• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • ManoMani

Av en konstig anledning har jag blivit med bättre humör och har mer tålamod jämfört med innan. Jag har läst och hört att man blir argare och otåligare, men vad som händer med mig är helt annat och gör mig glad. Hoppas att ni "Lejonhierta" bli bättre.

• Joooj0

Perfekt då vet jag! Ska försöka sova länge så urinen inte blir allt för gammal:) får man lyssna på hjärtljud första gången?

• Apricosen
    Lejonhierta skrev 2014-08-21 08:09:14 följande:

Är i v 12. Blev avstängd från jobbet i förrgår pga av den uttalade hotbilden mot mig. Känns sådär, så nu får jag pilla med lite andra arbetsuppgifter men inte vara på arbetsplatsen. .

Blir KUB på torsdag nästa vecka. Illamåendet har lagt sig nästan helt men halsbrännan hälsar på istället. Vågen står rätt stilla och gjort sen start. Fortfarande trött och humöret åker bergodalbana och sambon tycker jag är väldigt vass. Rejält med foglossningar samt ryggvärk men det är även relaterat till min bindvävssjukdom och jag kan ju inte äta samma smärtstillande som tidigare.

Har även ett läkarbesök inbokat via bm om en månad pga min grundsjukdom. Tycker livet går långsamt.

Dagens roligast: en god vän och tillika kollega samt studiekamrat (både jobbar och studerar heltid) ringde igår och beskrev sitt mående och jag sa att du är säkert gravid (de slängde ppillerna i juni) och jajjamän efter att hon köpt ett gravtest igår kväll kom ett mms med ett tydligt plus. Roligt för som det låter på henne när hon beskriver så är hon nog längre gången än vad hon tror och ligger således exakt en månad efter mig. :) Nåja det lär tiden utvisa, men roligt med lite glädje i allt annat som upplevs negativt just nu.

Blir du arbetsbefriad hela grav ut?

Det är tufft för jag antar tiden går mycket långsammare då, jag fick lite nya arbetsuppgifter idag men min chef tror inte jag kommer orka jobba så mycket länge till + att jag ska försöka studera med.

Vi får hålla varandra sällskap här :)
    Gravidblogg --> apricosia.wordpress.com
  • Yllraz

Hjärtat slog!!! Så fantastiskt skönt att se!! <3 8+2 i dag på VUL:et

• Daisybramble
    Storkbo skrev 2014-08-21 14:18:48 följande:

Grattis Madelia :)

Va skönt för er!!! Jag ska göra mitt KUB imorn...är så nervös så ja glömmer å andas emellanåt...;) Pga min ålder varnar alla mig för att ja nog inte kommer få så bra resultat å ja försöker hela tiden intala mig själv att ja inte ska bli besviken om det visar sig att det blir som ja blivit varnad...men det är allt annat än lätt..:/

Man får alltså "svaret" direkt?! Fy nu blev ja nästan svimmfärdig!!!!

Hur gammal är du Storkbo? Det kommer säkert gå jättebra, det måste man tro! :) 
  • Apricosen
    Yllraz skrev 2014-08-21 17:41:52 följande:

Hjärtat slog!!! Så fantastiskt skönt att se!! <3 8+2 i dag på VUL:et

Å såg nu du är en dag före mig jag är 8+1 idag
  • Kpax
    Mimipig skrev 2014-08-20 22:42:42 följande:

Åh vad skönt att ha chefen avklarad. Vilken vecka är du i? Vet inte riktigt när jag ska berätta.

Jag är i v 13. Ja, jätteskönt att det är gjort, nu går han runt och kallar mig tjockis, hehe.
  • Kpax

Åh vad avundsjuk jag blir på er som fått se era räkor!

Jag vill också vänta till efter UL innan jag funderar närmare över vagn. Det kan ju vara både tvillingar och ett gravt missbildat foster :S

UL blir 30/9 eller 1/10 (deras schema var inte klart, så jag får en kallelse lite senare), sex långa veckor! Graviditeten känns fortfarande helt främmande, jag har gott om symptom men har svårt att ta in att det kommer en bebis. Jag hoppas det blir mer verkligt lite senare.

• Apricosen
    Kpax skrev 2014-08-21 18:19:32 följande:

Åh vad avundsjuk jag blir på er som fått se era räkor!

Jag vill också vänta till efter UL innan jag funderar närmare över vagn. Det kan ju vara både tvillingar och ett gravt missbildat foster :S

UL blir 30/9 eller 1/10 (deras schema var inte klart, så jag får en kallelse lite senare), sex långa veckor! Graviditeten känns fortfarande helt främmande, jag har gott om symptom men har svårt att ta in att det kommer en bebis. Jag hoppas det blir mer verkligt lite senare.

För mig blev det mer verkligt när jag gjort vul igår men då hamna jag i annan chock som lagt sig idag, men dessa veckor tills du får se din lilla pärla de kommer gå snabbt
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?