• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Lejonhierta

[quote=73897892][quote-nick]Lejonhierta skrev 2014-08-30 13:35:22 följande:[/quote-nick][/quote]

Solotvillingen, tittar man strax nedanför och till vänster om huvudet så ser man änden på den andra fostersäcken som den förlorade tvillingen ligger i.

• Chuckiiii
    LillLouise84 skrev 2014-08-30 07:53:37 följande:

Jag har hamnat i en lite konstig sits. Jag är 11+2 idag, det syns ganska mycket och jag ska på inskrivning på tisdag. Så nästa helg har vi tänkt släppa det för närmaste familjen, sen måste jag ta det med jobbet och eftersom några av mina kollegor även är nära vänner så kommer de också att få veta det om chefen får veta. Sen blir det vännerna allt eftersom. Problemet nu är att en av mina vänner ska också ha barn fast 6 veckor före mig men de kommer inte berätta det alls typ, det syns säger de. Vi har en hel del gemensamma vänner, det blir helt skumt om jag berättar och sen kommer det ut att de ska ha före.

Kan inte den vännen bara vara en av de första du berättar för? Å så kan du ju tillägga att du inte pallar va tyst längre och ser fram emot att berätta för typ alla du känner?;)

Då e som ju iaf förberedda:)
  • LillLouise84
    Chuckiiii skrev 2014-08-30 14:08:41 följande:

Kan inte den vännen bara vara en av de första du berättar för? Å så kan du ju tillägga att du inte pallar va tyst längre och ser fram emot att berätta för typ alla du känner?;)

Då e som ju iaf förberedda:)

Att de får reda på eller inte först spelar inte så stor roll. Men de gemensamma vännerna kommer tycka att det är skumt att vi berättar men inte de andra. Jag kommer köra mitt eget race och berätta snart eftersom det går inte att dölja så bra länge.
  • JhjärtaK
    LillLouise84 skrev 2014-08-30 16:12:18 följande:
    Att de får reda på eller inte först spelar inte så stor roll. Men de gemensamma vännerna kommer tycka att det är skumt att vi berättar men inte de andra. Jag kommer köra mitt eget race och berätta snart eftersom det går inte att dölja så bra länge.
    Tror snarare att era gemensamma vänner kommer att tycka att de som inte berättar är skumma och inte ni som gör det. Tycker att det är bäst att berätta för det dröjer ju väldigt länge tills det är ok att fråga om någon är gravid så det känns konstigt tycker iaf jag
  • Kpax
    Lejonhierta skrev 2014-08-30 13:35:22 följande:
    Åh vad kul! Ska ni ta reda på kön? Eller har ni redan gjort det?
  • laila88

Nån fler än jag som bara tappar vikt? Har inte ätit gravid vitaminerna fören nu heller.

Då ja vägde mig igår och hade gått ner två kilo på en vecka börja jag med dom från aco som heter gravid för ja oroar mig att bebisen inte får det den behöver.

Tappat typ alla symptom senaste dagarna också.

När började ni med vitaminer?

• lillalivet8084

Hej hej!

Ny här och är beräknad till 20 Mars och därav 11+0 idag :)

Laila88- jag måde sjukt illa under min förra graviditet och va inlagd 3ggr på sjukhus för näringsbrist och fick dropp! Ut kom en frisk tjej! Fostret tar det den behöver av dig, den ända som blir lidande är du! Så du behöver inte oroa dig för fostret :) (va mina läkares ord)

• Skumbollen
    laila88 skrev 2014-08-30 18:22:23 följande:

Nån fler än jag som bara tappar vikt? Har inte ätit gravid vitaminerna fören nu heller.

Då ja vägde mig igår och hade gått ner två kilo på en vecka börja jag med dom från aco som heter gravid för ja oroar mig att bebisen inte får det den behöver.

Tappat typ alla symptom senaste dagarna också.

När började ni med vitaminer?

Usch, lät inget vidare. Jag har ätit vitaminer från plus, mest för att de ändå innehöll folsyran. Men håller med ovanstående om att bebisen tar sitt först :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?