• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Joooj0

Spännande vad jag för för bf imorgon, dom sa att jag skulle ha med mig morgon urin? Kan man ta med urin från kl 8 om man inte har besök förrän 10 på mvc? Kan urinen bli sämre?

• LillLouise84
    Joooj0 skrev 2014-08-21 07:21:19 följande:

Spännande vad jag för för bf imorgon, dom sa att jag skulle ha med mig morgon urin? Kan man ta med urin från kl 8 om man inte har besök förrän 10 på mvc? Kan urinen bli sämre?

Ta med första urinen från morgonen den har mest hormoner i sig.
  • Lejonhierta

Är i v 12. Blev avstängd från jobbet i förrgår pga av den uttalade hotbilden mot mig. Känns sådär, så nu får jag pilla med lite andra arbetsuppgifter men inte vara på arbetsplatsen. Rynkar på näsan.
    Blir KUB på torsdag nästa vecka. Illamåendet har lagt sig nästan helt men halsbrännan hälsar på istället. Vågen står rätt stilla och gjort sen start. Fortfarande trött och humöret åker bergodalbana och sambon tycker jag är väldigt vass. Rejält med foglossningar samt ryggvärk men det är även relaterat till min bindvävssjukdom och jag kan ju inte äta samma smärtstillande som tidigare.

Har även ett läkarbesök inbokat via bm om en månad pga min grundsjukdom. Tycker livet går långsamt.

Dagens roligast: en god vän och tillika kollega samt studiekamrat (både jobbar och studerar heltid) ringde igår och beskrev sitt mående och jag sa att du är säkert gravid (de slängde ppillerna i juni) och jajjamän efter att hon köpt ett gravtest igår kväll kom ett mms med ett tydligt plus. Roligt för som det låter på henne när hon beskriver så är hon nog längre gången än vad hon tror och ligger således exakt en månad efter mig. :) Nåja det lär tiden utvisa, men roligt med lite glädje i allt annat som upplevs negativt just nu.

• Yllraz
    Hanna1989 skrev 2014-08-20 22:24:19 följande:

Var på min inskrivning igår : ) min bm var störtskön och det känns så bra med henne!

Lugnade mig i det mesta. Flygplansscanning var absolut ingen fara, bebisen är så skyddad där inne så.

Fick beräknad födsel 31/3-1/4 : )

Samma som min app säger.

Gick in i vecka 9 idag, liten mage börjar komma och två har frågat utan att jag sagt något.

Är väldigt liten och smal samt väldigt tighta jobbkläder så blir nog fler och fler som undrar.

Får försöka hitta andra kläder snart.

Måste äta små måltider en gång i timmen för att hålla undan illamående.

Hjärtslag ska vi inte lyssna på förrän 24/9 och uv blir inte förrän v. 18-20 på annan ort!

Jobbigt att behöva vänta så länge men längtar såååå!

Just nu är den stor som en jordgubbe enligt appen : )

Samma bf :) Och har redan stött på folk som frågat när min sin ska få ett syskon haha Inte det lättaste att dölja då. Dessa gaser haha
  • LillLouise84
    Joooj0 skrev 2014-08-21 08:29:18 följande:

Okej tack! Förvarar man urinen bara i en glasburk eller?:)

Ja ta en ren glasburk och en plastpåse utanpå så att det inte händer en olycka
  • minisklini
    Joooj0 skrev 2014-08-21 08:29:18 följande:

Okej tack! Förvarar man urinen bara i en glasburk eller?:)

Det finns även provrör som dom säljer för ungefär en 10:- på apoteket om man har lust att betala det. Dom är täta och garanterat rena! :)
  • JhjärtaK
    mizzidus skrev 2014-08-20 23:04:50 följande:

Mina ryggsmärtor är inte roliga alls! Vill gärna inte ta värktabletter för det heller, försa om det skulle hjälpa med en värmedyna eller något liknande. Har ni några tips tråden??

Går in i vecka 11 imorgon och ska till mitt andra besök hos BM den 25e och ta blodprover och så inför KUB-testet som jag måste boka också snart.

Dagarna går så sakta tycker jag...

Har hört att akupunktur kan hjälpa mot foglossning. Skall själv be min bm om att få gå då jag också börjat få ont redan i vecka 8. Vetekudde hjälper lite och undvik att snebelasta höfterna, sitt inte med benen i kors eller för brett heller. Hoppas det blir bättre!
  • JhjärtaK
    Joooj0 skrev 2014-08-21 10:44:17 följande:

Tack för tipset!!!:)

Och förvara det i kylskåpet, stängt lock. De kollar ev också bakterier nämligen och då vill man inte att urinet skall stå i rumstemperatur alltför länge.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?