• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • irissiri

Det finns ingen uppsalabo med bf i mars som vill följas åt? Jag är 27, väntar första barnet med min sambo, men saknar vänner som är grvida samtidigt. Vore roligt att dela alla graviditetsstadier med någon som upplever samma! 

• Zandra30plus

Någon som har känt av bebisen än? Är i vecka 16+4 och har inte känt något än. Har flera kollegor som säger att de känt så tidigt som jag så man blir ju lite nojig :O

Hur svarar man på någons inlägg? Är så ny på det här...

• KarinIngrid
    Zandra30plus skrev 2014-09-17 13:46:43 följande:

Någon som har känt av bebisen än? Är i vecka 16+4 och har inte känt något än. Har flera kollegor som säger att de känt så tidigt som jag så man blir ju lite nojig :O

tryck citera-knappen uppe till höger i inlägget!

Jag är i v. 14
    har känt vid ett par tillfällen att det liksom kittlat till nån milisekund i nedre magen. men min väninna sa att det var alldelles för tidigt att känna nåt av barnet så det måste ha varit gaser... jag vet inte rikigt. Jag vill ju gärna tro att det var lillpluppen jag kände :)

• tovemaja

är i slutet av v.16 och känner inget. Tror säkert att man kan känna av det men är nog betydligt vanligare som omföderska att känna tidigt. På 1177 (tror jag det var) läste jag att det var mellan v.16 och v.24 man börjar känna...

• laila88
    KarinIngrid skrev 2014-09-17 13:48:36 följande:

tryck citera-knappen uppe till höger i inlägget!

Jag är i v. 14
    har känt vid ett par tillfällen att det liksom kittlat till nån milisekund i nedre magen. men min väninna sa att det var alldelles för tidigt att känna nåt av barnet så det måste ha varit gaser... jag vet inte rikigt. Jag vill ju gärna tro att det var lillpluppen jag kände :)

Jag tror man kan känna tidigt! Det är ju ändå rätt "stort" så nog kan man känna under olika omständigheter, tror det är väldigt individuellt. Jag är helt säker att jag känt några gånger redan. är i v 13. Medan vissa inte känner tidigt alls.. Tror det är lika normalt att känna tidigt som sent :)
  • snö 81
    Zandra30plus skrev 2014-09-17 13:46:43 följande:

Jag känner varje dag och har gjorde det 1,5-2 veckor. Jag är i v.13+6 idag, men jag väntar ju andra barnet och vet därmed hur set ska kännas.

Om du sitter eller ligger still kan du känna att det kittlar så det känns som att du vill klia utanpå magen. Man känner även som små fladdrande rörelser, om du föreställer dig att du skulle ha en fjäder eller en liten fisk i magen :)
  • Teresiat

Jag är i v 16 och har inte känt några fisksprätt eller liknande. Har däremot lite lätt molande värk.. Har mer känningar och molvärk nu i livmodern än vad jag hade i början av graviditeten :) inga spökveckor här inte!

• niobit
    Ninat skrev 2014-09-17 19:06:20 följande:

Har vi någon fb grupp? :)

Det vore roligt! Är någon bra på sånt? ????????
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?