• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Hanna1989

Fast å andra sidan på podden sa de att det är större risk att bli påkörd än att drabbas av listeria när man är gravid så jag tror säkert det går superbra att äta vilken sushi man vill när man vill : )

I Sverige är ju restaurangerna så renliga känns lite värre för mig som åker utomlands snart men det ska nog gå bra det med : )

• Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-21 20:30:41 följande:

Jag har fått så sjukt ont långt ner i ryggen, mot svanskotan och är ju bara i vecka 10. Blir orolig för missfall då det inte är vanligt att få ont redan nu..

Någon annan som upplevt samma?

Jag har också ont i ländryggen nu. Ingen skarp smärta, förutom ibland när jag böjer mig framåt, oftast är det mer som en ordentlig trötthet. Jag får så ibland även i vanliga fall (så jag är inte 100 på att det är graviditetsrelaterat), och då kan det vara en låsning som släpper om jag lägger mig på rygg på golvet, och kniper med skinkorna. Det verkar tyvärr inte hjälpa nu.
  • Kpax

Mina jobbyxor börjar bli väldigt obekväma, trots att jag gått över på mitt största par med fula fladdriga byxben. För ett år sedan fanns inte gravidbyxor att beställa, så jag antar att det inte finns nu heller. Har någon av er sett svarta gravidbyxor med benfickor? Jag hittar inga! Typ såna här, fast med plats för kagge, och helst utan dragkedjorna:

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/byxor-shorts/nly-trend-917/side-pocket-pants-917884-14/

• laila88

Du kanske kan köpa såna och sy dit en mudd likt sån som är på gravidbyxor?

Om jag ska fortsätta va gravid och fortsätta min utbildning i vanlig ordning så kommer nog jag måsta göra nån egen gravidbyxa. Finns inte direkt flamskyddade gravidbyxor, som man måste ha om man ska svetsa..

• Kpax
    laila88 skrev 2014-08-23 09:18:04 följande:

Om jag ska fortsätta va gravid och fortsätta min utbildning i vanlig ordning så kommer nog jag måsta göra nån egen gravidbyxa. Finns inte direkt flamskyddade gravidbyxor, som man måste ha om man ska svetsa..

Ja det har du ju rätt i. En jobbarkompis fick sina jobbyxor omsydda av sin svärmor, men jag har tyckt att det är slöseri eftersom de är så dyra. De här var ju billigare.

Fast jag har aldrig sytt om eller ens ägt gravidbyxor, så resultatet är väl lite osäkert.
  • Skumbollen
    Kpax skrev 2014-08-23 10:00:12 följande:
    Ja! Fast de måste vara svarta.
    Jaha, jag tyckte de fanns i svart också, måste sett fel :)

Jag sökte iallafall på

Maternity cargo pants och fick ganska många träffar :) asos.com har ju mycket mammakläder, kollat där?
  • Kpax
    Skumbollen skrev 2014-08-23 10:05:33 följande:

Jaha, jag tyckte de fanns i svart också, måste sett fel :)

Jag sökte iallafall på

Maternity cargo pants och fick ganska många träffar :) asos.com har ju mycket mammakläder, kollat där?

De fanns i mörk oliv, mycket snyggare än svart tycker jag, men men.

Jag har kollat på ellos, hm, kappahl, lindex och asos.
  • Lejonhierta
    laila88 skrev 2014-08-23 09:18:04 följande:

Men du, svetsning och graviditet hr jag för mig inte är top noch. Är inte min bransch, men är skyddsombud och det kliar lite i bakhuvudet att om man har sådana  jobb så blir man omplacerad. Kolla med skolan OCH med skyddsombudet skolan har alt med facket eller arbetsmiljöverket.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?