• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Mammis2011och2015

Kanske är det jag som inte hängt med och du skrivit massor om detta innan. Hade ni det dåligt redan innan grav? Vilken otroligt jobbig tid du måste ha just nu! Kan inte ens föreställa mig!

laila88 skrev 2014-08-26 19:46:32 följande:

Ja jag försöker med all min makt att se det så :) det som inte dödar, härdar brukar man väl säga!

• Kpax

Är det ingen som börjat få mage som vill lägga upp bild? :)

• tovemaja
    Kpax skrev 2014-08-26 17:51:07 följande:
    Men gud vad kul! Är du jättemal, överviktig eller mitt emellan?
    BMI på 25 så mittemellan skulle jag säga. Har en bild men man ser mitt ansikte och är lite bar osv. ...lite för mycket för att lägga upp i "öppen" tråd. Kan p,:a dig om du vill?
  • laila88
    Mammis2011och2015 skrev 2014-08-26 20:10:57 följande:

Kanske är det jag som inte hängt med och du skrivit massor om detta innan. Hade ni det dåligt redan innan grav? Vilken otroligt jobbig tid du måste ha just nu! Kan inte ens föreställa mig!

Till viss del, med sånt runt omkring. Han var inte nöjd med jobbet och var arbetslös i vinter vilket tog honom hårt. Jag studerar och vi kunde inte flytta dit vi planerar än på ett tag, vi har haft missfall som tog mig hårt. Osv, allmänt oflyt men sånt som man tar sig igenom.. Tänkte jag.

Ja det är som hela livet och framtiden föll i tusen bitar framför mina fötter.. Men har som inget val än att kravla mig upp ur det här svarta hålet så småningom :) försöker va positiv, sjukt svårt dock.
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-08-26 18:32:19 följande:

Yes, v 14 (13+0) idag, och jag har varit utan Lergigan i två dagar och mår bra!

Jag hade riktigt ont i ryggen på jobbet, men lyckades stretcha bort det mesta. Jag hoppas jag kan sköta mina vanliga arbetsuppgifter i princip hela tiden, men efter jul hamnar jag nog i kassan, suck och stön (jobbar i matbutik).

Hur länge brukar man jobba? Tills vattnet går eller? :)

Härligt! Jag har typ gått från fyra tabletter per dag till en på kvällen, snart kanske mitt släpper också :) hoppas hoppas!

Hur brukar det vara i matbutiker, får man havandeskapspenning? Sitta i kassan kan ju inte vara en dröm direkt med liten blåsa men det kanske är sånt som inte tas hänsyn till?
  • Kpax
    tovemaja skrev 2014-08-26 20:35:38 följande:

BMI på 25 så mittemellan skulle jag säga. Har en bild men man ser mitt ansikte och är lite bar osv. ...lite för mycket för att lägga upp i "öppen" tråd. Kan p,:a dig om du vill?

Jamen jättegärna!
  • Teresiat

Chuckiii - den finns på adlibris :) kolla mitt inlägg efter det du citerade. Där har jag klistrat in mer info om boken.

Jag kan nog försöka mig på att lägga upp en magbild i morgon när jag sitter vid en dator.. Eller kan man ladda upp direkt via nya appen kanske..

• Kpax
    Skumbollen skrev 2014-08-26 20:39:04 följande:

Härligt! Jag har typ gått från fyra tabletter per dag till en på kvällen, snart kanske mitt släpper också :) hoppas hoppas!

Hur brukar det vara i matbutiker, får man havandeskapspenning? Sitta i kassan kan ju inte vara en dröm direkt med liten blåsa men det kanske är sånt som inte tas hänsyn till?

Jag håller tummarna för dig :)

Ja det får man, om man inte kan omplaceras, det är nog samma som de flesta andra arbetsplatser. Min chef var väldigt tillmötesgående när en gravid kollega fick foglossning för något år sedan. Hon ville inte sitta i kassan, så han skrev på det där intyget utan något krångel.

Tydligen räknar han med att jag ska sköta min avdelning (kött och chark, det är ganska tungt)till jul, men vi får väl se hur det går. Jag vill gärna jobba, men jag tänker inte riskera hälsan för att vara så duktig som möjligt, inte under en graviditet.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2014-08-26 18:32:19 följande:

Yes, v 14 (13+0) idag, och jag har varit utan Lergigan i två dagar och mår bra!

Jag hade riktigt ont i ryggen på jobbet, men lyckades stretcha bort det mesta. Jag hoppas jag kan sköta mina vanliga arbetsuppgifter i princip hela tiden, men efter jul hamnar jag nog i kassan, suck och stön (jobbar i matbutik).

Hur länge brukar man jobba? Tills vattnet går eller? :)

Du kan alltid söka havandeskapspenning. Hörde från en kontorist på en icabutik att typ varannan på den ica fick igenom det.
  • LillLouise84

Vi har inte berättat något för någon ännu. Nästa helg tänkte vi släppa det för våra föräldrar och sen kommer kompisar allt eftersom vi träffas. Ikväll har jag varit på brorsonens födelsedagsfika. Min mage ser verkligen gravid ut och jag fick premiär använda gravidbrallorna, min morsa stirrade och stirrade hon tror att jag blivit super fet .

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?