• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • minisklini
    Chuckiiii skrev 2014-08-20 16:00:08 följande:
    Har inte börjat titta på riktigt än men småspanar på en Brio Go.

Tänkte köpa begagnat för både pris och miljöns skull:)

Har en vän som hävdar att det inte är bra för barnet att den ligger alltför länge i en bilstolsits, men om hon har nåt belägg för det vet jag inte;)

Hade ju mer än gärna haft en buggaboo, såg drömmen i babyproffsens skylt, en gul 'Andy Warhol' edition!????
    Jag vill också ha en brio go.. Dom är supersköna att köra!! :) Hittade en på blocket igår för ett riktigt bra pris för både sitt och ligg plus tillbehör, men känns lite tidigt.. Man vet ju faktiskt inte om det är fler än en som ligger där inne! Men jag har mitt första UL 2 sep, är då i vecka 11 så då får vi se! Är så superspänd och taggad! :D
  • Madelia

Nu har jag varit på KUB ultraljudet, vi fick siffror vi är nöjda med och nu går det inte att tvivla på att det är något därinne. Det var verkligen häftigt!

• KarinIngrid
    Madelia skrev 2014-08-21 13:49:52 följande:

Nu har jag varit på KUB ultraljudet, vi fick siffror vi är nöjda med och nu går det inte att tvivla på att det är något därinne. Det var verkligen häftigt!

Vad skönt!

Jag ska på KUB ultraljud 11 september, vi hoppas vi också får bra siffror!.

Måste varit jättekul att se den lilla!
  • Madelia
    KarinIngrid skrev 2014-08-21 14:03:21 följande:
    Vad skönt!

Jag ska på KUB ultraljud 11 september, vi hoppas vi också får bra siffror!.

Måste varit jättekul att se den lilla!
    Ja det var verkligen en jättekul!

Lycka till! Det kommer säkert gå bra för er också :) håller tummarna!
  • Storkbo

Grattis Madelia :)

Va skönt för er!!! Jag ska göra mitt KUB imorn...är så nervös så ja glömmer å andas emellanåt...;) Pga min ålder varnar alla mig för att ja nog inte kommer få så bra resultat å ja försöker hela tiden intala mig själv att ja inte ska bli besviken om det visar sig att det blir som ja blivit varnad...men det är allt annat än lätt..:/

Man får alltså "svaret" direkt?! Fy nu blev ja nästan svimmfärdig!!!!

• ManoMani
    Mayahex skrev 2014-08-20 13:41:17 följande:

Jag äter Lergian Comp för att ens kunna lämna lägenheten. I början hjälpte dem inte alls men efter en vecka fick jag någorlunda bra effekt. Är inte orolig för koffeinet, känner flera som har ätit den och deras barn föddes fullt friska. 

Tack för svaret, lycka till ! :)
  • ManoMani
    mp90 skrev 2014-08-20 19:04:42 följande:

Lergigan comp, hade ej överlevt utan de! Tar postafen på kvällen för att få sova i sängen o inte på toa! Jag däckar direkt av postafen, så lergigan comp är bättre på dagen tycker jag:)

Alltså du tar 2 olika tabletter mot kräkning?
  • Madelia
    Storkbo skrev 2014-08-21 14:18:48 följande:

Grattis Madelia :)

Va skönt för er!!! Jag ska göra mitt KUB imorn...är så nervös så ja glömmer å andas emellanåt...;) Pga min ålder varnar alla mig för att ja nog inte kommer få så bra resultat å ja försöker hela tiden intala mig själv att ja inte ska bli besviken om det visar sig att det blir som ja blivit varnad...men det är allt annat än lätt..:/

Man får alltså "svaret" direkt?! Fy nu blev ja nästan svimmfärdig!!!!

Tack så mycket :) jag var också galet nervös, mest för att få veta om det överhuvudtaget fanns liv därinne. Vi är väl ganska unga, så att det gick bra var ändå inte jätteförvånande.

Jag håller iaf alla tummar för er, det kommer säkert gå jättebra ändå! Ja, hon gjorde ultraljudet, gick iväg och räknade lite och kom tillbaka med resultatet:) Stort lycka till imorgon och berätta gärna hur det gått :)
  • ManoMani
    Lejonhierta skrev 2014-08-21 08:09:14 följande:

Är i v 12. Blev avstängd från jobbet i förrgår pga av den uttalade hotbilden mot mig. Känns sådär, så nu får jag pilla med lite andra arbetsuppgifter men inte vara på arbetsplatsen. .

Blir KUB på torsdag nästa vecka. Illamåendet har lagt sig nästan helt men halsbrännan hälsar på istället. Vågen står rätt stilla och gjort sen start. Fortfarande trött och humöret åker bergodalbana och sambon tycker jag är väldigt vass. Rejält med foglossningar samt ryggvärk men det är även relaterat till min bindvävssjukdom och jag kan ju inte äta samma smärtstillande som tidigare.

Har även ett läkarbesök inbokat via bm om en månad pga min grundsjukdom. Tycker livet går långsamt.

Dagens roligast: en god vän och tillika kollega samt studiekamrat (både jobbar och studerar heltid) ringde igår och beskrev sitt mående och jag sa att du är säkert gravid (de slängde ppillerna i juni) och jajjamän efter att hon köpt ett gravtest igår kväll kom ett mms med ett tydligt plus. Roligt för som det låter på henne när hon beskriver så är hon nog längre gången än vad hon tror och ligger således exakt en månad efter mig. :) Nåja det lär tiden utvisa, men roligt med lite glädje i allt annat som upplevs negativt just nu.

om du sover utan kudde kan du bli av med halsbrännan. Det funkade för mig :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?