• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Yllraz
    Teresiat skrev 2014-08-27 07:32:37 följande:

Jag har första ULet idag via en privatmottagning.. PIRRIGT!

Härligt!! :)
  • KarinIngrid

åååå
    imorgon bär det av till Grekland en vecka!

Det ska bli såå skönt, komma bort från jobbet. Inte behöva stressa och ha svårt att fokusera på grund av illamående.
    Bara slappa en hel vecka.
    ligga under parasoll och läsa böcker!!

jag har lärt mig att fråga efter pastöriserad mjölk och fetaost på grekiska så det ska nog gå bra! :)
    Och när jag kommer hem så ska vi på UL, jag ser så mycket fram emot att få se lilla pluppen!!!

• LillLouise84
    Kpax skrev 2014-08-27 08:18:26 följande:

Ja, fast mitt jobb är viktigt för mig, och jag vill inte riskera framtiden bara för att det är skönare att vara hemma. Det är alltså inte så illa än, blir jag sämre är det ju en annan sak, och då måste jag ju ta tag i det.

Känns lite jobbigt, jag är den som alltid ställer upp, jobbar över och aldrig är sjuk. Men va fan, riskerar jag hälsan för ett högst mediokert jobb är jag ju dum. Man kommer inte så himla långt på att vara en Duktig Flicka.

Fast även om du får igenom havandeskapspenning måste du inte använda det. Om du får det beviljat (tidigast 60 dagar före Bf) så kan du ändå jobba så långt du orkar, man fyller i från vilket datum man började ta ut det. Orkar du inte men inte har havandeskapspenning så måste du ta föräldradagar eller bli sjukskriven.
  • Chuckiiii
    Kpax skrev 2014-08-27 08:18:26 följande:

Ja, fast mitt jobb är viktigt för mig, och jag vill inte riskera framtiden bara för att det är skönare att vara hemma. Det är alltså inte så illa än, blir jag sämre är det ju en annan sak, och då måste jag ju ta tag i det.

Känns lite jobbigt, jag är den som alltid ställer upp, jobbar över och aldrig är sjuk. Men va fan, riskerar jag hälsan för ett högst mediokert jobb är jag ju dum. Man kommer inte så himla långt på att vara en Duktig Flicka.

Lite sådär tänker jag med, är alltid den som säger ja till jobb och ställer upp! Men det här har ju fått en att tänka om, det handlar ju om viktigare saker nu;) att gå och jobba när man har ont/mår dåligt kan ju inte vara bra varken för dig eller den lille därinne!
  • Tussludd
    Skumbollen skrev 2014-08-27 09:01:51 följande:

Hej! Vad skönt att allt såg bra ut! När jag väntade sonen så hade jag jättemycket hugg, jag har för mig att det var som värst när livmodern skulle ta sig ut över blygdbenet och det är väl kring v 12? Jag trodde att det var ligament och bråte som trilskades. Denna gång har jag inte haft det men har tänkt att det är för att det är så nyss jag var gravid så livmodern är lite mer stretchad denna gång :)

Håller tummarna för att dina hugg beror på att lillen bygger ut :)

Tack för det! :)

Jag ringde min bm och hon trodde att det kunde vara ligamenten eller livmodertappen som blivit retad vid VULet. Känns lite bättre efter det...
  • Teresiat

Nu har vi gjort ul. Bm sa att allt såg bra ut och så lyssnade vi på hjärtljudet. Blev flyttad från 13+0 till 12+1.. Antar att det är ganska normalt att få BF framflyttad när man har en cykel på 31-34 dagar. Apparna räknar ju på 28dagars cyklar.. Eller vad tror ni? Gruvar mig att berätta för jobbet. Tänk om det händer något? Då har jag berättat och sabbat för min karriär lite i onödan. Snart är det konferens så känner mig tvungen att berätta innan den då jag inte pallar fejkdricka.

• KarinIngrid
    Teresiat skrev 2014-08-27 15:53:46 följande:

Nu har vi gjort ul. Bm sa att allt såg bra ut och så lyssnade vi på hjärtljudet. Blev flyttad från 13+0 till 12+1.. Antar att det är ganska normalt att få BF framflyttad när man har en cykel på 31-34 dagar. Apparna räknar ju på 28dagars cyklar.. Eller vad tror ni? Gruvar mig att berätta för jobbet. Tänk om det händer något? Då har jag berättat och sabbat för min karriär lite i onödan. Snart är det konferens så känner mig tvungen att berätta innan den då jag inte pallar fejkdricka.

Grattis!! Åh vad härligt att se!! Jag längtar till vårt Ultraljud jag vill också se lillen!!

Men måste du fejkdricka då? Är alla så himla intresserade av om man dricker eller inte. Drick nåt alkoholfritt, det är väl ingen annan som har med det att göra. Och skulle någon ändå fråga varför du inte dricker alkohol så får du väl dra till med att du har tagit migränpiller eller helt enkelt inte är sugen på alkohol.

• Teresiat

KarinIngrid - nja fejkdricka hade dessutom varit svårt då det är bordsservering med flera vinglas på fin middag med fest på kvällen två dagar i rad. Våra konferenser har rejäl fokus på fest med både förfester och efterfester.. Känns så uppenbart att hitta på ursäkter. Alla kommer fatta. Är super svullen om magen sedan en tid tillbaka och har större lösa blusar helt plötsligt, förut var det mer tajta kläder. Sambon och jag bor ensamma i ett stort hus och i över ett års tid så har kollegorna skämtat (nästan tjatat) om att det borde vara dags för oss snart. Men jag är kluven.. Hade gäääärna väntat till v 14-15 iaf :/ kommer vara i v 13 på konferensen.. Suck :)

• KarinIngrid
    Teresiat skrev 2014-08-27 16:21:44 följande:

KarinIngrid - nja fejkdricka hade dessutom varit svårt då det är bordsservering med flera vinglas på fin middag med fest på kvällen två dagar i rad. Våra konferenser har rejäl fokus på fest med både förfester och efterfester.. Känns så uppenbart att hitta på ursäkter. Alla kommer fatta. Är super svullen om magen sedan en tid tillbaka och har större lösa blusar helt plötsligt, förut var det mer tajta kläder. Sambon och jag bor ensamma i ett stort hus och i över ett års tid så har kollegorna skämtat (nästan tjatat) om att det borde vara dags för oss snart. Men jag är kluven.. Hade gäääärna väntat till v 14-15 iaf :/ kommer vara i v 13 på konferensen.. Suck :)

ah ok, om det är fokus på festa så förstår jag att det kan bli jobbigt, tänkte mest om det var en middag eller så. Men ja en hel konferens kanske det är svårt.
    Men då kanske det är ett bra tillfälle att berätta då helt enkelt! :)

Jag tänkte berätta på jobbet efter UL som vi gör i vecka 13.
    Börjar också bli svullen om magen, än så länge täcker jag med pösiga tröjor men det är väl kanske dags snart!

Lycka till!

• Skumbollen
    KarinIngrid skrev 2014-08-27 09:37:53 följande:

åååå
    imorgon bär det av till Grekland en vecka!

Det ska bli såå skönt, komma bort från jobbet. Inte behöva stressa och ha svårt att fokusera på grund av illamående.
    Bara slappa en hel vecka.
    ligga under parasoll och läsa böcker!!

jag har lärt mig att fråga efter pastöriserad mjölk och fetaost på grekiska så det ska nog gå bra! :)
    Och när jag kommer hem så ska vi på UL, jag ser så mycket fram emot att få se lilla pluppen!!!

Galet avundsjuk... Kollar restresor nonstop just nu. Hoppas ni får fint väder :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?