• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • JhjärtaK

Men så fina bilder!! Vi fick en fin bild på dottern under hela graviditeten och det var just från kub. På RUL visade hon bara ryggen hela tiden

• MonDieu

Hej!

Hoppar gärna in här :)

Vilka härliga magar, själv känns det som att jag gått upp 5 kg i rent fett och fått en bulldeg till mage. Men jag försöker intala mig att det faktiskt kan bero på att det bor någon där inne. Hjärnan spelar mig verkligen ett spratt där.

• KarinIngrid
    mp90 skrev 2014-09-11 12:30:43 följande:
    De va fullt normalt! Storebror va 6.3 i v 12+4 så de verkar följa varandra:)!!
    Härligt att höra!!
  • lisenlisen

Men hur fick alla reda på hur lång bebisen är? Hon sa inget till mig men satte BF 18 mars. 

• Skumbollen
    lisenlisen skrev 2014-09-11 13:11:44 följande:

Men hur fick alla reda på hur lång bebisen är? Hon sa inget till mig men satte BF 18 mars. 

Har du gjort ultraljud?
  • KarinIngrid

Till oss sa hon hur lång den var när hon mätte, sen står det även på ultraljudsbilden!
  • Skumbollen

Ser nu att det har du gjort :) då står det på bilden :)
  • JhjärtaK

Samma bf som jag hade med dottern men hon tittade ut den 22 mars istället
  • lisenlisen
    Skumbollen skrev 2014-09-11 13:17:17 följande:
    Ser nu att det har du gjort :) då står det på bilden :)
    Tack, men det står 15,2 cm på min? Och hon sa igår att jag var i v 12+6 - alltså v 14 idag (13+0). Det kan ju inte stämma? De brukar vara så stora om typ tre veckor väl? 
  • LillLouise84
    Tussludd skrev 2014-09-11 07:34:27 följande:

Ni som lagt ut magar är verkligen superfina! Min mage ser mer ut som om allt fett trillat över byxkanten. Verkar vara mest tarmar som kommer uppåt. :) har ni något tips på var man kan köpa bra mammabyxor och om det är någon särskilt att tänka på?

Jag använder hms jeans och har även köpt en jeanskjol och shorts från hm. Tröjor har jag både från hm och laredoute. Förra graviditeten köpte jag en gravidklänning från hm som var så grymt stor, fast jag var höggravid växte jag aldrig i den.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?