• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • LillLouise84
    Tussludd skrev 2014-09-01 10:38:43 följande:

Haha! Jag har också ett extremt luktsinne just nu. Min stackars man har fått tömma och skura kylskåpet 4 gånger för att försöka bli av med lukten som gör att jag kräks varje morgon när jag ska plocka fram frukostgrejer. :) har en kollega på jobbet som numera stinker svett, hulkar om någon har mycket parfym och kan inte uppehålla mig i köttdisken någon längre stund. Men jag fick lergigan comp förra veckan och det hjälper! Lukten finns kvar, men jag slipper kräkas varje gång.

Känner igen mig i extremt luktsinne. Jag har fått noja helt på vissa saker, inte så jag spyr men det luktar illa. Typ varje gång jag går på toa tycker jag allt luktar kiss, så jag skurar och skurar. Lika är det med handfatet jag tycker det luktar mögel, och alla handdukar luktar surt. Så jag städar toa, handfat och byter handdukar flera gånger i veckan fast vi bara är två personer som smutsar ner.

Men lukten av ost får mig att hulka.
  • LillLouise84
    lovley00 skrev 2014-09-02 07:04:04 följande:

Har gaser så jäkla jobbigt men värst är att jag ibland får som unken smak i munnen, svårt att förklara men någon som känner igen sig? Man vill liksom äta nått så det ska försvinna och det har jag gjort förra graviditeterna och då slutade vågen på +30kg och nej vill absolut inte gå upp så mycket. +2kg hittills i v11+5.

Jag förstår vad du menar, jag kan få lite sura uppstötningar och då vill man liksom få bort smaken. Jag har sedan förr varit tuggummi beroende i perioder, och nu första 9 veckorna gick jag inte utanför dörren utan tuggummi. Jag försöker att äta något vettigt om jag ska småäta, frukt eller morötter. Men jag är så sjukt sugen på kladdkaka, choklad och smågodis. Förra graviditeten levde jag på apelsiner, 4-5 om dagen plus apelsinjuice och helt galen i apelsinfestis. Ändå gick jag upp 19 kg
  • linaxelsson
    lovley00 skrev 2014-09-02 07:04:04 följande:

Har gaser så jäkla jobbigt men värst är att jag ibland får som unken smak i munnen, svårt att förklara men någon som känner igen sig? Man vill liksom äta nått så det ska försvinna och det har jag gjort förra graviditeterna och då slutade vågen på +30kg och nej vill absolut inte gå upp så mycket. +2kg hittills i v11+5.

Jo, det fick jag redan i v6. Men det känns bättre nu då jag börjat tugga tuggummi och använder tungskrapa efter alla måltider.
  • JhjärtaK
    LillLouise84 skrev 2014-09-02 07:07:21 följande:
    Känner igen mig i extremt luktsinne. Jag har fått noja helt på vissa saker, inte så jag spyr men det luktar illa. Typ varje gång jag går på toa tycker jag allt luktar kiss, så jag skurar och skurar. Lika är det med handfatet jag tycker det luktar mögel, och alla handdukar luktar surt. Så jag städar toa, handfat och byter handdukar flera gånger i veckan fast vi bara är två personer som smutsar ner.

Men lukten av ost får mig att hulka.
    Aha! Nu inser jag varför jag tycker att vår vask luktar mögel! Har skrubbat den som bara den men tycker fortfarande att det luktar, insåg inte att det säkert är graviditeten
  • LillLouise84
    JhjärtaK skrev 2014-09-02 11:01:44 följande:

Aha! Nu inser jag varför jag tycker att vår vask luktar mögel! Har skrubbat den som bara den men tycker fortfarande att det luktar, insåg inte att det säkert är graviditeten

Haha snacka om att man får hjärnspöken . Hett vatten och diskmaskinstvättmedel funkar så luktar det inte lika mycket mögel
  • Ninat

Min mage i v.10. är i v.11 nu och dags för kub i v.13 :) längtar! ????

• JhjärtaK
    LillLouise84 skrev 2014-09-02 12:12:22 följande:
    Haha snacka om att man får hjärnspöken smile1.gif . Hett vatten och diskmaskinstvättmedel funkar så luktar det inte lika mycket mögel
    Oh den skall jag testa för tycker verkligen att det luktar päck!
  • JhjärtaK
    mizzidus skrev 2014-09-02 02:53:26 följande:

Börjar nog allt synas lite nu, v12 (11+5)
    Känner mig så svullen och om jag är såhär "stor" i vecka 12...hur stor kommer jag bli sen tro??!! Kommer nog inte kunna dölja magen så länge till iaf haha :)

Fin mage, när tänkte ni bli officiella?
  • Joooj0

Är i v12, syns knappt nått, men känns som d bara kommer säga pang och så är magen där, tänkte hålla på nyheten i 2v om det går:) ska göra moderkaks på måndag och efter svaret så... Ni då??

• laila88

Fick idag tag i en barnmorska :) Inget kub för mig inte :/ bara kvinnor över 35 som får göra det här, typiskt.

Men inskrivning om drygt två veckor iaf. Känns som en evighet allt just nu.

Rösten höll på ge vika då jag sa att jag skulle göra detta själv. Men hon var positiv och peppande så jag hoppas det blev ett bra val att gå till en privat klinik, vilket jag inte ens visste fanns här :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?