• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • LillLouise84

Mina hormoner är i obalans. Humörsvängningar delux, jag blir emellan åt så att jag bara vill gråta. Jag var på ett känslomässigt jobbigt möte på jobbet. Jag var livrädd att jag skulle börja storböla, men då vände hormonerna och när vdn hettade till och skrek så fick jag hålla mig från att skratta istället.

• minisklini
    TigerBamse skrev 2014-09-04 20:53:56 följande:

Åh, gött å höra att du också sluppit det!

Tycker sockret sköter sig bra hittills faktiskt. Kan väl bero på att man har stenkoll och skriver upp varenda värde och insulindoser vilket jag inte gör i vanliga fall. Sen tät kontakt med min diabetessköterska som ger tips, råd och finjusteringar av både basal och bolus (har pump). Hur har det gått för dig hittills?

Ja men va snabbt man vänjer sig vid att kolla sig så ofta. Jag har penna, novorapid och lantus. Låg på 45 i HbA1c inskrivningen jag hade den 2/9, *stolt* hittills har det varit oväntat enkelt att hålla sockret stadigt. Men dom säger att det kommer runt vecka 20 och att man får dubblera insudoserna då. Är dock väldigt glad över vilken stenkoll dom har på oss diabetiker. Lyx som blivande mamma att få bli bevakad så mycket! ????
  • minisklini

Gud va roligt det är att läsa om allas hormonsvängningar! Känner typ igen mig i allt, jag och min sambo skämtar glatt annars men nu tar jag illa vid mig vid skitsaker. Haha skönt att höra att det är fler som får psykbryt etc. Hihi!

• LillLouise84
    minisklini skrev 2014-09-08 22:04:56 följande:

Gud va roligt det är att läsa om allas hormonsvängningar! Känner typ igen mig i allt, jag och min sambo skämtar glatt annars men nu tar jag illa vid mig vid skitsaker. Haha skönt att höra att det är fler som får psykbryt etc. Hihi!

Det värsta kommer efter förlossningen. Jag har aldrig gråtit typ, men under förlossningen och på BB två dagar senare jag störtbölade för precis allt.
  • Skumbollen
    Pojkmamma01 skrev 2014-09-08 20:25:21 följande:

Jag är i v 14.. Går in i v 15 på torsdag.. Och känner mig mindre gravid? Är det vanligt?

Brösten ömmar inte så mycket längre.. Jag har inget direkt "mensvärk" som jag hade från början utan mer som ett tryck neråt.. Får dock kissa ofta.. Magen är uppblåst..

Skulle lätt kunna göra ett ul till bara för att se att det fortfarande är ok..

Längtar tills jag gjort rul.. Vill bara veta att allt är ok med lill*n..

Är det nån fler som känner sig ömmare nere i "muffen"? Känner mig öm i slidan typ..

Det är så vanligt att det till och med har ett namn :) spökveckor. Brukar hålla i sig till man får lite kula.
  • Sail on silvergirl

Hej.

Tyvärr gick det inte alls bra. Är i V 13+3, men fostret slutade växa v 6... Så kroppen har lurats i 7 veckor. Ska få medicinering idag för att få bort det. Så av förklarliga skäl lämnar jag tråden och önskar er alla ett stort lycka till!

• Aho
    Sail on silvergirl skrev 2014-09-09 08:08:39 följande:

Hej.

Tyvärr gick det inte alls bra. Är i V 13+3, men fostret slutade växa v 6... Så kroppen har lurats i 7 veckor. Ska få medicinering idag för att få bort det. Så av förklarliga skäl lämnar jag tråden och önskar er alla ett stort lycka till!

Åh jag beklagar verkligen =( så orättvist. Ta hand om dig, det kommer snart en ny chans. styrkekramar.
  • Skumbollen

Hej.

Men fy f-n vad jobbigt! Att kroppen kan spela en ett så elakt spratt! Stor kram till dig!
  • TigerBamse

Hej.

Så fruktansvärt, så hemskt! Beklagar och önskar er lycka till när ni försöker igen. Kram
  • Tussludd

Hej.

Åh nej! Hoppas att du har någon i din närhet som du kan prata med! Stor kram och lycka till i framtiden.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?