Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Pyret 85 skrev 2014-07-30 15:10:13 följande:

Åh någon mer än jag som tycker veckorna segar sig fram?

Bara i v. 6 (5+0).

Ryggen känns iaf lite bättre idag. gör fortfarande ont men inte alls som igår.

välkommen till alla nya och grattis till era plus smile1.gif

kul att vara ett gäng nu ju.

Läste att ni diskuterat barnvagn. Vi har fortfarande en fullt fungerande sittvagn i källaren sen sonen, om jag kompletterar den med en mjuklift så kommer den duga bra. Sen tänkte jag inhandla en bärsjal också.

Jag joinar här också Antingen bf den 31/3 eller den 1/4 men jag tror mer på den 31/3 så är också i vecka 5+0 idag

Och ja, det segar sig verkligen! Skall på VUL om 2,5 vecka och vill bara spola fram tiden tills dess, trots att det är på sista semesterdagen
  • JhjärtaK

Hej! Tänkte följa med här om jag får? Hänger även i april-tråden då bf antingen är 31/3 eller 1/4

Vi har en dotter sedan innan född i mars 2012 och bor i Göteborg.

Är i vecka 6 och är tröttare än normalt, molande värk, lite illamående men det jobbigaste är yrseln! Har lågt blodtryck i vanliga fall och nu blir jag yr av absolut allt. Men jag är ändå nöjd med att må som jag gör då vi har två mf på raken precis innan denna graviditet. Tredje gången gillt hoppas vi på!

• JhjärtaK
    mizzidus skrev 2014-08-03 05:53:56 följande:

Hej gänget! 

Jag räknar säkert helt fel men jag tror att jag är i vecka 7 ( 6+5 ) och jag har ständig mensvärk eller växtvärk eller vad tusan det är! Spänt i nederdelen av magen, känner mig uppsvälld och jag är antingen hård eller lös i magen (för mycket info kanske), finns inget mellanting lagom liksom.

Vissa dagar mår jag toppen och andra är det bara skit! Ständigt trött men det är ju så mycket som händer i kroppen dessa första veckor så det är nog inte så konstigt. Jag mår illa då och då och har huvudvärk, får nog i mig för lite vätska och mat överhuvudtaget men jag försöker ändå! När jag reser mig ibland från sängen eller vad som så blir jag yr och måste stanna upp några sekunder, händer det någon mer än mig? Är det något symptom eller hänger det ihop med att jag äter för dåligt?

Lite nervös är jag allt eftersom det är mitt första barn och jag läser så mycket som jag inte borde göra, skräckhistorier. Det är nog bra att jag går på infomötet med BM den 11/8 så hon kan lugna ner mina nerver lite men jag kan inte sluta tänka på att tänk om min kropp spelar mig ett spratt och att det inte är något där inne? Testet visade ju plus men känner mig ändå så osäker.

En annan fråga som jag har är att är det någon av er som jobbar natt och vaken natt dessutom? Vad äter ni och så? Hur mår ni? Jag är GBP-opererad också så jag måste äta åtminstone någonting var tredje timme annars så mår jag inte bra alls.

Kram på er och kämpa vidare!

Välkommen! Jag har också världens yrsel och det är jobbigt! Det hela blir säkert värre av att det varit varmt så att det är svårt att få i sig tillräckligt med vätska.
  • JhjärtaK
    mizzidus skrev 2014-08-03 15:32:45 följande:
    Det är jag som startade denna tråd hehe :)
    Men tack och vad skönt att jag inte är ensam om yrseln!

Vi får alla vara duktigare på att dricka mera!

Får se vad BM säger den 11/8, det är ju snart och då är jag i vecka 8 ( 7+6 ) 
    Haha, så himla tappad jag är

Skall till bm den 15:e och är då i 7+1/2 för inskrivning och datering. Dagarna går såååå segt, jag vill bara att det skall vara den 15:e nu, skiter fullständigt i att det är min sista semesterdag och allt
  • JhjärtaK

Själv har jag fått tillbaka min tonårshy, och då menar jag inte att skrattrynkorna har försvunnit tyvärr .

• JhjärtaK
    hemlig89 skrev 2014-08-05 13:51:25 följande:

måste fråga er tjejer som gjort tidigt Ultraljud. vart gjorde ni detta?
    Ringt runt som en galning och finner ingenting. Har ej valt om jag skall behålla än, men vill se det med egna ögon först...

ngn som vet?

Jag får tidigt UL genom landstinget, dvs vanliga mvc.
  • JhjärtaK
    planerattförsökabligravid skrev 2014-08-06 08:48:16 följande:

Vaknade nyss och gick på toa och det kom rätt mycke blod med klumpar.. antar att det är missfall :'( har dock en bokad tid idag för att prata om hälsa, fökning och alkohol, hur ska jag göra med den? ringa och anboka? :(

Gå till bm ändå men be dem att göra ett VUL när du är där för att du misstänker mf. Hur långt gången är du?
  • JhjärtaK
    planerattförsökabligravid skrev 2014-08-06 09:48:33 följande:
    Ja ska göra det.. I vecka 9 :(
    Lycka till idag!
  • JhjärtaK
    FrökenJo skrev 2014-08-07 12:14:02 följande:

Kanske dags att jag ger mig tillkänna här. Jag plussade den 14 juli och har beräknat BF den 20/3-2015. Jag är just nu i v 8 (7+5). Började må lite lätt illa förra veckan, men så försvann i stort sett alla symtom ( ömmande bröst, molvärk och illamående) igår för att idag slå till igen med full kraft... Just nu mår jag alltså pyton och var bra nära att kräkas i förmiddags, men kräkillamåendet lugnade sig något efter en ingefäratablett och lite mat.

Men är det vanligt att alla symtom bara försvinner sådär en dag? Har ni varit med om det? Detta är min första graviditet så man oroar ju sig för minsta lilla. :)

Tycker absolut att det låter helt normalt att känna sig "som vanligt" en dag. Speciellt i början av graviditeten. Sen kommer dessutom de beryktade "spökveckorna" v 11-15 typ då man ibland inte har några symptom alls kvar och än kan man inte känna bebisens sparkar och man har inte fått någon bebismage att prata om heller (oftast iaf )
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?