• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Storkbo

Daisybramble...idag gjorde vi vårt KUB...fick resultatet 1:3412...så vi gör inget FVP :)

Det är ju trots allt en viss risk å göra FVP så det vill man ju undvika!

Vi fick även lite ändrat BF datum å det ser ut å bli ett februari barn :)

• Madelia
    Storkbo skrev 2014-08-22 15:07:15 följande:

Daisybramble...idag gjorde vi vårt KUB...fick resultatet 1:3412...så vi gör inget FVP :)

Vad roligt att det gick så bra för er! Grattis :)
  • Daisybramble
    Storkbo skrev 2014-08-22 15:07:15 följande:

Åh vad härligt! Grattis! :) Jag ska göra mitt kubtest på måndag. Håll tummarna för mig då. 
  • KarinIngrid
    Daisybramble skrev 2014-08-22 15:07:10 följande:
    Gå in på livsmedelsverkets hemsida och titta. Där finns hela listan på vad man kan äta och bör undvika. :)

www.slv.se/

Där står att man kan äta pastöriserad feta men inte opastöriserad..
    hur sjutton vet man om den är det liksom?

jag förstår ju att jag tittar på förpackningen när jag köper den här hemma.

Men på restaurang i Grekland?
    hur vet jag om jag kan äta den ?
    och samma med tzatsiki, det är ju yoghurt, hur vet man om den är pastöriserad.?

här i sverige är väl i stort sett alla mejeriprodukter pastöriserade men är det någon som vet om hur det är i resten av europa?

• Hanna1989
    Daisybramble skrev 2014-08-22 15:07:10 följande:

Gå in på livsmedelsverkets hemsida och titta. Där finns hela listan på vad man kan äta och bör undvika. :)

www.slv.se/

Jo där har jag varit inne såklart. Men de ändrar också sina riktlinjer väldigt ofta och alla säger olika ändå. På slv står det att du kan äta nyförpackad sushi och det sa de även på podden men enligt min bm tycker hon inte att man ska det utan frysa den först eller välja veg. och så väljer jag givetvis att lyssna på henne : )
  • Storkbo

Daisybramble å Madelia... Tack :)

Å klart ja håller tummarna för dig...stenhårt!!! :)

• Skumbollen
    Hanna1989 skrev 2014-08-22 16:10:53 följande:
    Jo där har jag varit inne såklart. Men de ändrar också sina riktlinjer väldigt ofta och alla säger olika ändå. På slv står det att du kan äta nyförpackad sushi och det sa de även på podden men enligt min bm tycker hon inte att man ska det utan frysa den först eller välja veg. och så väljer jag givetvis att lyssna på henne : )
    Förra graviditeten åt jag sushi typ två grr i veckan. Givetvis gör man som man vill och känner är rätt för en själv :)

men jag är bara nyfiken på varför du finner det tryggare att lyssna på en persons åsikt som inte är utbildad i livsmedel än på allmänna rekommendationer?
  • ManoMani
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-21 20:30:41 följande:

Jag har fått så sjukt ont långt ner i ryggen, mot svanskotan och är ju bara i vecka 10. Blir orolig för missfall då det inte är vanligt att få ont redan nu..

Någon annan som upplevt samma?

ja snälla , jag är på tjänstledighet och BARA sover. Hade jätte ont från v.3 till v.10. Jag sitter rätt och försöker gå korta sträckor och det har blivit bättre. Graviditet är så olika från person till person... tänk inte på mf ,bara tanken kan vara farlig...
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-08-22 17:57:29 följande:
    Förra graviditeten åt jag sushi typ två grr i veckan. Givetvis gör man som man vill och känner är rätt för en själv :)

men jag är bara nyfiken på varför du finner det tryggare att lyssna på en persons åsikt som inte är utbildad i livsmedel än på allmänna rekommendationer?
    Samma här med dottern och sitter precis och äter min fjärde sushi den här veckan
  • Hanna1989
    Skumbollen skrev 2014-08-22 17:57:29 följande:

Jag älskar sushi och åt det själv idag : )

Väljer dock de veg. alternativen nu.

Hon menade inte att Livsmedelsverket hade fel utan att man inte ska lita på alla restauranger när det gäller rått kött : )
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?