• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Storkbo

Villhaenbebbe...jag är i v 13 å min ryggvärk har kommit denna vecka...känns som länden ska gå av...eftersom ja har så himla lågt blodtryck vill ja helst ligga just nu pga yrseln å mattheten...det uppskattas inte av ryggen...vet ju knappt hur ja ska ligga så inte ryggen ska värka...

Men ja har lovat mig själv att inte klaga utan bara vara glad för att ja är gravid efter allt som varit ;)

• Villhaenbebbe
    Storkbo skrev 2014-08-21 21:16:20 följande:

Villhaenbebbe...jag är i v 13 å min ryggvärk har kommit denna vecka...känns som länden ska gå av...eftersom ja har så himla lågt blodtryck vill ja helst ligga just nu pga yrseln å mattheten...det uppskattas inte av ryggen...vet ju knappt hur ja ska ligga så inte ryggen ska värka...

Men ja har lovat mig själv att inte klaga utan bara vara glad för att ja är gravid efter allt som varit ;)

Tack för svaret :)

Åh jag känner med dig, har nog inte riktigt lika ont som dig, men är ändå fruktansvärt obekväm när jag ska sova/ligga ner. Min snälla sambo improviserade ihop en vetekudde (fast med ris i haha) som jag ligger med i sängen just nu. Känns iaf lite bättre!

Hoppas det snart blir bättre för dig med! :)
  • Chuckiiii
    Apricosen skrev 2014-08-21 20:34:23 följande:

Varför är det inte vanligt att ha ont nu? När jag fick mf hade jag däremot inget ont alls,

Jag har haft sjukt ont i ryggen i 2-3 veckor, lite bättre nu äntligen! Och är bara i vecka 9!
  • Apricosen
    Chuckiiii skrev 2014-08-21 21:26:39 följande:

Jag har haft sjukt ont i ryggen i 2-3 veckor, lite bättre nu äntligen! Och är bara i vecka 9!

Ja men det säger min erfarenhet med att ryggen gör till graviditeten
    Gravidblogg --> apricosia.wordpress.com
  • Mimipig
    Madelia skrev 2014-08-21 13:49:52 följande:

Nu har jag varit på KUB ultraljudet, vi fick siffror vi är nöjda med och nu går det inte att tvivla på att det är något därinne. Det var verkligen häftigt!

Grattis!!!
  • Mimipig

Jag var på inskrivning idag - urtrevlig bm! - och ligger nu och funderar på en sak. Hon flyttade mitt bf och för att göra en lång historia kort så innebär detta att jag måste haft äl ca ca 5 dar efter sex-dagen. Betyder det att sannolikheten är större för att få en tjej då? (Enligt modellen pojkspermier är snabbast men dör fort, tjejspermier är långlivade). Vad säger ni om sånt här resonemang? Erfarenheter? Trams?

• mizzidus
    JhjärtaK skrev 2014-08-21 11:31:31 följande:
    Har hört att akupunktur kan hjälpa mot foglossning. Skall själv be min bm om att få gå då jag också börjat få ont redan i vecka 8. Vetekudde hjälper lite och undvik att snebelasta höfterna, sitt inte med benen i kors eller för brett heller. Hoppas det blir bättre!
    Akupunktur, ja varför inte. Ska ta upp det med min BM på måndag så får vi se vart det leder. Hoppas att smärtorna blir mildare snart för att jag har ett rätt påfrestande yrke med lyft och så, vill ju kunna jobba så länge jag bara kan. Vetekudde vore något att införskaffa! Tack för tipset! 
  • JhjärtaK
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-21 20:30:41 följande:

Jag har fått så sjukt ont långt ner i ryggen, mot svanskotan och är ju bara i vecka 10. Blir orolig för missfall då det inte är vanligt att få ont redan nu..

Någon annan som upplevt samma?

Det är nog foglossning snarare än mf skall du se. Är detta ditt första barn? Jag fick mina första känningar redan i vecka 8 men det har blivit bättre men blir fortfarande väldigt trött i ryggen.
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-08-21 23:41:32 följande:

Jag var på inskrivning idag - urtrevlig bm! - och ligger nu och funderar på en sak. Hon flyttade mitt bf och för att göra en lång historia kort så innebär detta att jag måste haft äl ca ca 5 dar efter sex-dagen. Betyder det att sannolikheten är större för att få en tjej då? (Enligt modellen pojkspermier är snabbast men dör fort, tjejspermier är långlivade). Vad säger ni om sånt här resonemang? Erfarenheter? Trams?

Hon räknade väl från din senaste mens och det brukar sällan stämma sedan vid RUL. Det sägs ju att tjejspermier lever längre än kiillspermier men tror detta mest är en myt
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?