Kpax skrev 2014-08-15 09:32:40 följande:
Nej, det har jag inte hört något om, men det här är min första graviditet så det är massor jag inte har en aning om!
En relaterad (och kanske dum) fråga: Hur rädd behöver man vara om magen? Tål den allt som inte gör ont? Typ tryck och lättare slag? Eller behöver man vara extra försiktig? Jag har till exempel en stor hund som har en tendens att kasta sig när hon ska lägga sig, och det är gärna extremt nära i soffan.
Haha, jag låter ju väldigt korkad nu, men det bjuder jag på ;)
Jag tror inte att man behöver vara särkilt orolig över det, barnet är ju skyddad av fostervattnet :) tidigt i graviditeten är den ju dessutom så liten, men för den skull ska man kanske inte vara direkt oaktsam, jag har t ex skippat inlines och skidor tidigare just för risken att ramla på magen, speciellt om jag har hunden fast kring midjan :) Men ja busar med min nioåring och med hunden ändå, fast jag brukar inte direkt få smällar :)
Egentligen tror jag att man nojjar upp sig mer än man behöver då man är gravid, jag var själv super noga då jag var gravid med min första, fast det är ju bra! man har skyddsinstinkten tidigt inställd :)