• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Daisybramble
    Smulan 89 skrev 2014-08-23 23:11:26 följande:

Har också läst om det. Där stod det för att "göra en dotter" så gäller sex 2-4 dagar innan äl. fler än 4 dagar innan samt mindre än två dagar innan gynnar pojkspermierna. Det har gjorts någon studie där man kombinerade sex några dagar innan äl, med att äta viss mat. Tex undvika salt och försöka få i sig kalcium bland annat. 80 % av de som höll sig till detta fick en dotter. I studien var par som fått söner innan och som nu önskade sig döttrar.
    Tror jag minns rätt med dagarna. Det kan ha varit 2-3 dagar innan, men tror det var 2-4 dagar innan äl för att få tjej. Inte en säker metod så klart, men värt att prova om man har en önskan om ett visst kön.

Men vilken spermie kom fram först till ägget då: Om man har sex 2-4 dagar innan äl och sex samma kväll som äl? 
  • Skumbollen
    Daisybramble skrev 2014-08-24 10:32:25 följande:
    Men vilken spermie kom fram först till ägget då: Om man har sex 2-4 dagar innan äl och sex samma kväll som äl? 
    Funderade på samma sak, har man hållt på varje dag innan äl så har man nog en hederlig 50-50 chans :)
  • Daisybramble
    Skumbollen skrev 2014-08-24 10:35:12 följande:
    Funderade på samma sak, har man hållt på varje dag innan äl så har man nog en hederlig 50-50 chans :)
    Ja, så är det nog. :)
  • Teresiat

Jag har läst att om mannen inte tömt sig på länge innan sexet så är det störst chans på tjej då pojkspermierna lever kortare även i pungen. Utifrån den teorin så ska det bli spännande att se vad vi väntar.. Hade noll koll på ÄL månaden bäbisen blev till och hade bara sex en gång den månaden eftersom jag satt på sjukhus med en nära anhörig större delen av tiden. Alla i min omgivning gissar på att jag väntar pojke.. Någon som har någon känsla kring vad ni väntar? Tror ni kille eller tjej? Varför? :)

• Smulan 89
    Daisybramble skrev 2014-08-24 10:32:25 följande:
    Vet inte. Men det handlar inte bara om vilken spermie som kommer först, utan vem som "fjäskar" för ägget mest. Det är ägget som väljer vilken spermie som ska få komma in, så det räcker inte att vara först.
    Killspermier är snabbare men tjejspermierna är uthålligare, så de kan då vänta på ägget. Jag vet inte vem som kommer först, men vill man öka chanserna för en tjej, så ska du undvika sex precis vid ägglossningen och ha sex 2-4 dagar innan. Jag delar bara med mig om vad jag har läst och hört =)
  • mp90
    Teresiat skrev 2014-08-24 10:59:59 följande:

Jag har läst att om mannen inte tömt sig på länge innan sexet så är det störst chans på tjej då pojkspermierna lever kortare även i pungen. Utifrån den teorin så ska det bli spännande att se vad vi väntar.. Hade noll koll på ÄL månaden bäbisen blev till och hade bara sex en gång den månaden eftersom jag satt på sjukhus med en nära anhörig större delen av tiden. Alla i min omgivning gissar på att jag väntar pojke.. Någon som har någon känsla kring vad ni väntar? Tror ni kille eller tjej? Varför? :)

Känslan säger tjej! Fast jag har egentligen ingen aning om varför:D

Är sugen på annat än med pojken, kanske är därför!
  • Jelar

Vi hoppas att de är en pojke, men blir de en tjej är vi glada för de med:).

våra syskon har bara fått töser och de blir nog inte så många mer barn hos dom. ;). Så en pojke är välkommen:).

• JhjärtaK

Ingen som helst aning trodde kille förra gången men det var en tjej och denna gången känner jag att det verkligen inte spelar någon roll. Blir det en tjej till så hoppas jag att de blir nära vänner och blir det en kille så blir det kul med en av varje "sort". Om skatten behagar visa upp den sidan på RUL så tänkte vi iaf ta reda på könet. Gjorde samma med dottern och det hjälpte nog både mig och maken att relatera till henne i magen.
  • Yllraz

Alla hittills har hittills sagt tjej, även de som gissade kille sist och hade rätt. :)
    Känns som att det skulle kunna va en tjej eftersom denna graviditet skiljer sig fr förra (mer illamående, värre hormonellt, sugemn på annat). Men vi får väl se. Hoppas att det ses på tul. Kollade sist också :)

Hoppas lite på en tjej eftersom vi har en son. Men blir givetvis lycklig vilket som bara det blir en frisk liten krabat <3

• Mammis2011och2015

Jag är övertygad om att det är en tjej! Hade två veckor med misstänkt missfall då man ej såg hjärta på första VULet. Då drömde jag stt det var en liten flicka som sa att allt var bra och att jag inte behöver oroa mig. Så oerhört verklig dröm och även om jag inte tror på sånt egentligen så kändes det på riktigt.

Med dottern var vi 300 säkra på en pojk. Fram tills typ 5 minuter efter förlossningen var över (hon hade xtremt kort navelsträng och jag är stenhård med sen avnavling så då fick jag glatt vänta tills de kunde lyfta upp henne från mitt lår så vi fick se!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?