Inlägg från: laila88 |Visa alla inlägg
  • laila88

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2014-12-16 22:11:13 följande:

Hur sover ni? Jag tror inte jag kan ligga på rygg mer, mår lite illa av det och det börjar kännas obehagligt tungt på magen, som om jag hade staplat telefonkataloger på den. Är det den där nerven eller venen som är i kläm? I övrigt är sömnkvaliteten rätt kass - vaknar många ggr och drömmer mardrömmar nästan varje natt. Hur har ni det?

Går det inte sova på sidan då? :) Prova ha kuddar mellan benen och kudde att luta dig mot på sidan, som att du kramar den. Finns ju såna där gravidkuddar som ska underlätta :)

Minns att de blev jobbigt att sova mot slutet av graviditeten sist. Men än är det inga problem.

Tycker det börjar bli jobbigt att andas då magen trycker uppåt och brösten är som två stora berg, men sömnen störs endast av sjuka drömmar hittills. men det är inget nytt heller, drömmer mycket konstigt, går och pratar och gör mycket i sömn vanligen så skillnaden är inte extrem :)

Förresten, nån fler med stora bomber till tuttar? Trodde inte mina skulle växa så mycket denna gång. men ack så fel jag hade. Måste på bh jakt då det är dags för amningen. Har 70F nu, men skulle behöva betydligt större kupa. Svårt att hitta på vanliga affärer. Är glad att ja hittade dessa som går upp till F. Man vill ju att bh:n eller amningsbehån ska va rätt fin också :) Helst inte kosta 800 kr heller ;D
  • laila88
    LillLouise84 skrev 2014-12-16 22:37:48 följande:

Jag kanske är onormal men jag kan få världens noja ibland. Tidigare i graviditeten vågade jag typ inte berätta att var gravid, jag var så rädd för missfall eller missbildningar. Nu har mycket av det släppt. Men nu har jag "en in, en ut" nojan. Alltså att när ett barn föds kommer någon annan att dö. Det som är så sjuk är att i min släkt har det många gånger stämt. När min dotter föddes var en släkting väldigt sjuk, en av de sista saker hon sa till sin man var att våran bebisen skulle ta hennes plats på jorden. Hon dog morgonen efter att vår dotter föddes. Nu kan jag inte låta bli att tänka på om det kommer hända igen.

Jag tror man blir mer nojjig i allmänhet då man är gravid. Får skumma tvångstankar. Jag påminner folk extra mycket om att köra försiktigt och sånt. Kanske man blir mer beskyddande och rädd om sin omgivning :) Inte för man är obrydd sen innan kanske ;D Men jag tror man blir extra rädd om sina nära då man ruvar på en liten.
  • laila88
    JhjärtaK skrev 2014-12-18 10:27:21 följande:

Årets nyårsoutfit, återanvänder klänningen jag hade under graviditeten med dottern

Super fin!! :D En sån vill jag med ha!
  • laila88
    snö 81 skrev 2014-12-18 21:02:53 följande:
    Jag väntar ju andra barnet så jag gissar att vi inte får gå. Dessvärre var det mesta inställt när jag var gravid sist eftersom det var hysteri kring svininfluensan (senhöst -09)
    Jag väntar också andra men har redan gått :) Fast kanske berodde på att bebisens pappa inte har barn, men tror inte det är därför.
  • laila88
    LillLouise84 skrev 2014-12-18 21:33:25 följande:
    Fast här blir man erbjuden föräldrautbildning om det var länge sen man fick barn sist eller om man är en ny familj. När vi gick med dottern var det ett par med som hon hade två barn i 10 års åldern och han hade inga barn. Det händer ju ganska mycket med "hur man ska göra" på bara några år.
    Jaa kanske är så här med då. Både snart tio år sen ja fick barn sist och nu med en förstagångs pappa. Så vi hamnade ju under båda kriterierna för att få gå igen.
  • laila88
    Nixe skrev 2014-12-21 06:36:07 följande:
    Det kommer en specialversion i februari som vi fastnade för :) bugaboo buffalo escape heter den. Jag gillar ju inte riktigt svart eller deras sandfärgade bas så denna blev räddningen ;)
    Wow vilken skönhet! :) 
  • laila88

Jag håller med er, det är märkligt att folk tar sig rätten att kommentera ens kropp bara för man är gravid.

Har dock bara hört av en främling(!) som var och köpte en sak jag lagt ut på internet. Hon sa att jag var stor och frågade när jag skulle ha. Jag bara "jaså?, nä men jag är ju ändå i 7e månaden " som svar. Tycker inte jag är direkt stor faktiskt, vad vet hon lixom, jag vet att hon inte har egna barn. Bor i en liten stad :)

Vatten har börjat samla sig i benen har jag märkt, och rumpan har fått lite mer stötdämpning ;) men tror jag ligger 4 kg + nu och är i v.26+6 så lyckas jag hålla vikten till max 15 kg plus är det då bättre än mina 24kg med sonen.

Men det får gå som det går helt enkelt! Finns ju gym och promenad vänliga vägar sedan :D

• laila88

K

Magen igårkväll, v 26+6 lite dum skuggning men syns ju ändå, att den inte är direkt enorm än. Även om man känner sig smidig som en elefant ibland ;>

• laila88
    Misty W skrev 2015-01-08 12:29:59 följande:

Är det bara jag som har börjat svettas helt sjukt mycket?

Jo jag svettas mer också! speciellt på natten då man inte kan röra sig lika mycket i sömnen nu. Då jag ligger stilla under sömnen svettas jag mer. Så vintertäcket har nu blivit min version av gravidkudde och sommartäcket blev mycket bättre så ja slipper vakna sjöblöt mitt i natten.
  • laila88

Måste än en gång skryta på min BM. Vi har klickat från första dag, mycket på grund av att vi haft lite liknande livs-situationer.
    Idag hos BM då jag sa att bebisens pappa inte hört av sig alls sen vi gick föräldrakursen för ca en månad sen, inte ens ett god jul eller gott nytt år har jag fått. Så är lite ledsen över det, plus att min mamma och jag har bråkat. Så jag står ensam, gravid i vecka 29 och ska flytta om tre veckor.

Då säger hon helt på riktigt att om jag står ensam då bebisen kommer så tar hon med mig hem till henne. Hon påpekar att min äldsta son har folk att leka med där och får köra skoter och sånt. Jag ska inte fara hem ensam med bebisen helt enkelt. Blir så otroligt rörd och så glad att jag blir så väldigt stöttad och att min barnmorska bryr sig så himla mycket. Det blir prat om mycket kring om livet i övrigt också vid besöken, inte bara graviditeten i sig. Det känns så fint.

Nu tror jag inte att min förra sambo skulle överge sin bebis, Han må ha lämnat mig. Och även om jag tycker att det är en besvikelse att han inte ens hör av sig på över en månad och hör hur jag mår eller hur allt går.. Så tror jag han kommer finnas där framöver.

Trodde verkligen inte i somras att min sambo skulle lämna mig och att ja skulle stå gravid och såhär ensam. Fanns inte i min värld. Men ack så härligt det är att vara gravid ändå. Planerar hur jag ska bygga skötbordet och massa mys, så jag ska inte klaga :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?