• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Tussludd
    lovley00 skrev 2014-09-04 13:54:27 följande:

Var på kub idag men jag har inget foster som växer även fast livmoder och kroppen fortsätter vara gravid, det var nog en av dom sjukaste saker jag någonsin varit med om gått 13v och det lilla dom hittade var knappt 4mm. Väntar nu på gyn remis för att få kroppen att sluta vara gravid.

Hade hellre valt ett missfall för då vet man att något var fel, jag vart så sjukt chockad och tänkte nä men dom tittar fel såklart fostret finns där. :(

Usch, vet inte vad jag kan skriva som gör att det känns lättare. Du/ni har drabbats av min värsta mardröm. Sjukt att kroppen kan luras så! Om det är någon tröst så kan du iaf bli gravid och sannolikheten för ytterligare ett MA är liten. Försök igen när ni är redo. Kram och lycka till framöver!
  • JhjärtaK

Alltså detta jäkla illamående, när skall det lägga sig egentligen? Är i vecka 11 nu och om något så tycker jag att det blivit värre. Iofs inte illamående hela dygnet längre men när det väl börjar (vid lunch ca) så blir det värre än innan! Hjälper inte att äta bort det någon längre stund. Känns bra så länge jag äter men så fort jag slutar så är det tillbaka igen. Kanske skall be om lergigan comp när jag skall till bm på tisdag?

Ni som ätit det har den några biverkningar?

• Kpax
    JhjärtaK skrev 2014-09-04 19:07:11 följande:

Alltså detta jäkla illamående, när skall det lägga sig egentligen? Är i vecka 11 nu och om något så tycker jag att det blivit värre. Iofs inte illamående hela dygnet längre men när det väl börjar (vid lunch ca) så blir det värre än innan! Hjälper inte att äta bort det någon längre stund. Känns bra så länge jag äter men så fort jag slutar så är det tillbaka igen. Kanske skall be om lergigan comp när jag skall till bm på tisdag?

Ni som ätit det har den några biverkningar?

Mitt illamående gav sig i mitten av vecka 13 (12+3?), innan dess åt jag lergigan comp. Inga biverkningar för min del iaf! Jag tog bara en tablett om dagen, och en halvtimme efter intag var illamåendet helt klart hanterbart!
  • minisklini
    TigerBamse skrev 2014-09-03 18:06:00 följande:

Oj vad här skrivs! Har knappt vågat visa mig här då jag tyckt att jag mått för bra för att verkligen vara gravid. Har dock gått upp nästan 3 kg, är otroligt trött, ömma bröst och en hel del springande på toaletten (dock bara dagtid). Så, jag har väl inte känt mig överdrivet gravid om man jämför med hur vissa andra mår...

Idag äntligen var det dags för vårt andra ultraljud som gjordes av överläkare. V 13 (12+1) idag och kotten har växt till 5,8 cm. Allt såg bra ut såhär långt. Helt överlycklig var jag och han gratulerade till att må så pass bra som jag gör vilket är en enorm fördel för mig som har diabetes typ 1 och behöver äta som vanligt. Känns fantastiskt! Blev så glad att jag glömde be om att få en bild. Nåja, huvudsaken är ju ändå att det såg bra ut. Det blir fler tillfällen att be om en bild tänker jag.

Nu vill man bara skrika ut till hela världen men någonstans vill jag ändå vänta lite, låta vissa få undra å få fråga om det är så... svårt det där!

Vad skönt att du mår bra, jag har också typ 1 diabetes. Var så jäkla orolig för att jag skulle börja kräkas, men har sluppit det!! Så glad för det. :D Har du svårt att reglera sockret och så hittills? (du behöver inte svara på det om du inte vill) 
  • TigerBamse
    minisklini skrev 2014-09-04 20:40:58 följande:

Vad skönt att du mår bra, jag har också typ 1 diabetes. Var så jäkla orolig för att jag skulle börja kräkas, men har sluppit det!! Så glad för det. :D Har du svårt att reglera sockret och så hittills? (du behöver inte svara på det om du inte vill) 

Åh, gött å höra att du också sluppit det!

Tycker sockret sköter sig bra hittills faktiskt. Kan väl bero på att man har stenkoll och skriver upp varenda värde och insulindoser vilket jag inte gör i vanliga fall. Sen tät kontakt med min diabetessköterska som ger tips, råd och finjusteringar av både basal och bolus (har pump). Hur har det gått för dig hittills?
  • Sail on silvergirl

Beklagar verkligen!! Lider med dig!

Jag är också otroligt orolig för ma, men läste i "stora boken om barn" att det bara är 1% som får ma, så 1 på 100 alltså. Det betyder att det är bra med 99... Får försöka att tänka så för att lugna sig lite.

• KarinIngrid

oj, här har man varit på semester en vecka och har flera hundra olästa inlägg när man kommer hem!! härligt att höra att det är sån aktivitet här i tråden.
    Jag har legat på en strand i grekland. Det har varit skönt, men har samtidigt mått så illa mest hela tiden så inte orkat göra annat än att ligga och läsa. Och inte kunnat äta av den goda maten!! ätit lite frukt och tomater och sen mest bröd faktsikt... så himla jobbigt när man i normala fall älskar grekmaten!!

V 12 nu och ser fram emot nästa vecka, torsdag då vi ska göra KUB ultraljud. Naturligtvis skitnervös för att få dåliga siffror, men bara hoppas på det bästa.

Men ser fram emot att få se att det är nåt som pirrar därinne! än så länge har vi ju inte som helst bevis på det förutom att jag mår illa då... så nu hoppas vi att allt ser bra ut nsäta vecka!

• lovley00

Tack för alla fins ord, känner mig så fruktansvärt lurad.

Och sitter nu och väntar på gyn ska ringa men verkar inte vara på prio listan :(

Har dom inte ringt i eftermiddag åker jag upp och sätter mig på gynakuten för vill avsluta detta nu, inte behöva sitta hela helgen gravid utan foster.!

• KarinIngrid
    lovley00 skrev 2014-09-05 10:17:54 följande:

Tack för alla fins ord, känner mig så fruktansvärt lurad.

Och sitter nu och väntar på gyn ska ringa men verkar inte vara på prio listan :(

Har dom inte ringt i eftermiddag åker jag upp och sätter mig på gynakuten för vill avsluta detta nu, inte behöva sitta hela helgen gravid utan foster.!

Jag beklagar verkligen, har läst ikapp tråden nu, vad fruktansvärt det måste vara. Massa styrkekramar till dig! Hoppas du har bra stöd hemma! Ni får ta er igenom detta och försöka igen!!
  • tovemaja

veckobyte idag! Känns alltid speciellt. V.15 idag redan! Att veckorna gick så långsamt i början och så snabbt nu! Märkligt!

Om 5 min ska jag in och ha min mentorsklass i 2 timmar Ska bli intressant att se om någon påpekar något. Har nämligen väldigt tighta kläder och mammajeans idag... får se!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?