• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • lisenlisen
    KarinIngrid skrev 2014-09-11 13:16:09 följande:
    Till oss sa hon hur lång den var när hon mätte, sen står det även på ultraljudsbilden!
    Det enda som står på min är 15,2 och om jag förstått rätt efter jag har läst så är det inte barnets längd? 
  • KarinIngrid
    lisenlisen skrev 2014-09-11 13:33:38 följande:
    Det enda som står på min är 15,2 och om jag förstått rätt efter jag har läst så är det inte barnets längd? 
    ja det lät ju väldigt långt såklart så tidigt, men jag vet inte vad det annars skulle kunna vara ? du får kanske ringa BM och fråga?!

• Skumbollen
    lisenlisen skrev 2014-09-11 13:20:52 följande:
    Tack, men det står 15,2 cm på min? Och hon sa igår att jag var i v 12+6 - alltså v 14 idag (13+0). Det kan ju inte stämma? De brukar vara så stora om typ tre veckor väl? 
    På mina bilder står CRL (hjässa till rumpa) nere till höger på bilden. Under står GA där veckorna står :) det måttet du syftar på (antar att det står högst upp i mitten ) är något annat :)
  • Stina Andersson

Hej!
    Är gärna med och hänger Cool

Är än så länge beräknad till den 3/3. Ska på ultraljud om ungefär 3 veckor, ska bli väldigt spännande. vi är väl ganska överens om att vi vill ta reda på könet om det går att se.
    Har haft en ganska jobbig graviditet fram till nu, illamående och växtvärk.
    Nån som känner igen sig? Tungan ute

• snö 81
    lisenlisen skrev 2014-09-11 13:11:44 följande:

Men hur fick alla reda på hur lång bebisen är? Hon sa inget till mig men satte BF 18 mars. 

Det kan kanske vara olika beroende på vart man går.

Jag var på koll i tisdags, visserligen inte KUB, men jag fick inte veta hur lång bebisen var. Han mätte bara skallen och då fick han fram veckor och dagar som tack och lov stämde exakt med min egen uträkning.
  • Teresiat

Ang. Längddiskussionen. Lila gravidappen säger att bäbisen är större än vad min bm säger varje vecka. Antar att de mäter på olika sätt. Jag fick 54 mm och då sa bm att jag var på 12+1 enligt hennes "lista" som hon går efter.. Bifogar en bild på en lista som en tjej här fl fotade när hon var hos läkaren..

• mizzidus

Till mig sa BM att längden som stod på ultraljudets bild var storleken på livmodern och det tycker jag låter logiskt eller?? Min lille plutt var 6,6 cm lång enligt hennes beräkningar

• LillLouise84

Nu känns det som jag har kommit in i spökveckorna, v 14 nu. Illamåendet har lugnat sig, inte helt borta men nästan så jag överlever utan postafen. Tröttheten har också blivit bättre och i natt fick jag sova en hel natt utan kisspaus. Men tuttarna däremot har blivit mer beröringskänsliga och jag känner ett fladder titt som tätt.

• Beautyfly

Hej hej

Tänkte hoppa in här om jag får. Väntar andra barnet i början/mitten på mars är 26 år och bor i Norrland och har haft en rätt bra graviditet bortsett från att min hormonella migrän kom som ett brev på posten samma dag som jag blev gravid. Ligger i kraftiga migränanfall tre till sex gånger i veckan och har varit sjukskriven sen v 6.

Så tänkte de kunde vara skönt med lite folk som är i "samma sits" att ventilera oro å glädje med ??

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?