BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Får jag hoppa med hos er med, jag har prel bf 31/3 men bm tror att de kommer månadsskiftet feb/mars
Får jag hoppa med hos er med, jag har prel bf 31/3 men bm tror att de kommer månadsskiftet feb/mars
Mina ryggsmärtor är inte roliga alls! Vill gärna inte ta värktabletter för det heller, försa om det skulle hjälpa med en värmedyna eller något liknande. Har ni några tips tråden??
Går in i vecka 11 imorgon och ska till mitt andra besök hos BM den 25e och ta blodprover och så inför KUB-testet som jag måste boka också snart.
Dagarna går så sakta tycker jag...
Är i v 12. Blev avstängd från jobbet i förrgår pga av den uttalade hotbilden mot mig. Känns sådär, så nu får jag pilla med lite andra arbetsuppgifter men inte vara på arbetsplatsen. .
Blir KUB på torsdag nästa vecka. Illamåendet har lagt sig nästan helt men halsbrännan hälsar på istället. Vågen står rätt stilla och gjort sen start. Fortfarande trött och humöret åker bergodalbana och sambon tycker jag är väldigt vass. Rejält med foglossningar samt ryggvärk men det är även relaterat till min bindvävssjukdom och jag kan ju inte äta samma smärtstillande som tidigare.
Har även ett läkarbesök inbokat via bm om en månad pga min grundsjukdom. Tycker livet går långsamt.
Dagens roligast: en god vän och tillika kollega samt studiekamrat (både jobbar och studerar heltid) ringde igår och beskrev sitt mående och jag sa att du är säkert gravid (de slängde ppillerna i juni) och jajjamän efter att hon köpt ett gravtest igår kväll kom ett mms med ett tydligt plus. Roligt för som det låter på henne när hon beskriver så är hon nog längre gången än vad hon tror och ligger således exakt en månad efter mig. :) Nåja det lär tiden utvisa, men roligt med lite glädje i allt annat som upplevs negativt just nu.
Hjärtat slog!!! Så fantastiskt skönt att se!! <3 8+2 i dag på VUL:et
Hjärtat slog!!! Så fantastiskt skönt att se!! <3 8+2 i dag på VUL:et
Åh vad avundsjuk jag blir på er som fått se era räkor!
Jag vill också vänta till efter UL innan jag funderar närmare över vagn. Det kan ju vara både tvillingar och ett gravt missbildat foster :S
UL blir 30/9 eller 1/10 (deras schema var inte klart, så jag får en kallelse lite senare), sex långa veckor! Graviditeten känns fortfarande helt främmande, jag har gott om symptom men har svårt att ta in att det kommer en bebis. Jag hoppas det blir mer verkligt lite senare.
Jamen jag såg just det i en annan tråd! Herreguuud säger jag bara, vilken jäkla grej! :D
Du har inte berättat här va?
Oj vilket hopp! Det är ju bara att hänga i flera trådar om man vill och orkar det. Jag är mest aktiv här, men skriver lite i en annan mars-tråd också. Februari skippar jag, det är väl inte så vanligt att man får första för tidigt (om det inte är fler än en då, men det får man väl utgå från att det inte är), och jag hänger knappt med här :)
Daisybramble...ja är 43...så enligt vissa läkare bör ja glra FVP direkt å hoppa över KUB eftersom min ålder kan påverka resultatet. Efter att ja kollat runt lite, läst på lite å bytt läkare så ändrade ja mig å testar KUB först iaf :)
Jo vi håller tummarna för att det går bra...men nervöst är det...mår fysiskt dåligt av nervositet just nu faktiskt!!!
Jag har fått så sjukt ont långt ner i ryggen, mot svanskotan och är ju bara i vecka 10. Blir orolig för missfall då det inte är vanligt att få ont redan nu..
Någon annan som upplevt samma?
Av det jag läst så verkar ryggvärk så tidigt vara ovanligt och komma igång senare i graviditeten.
Ringde även min mamma som sa att det måste bero på nått annat än bebisen (har dock aldriiiig ont i ryggen annars)
Nu är jag inte dum och tror på allt min mamma säger eller allt som står på internet. Haha.. Vill mest bara kolla om någon upplever samma för att lugna min oro
Jag har haft sjukt ont i ryggen i 2-3 veckor, lite bättre nu äntligen! Och är bara i vecka 9!
Jag var på inskrivning idag - urtrevlig bm! - och ligger nu och funderar på en sak. Hon flyttade mitt bf och för att göra en lång historia kort så innebär detta att jag måste haft äl ca ca 5 dar efter sex-dagen. Betyder det att sannolikheten är större för att få en tjej då? (Enligt modellen pojkspermier är snabbast men dör fort, tjejspermier är långlivade). Vad säger ni om sånt här resonemang? Erfarenheter? Trams?