• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • snö 81
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-15 19:52:23 följande:

Hej alla! :) har varit lugnt här över helgen, hoppas ni haft det bra!

Här kommer en magbild i vecka 13

php4j61Qm73354.jpg

Jag tycker det är så svårt att avgöra om det är bäbis som gör min mage så stor och hård eller om det bara är tarmar..

Jag var inte pinnsmal innan men absolut inte så här stor haha!

Någon fler som vägde runt 60kg och var 160 cm? Hur ser era magar ut?

Jag vill även se andras magar, kul tycker jag :) :)

Jag är 160 cm och vägde runt 60 kg innan och såhär ser jag ut. Tror jag lade ut den förra veckan också, men ändå...
  • Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-15 19:53:16 följande:

Kom bilden inte med? Testar igen då haha

Jag tycker också att det är jättekul med magbilder, men jag kan inte ladda upp från varken surfplattan eller mobilen. Att plocka fram laptopen känns jäkligt drygt :(
  • LillLouise84

Min mage är enorm. Jag har varit dålig på att äta typ hela graviditeten hittills bara varit sugen på gorbys piroger och godis. Nu har jag gått upp ett kilo men ser ut som femton kilo :-P. Men nu är jag hungrig, skulle kunna äta en häst eller två.

• Kurona
    LillLouise84 skrev 2014-09-15 21:41:04 följande:

Min mage är enorm. Jag har varit dålig på att äta typ hela graviditeten hittills bara varit sugen på gorbys piroger och godis. Nu har jag gått upp ett kilo men ser ut som femton kilo :-P. Men nu är jag hungrig, skulle kunna äta en häst eller två.

Jag har börjat få dille på apelsiner, men kan inte äta bakverk, sötsaker, dricka saft eller dricka eller äta fet mat. Kanske är rätt så bra ändå? Har inte ätit pizza på en månad minst... haha!

Men jag får ibland sug på knäppa saker som korv med bröd, något jag vanligtvis knappt äter... xD

• skarlsson84

Hej ett tag sen man skrev här är nu gravid i vecka 15+5 har mått kanon hela tiden lite illamående tidigt. Har rul om en månad o få se plutten igen:)har bf 4/3

• LillLouise84
    Kurona skrev 2014-09-15 23:00:41 följande:

Jag har börjat få dille på apelsiner, men kan inte äta bakverk, sötsaker, dricka saft eller dricka eller äta fet mat. Kanske är rätt så bra ändå? Har inte ätit pizza på en månad minst... haha!

Men jag får ibland sug på knäppa saker som korv med bröd, något jag vanligtvis knappt äter... xD

Apelsiner levde jag på förra graviditeten, fyra apelsiner om dagen typ. Plus apelsinfestis och färskpressad apelsinjuice. Jag har inte ätit eller druckit apelsin sen dess. Jag har haft en riktig sötperiod men jag hoppas det ger sig. Kring v 7 nu ville jag bara äta coleslaw, förra graviditeten var det jordnötter. Nu är det isbergssallad och gorbys piroger, vilket inte tillhör min vanliga mat. Sen har jag börjat med äggröra till frukost då jag är så sugen på det.
  • Ninat

Fina magar alla har :D Min mage i v. 13 :) igår var jag på inskrivning och på torsdag är de dags för kub :) någon mer än jag som tycker att tiden springer iväg? Känns som om de va förra veckan jag plussade...

• Yllraz

Här har jag också fått så stor mage att folk frågar om det är dags för syskon haha Men eftersom jag är i vecka 13 i morgon vet jag ju att det inte är en bebis då livmodern knappt nått över bäckenet ännu Har lust att svara att jag bara är gasig hahaha På torsdag är det dags för KUB och jag är supernervös!! Har inte så mycket symtom längre (spökveckor I know!) så liiiite orolig blir jag.

• KarinIngrid

vilka fina bilder
    jag törs inte lägga upp en bild på min mage, jag känner mig som en elefant i jämförelse med era fina magar!!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?