Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

mizzidus skrev 2014-09-22 16:23:29 följande:

Är det någon mer än jag som har liksom fått finnliknande pippler på baksidan av låren? Känns inte direkt fräscht men jag duschar ju regelbundet så det kan inte vara att jag är smutsig?! Det är väl hormonerna i kroppen som bråkar antar jag ?

Låter som hormoner ja. Själv har jag fått några finnar på framsidan av låret och min hy i ansiktet har blivit betydligt sämre.
  • JhjärtaK
    Kurona skrev 2014-09-22 23:22:16 följande:

Hade vårat KUB ultraljud idag. Det var en frisk liten bebis som hade låg risk för alla kromosomavvikelser. Den vinkade och snurrade runt som en liten virvelvind. 

Blev framflyttad en dag till den 31/3 istället för den 30/3. Barnmorskan sa även att livmodern nådde ända upp till naveln. Är i vecka 13 (12+5) idag. 

Fin bild! Och skönt med låga risker också
  • JhjärtaK
    mizzidus skrev 2014-09-23 00:59:40 följande:
    Jo jag har fått sämre hy i ansiktet också, bara att gilla läget antar jag !
    Under min graviditet med dottern gick jag till en hudterapeut och gjorde ansiktsbehandling två gånger och hon rekommenderade också en ändring i min "rutin". Denna gången har jag varken ork eller tid plus att vi flyttat så då måste jag leta rätt på en ny som är vettig. Som sagt, pallar inte

Men bor du i Sthlm så finns där en jag varmt kan rekommendera och som gjorde min gravidhy bättre faktiskt. Denna gången får jag stå ut med att ha en puckelpist i pannan, haha Tur att jag har lugg!
  • JhjärtaK
    Lilla W skrev 2014-09-23 09:30:45 följande:

Moderkaksprov kl 11....börjar bli lite nervös...

Hoppas det gick bra!
  • JhjärtaK
    Lilla W skrev 2014-09-23 12:50:35 följande:

Äh dom kunde inte sticka idag, moderkakan sitter lite knepigt till så det blir att vänta på fostervattensprov om 3 veckor... Känns ju jobbigt att vänta, men läkaren betonade att han inte tycker att det är så bråttom iom att risken är såpass låg att nåt är fel, han lugnade oss o va jättebra! Men men forts följer då...

Ah! Såg detta först nu! Trist att behöva vänta men läkaren verkade vettig iaf!
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-09-23 20:06:13 följande:

Jag har RUL 28/10, är i v 15 nu och har bf 22 mars.

Hur ser ni på att posta graviditeten på fb etc? Jag vill inte alls göra det utan hålla detta "privat", vilket jag ju fattar kommer att bli ohållbart, det lär ju inte undgå någon när jag är i v 30 att jag är gravid, men jag tycker ändå att det känns för intimt för att skylta med.

Med dottern gick vi ut på fb med graviditeten i vecka 21 efter RUL, jag tycker själv att det är roligt att få höra om andras graviditeter via fb eller Instagram och antar att många är som jag . Men klart att ni inte behöver lägga upp något alls där om ni inte vill. Det är ju bara att inte lägga upp några bilder på dig själv eller skriva något om det i statusraden. På så vis får ju ingen reda på det
  • JhjärtaK

Idag berättade jag för min uppdragsgivare att jag är gravid och med två dessutom och han blev jätteglad . Mitt uppdrag sträcker sig egentligen bara till mitten av januari men han sa att de ville ha kvar mig så länge det bara går vilket var väldigt roligt att höra såklart.

Imorgon är det ett nytt UL men tyvärr kan inte maken gå med då han måste vabba med dottern. Tråkigt men jag får tigga till mig lite nya bilder åt honom och jag hoppas att allt ser bra ut fortfarande såklart men det borde det ju göra.

• JhjärtaK
    Astilbe skrev 2014-09-24 10:49:24 följande:

Hej! Är egentligen med i apriltråden men under kub i dag blev jag framflyttad till 30 mars så jag hakar på här! smile1.gif Fick 1:2546 på justerad risk men vet inte alls hur bra/dåligt det är. Någon som är lite mer insatt i kubsiffrorna?

Din siffra låter bra! Den säger ju att det endast är en risk på 1 av drygt 2000 att bebisen skulle ha något kromosomfel, dvs inte ens en halv promilles risk

Hur gammal är du?
  • JhjärtaK
    Astilbe skrev 2014-09-24 11:15:33 följande:

Tack för svaren. Nu känns det lite lugnare. smile1.gif Jag är 32 år så jag antar att min ålder påverkar siffrorna en del. Kanske även att det är en ivf-grav? Det var i alla fall helt otroligt att få se den lilla/e sprattla rundor med ben och armar där inne. Senast vi var på vul så krävdes det ganska mycket fantasi för att se vad som var upp och ner... smile5.gif

Haha, känner igen det där, vad är huvud och vad är rumpa liksom?

Ja ålder spelar in och tror även att IVF gör det faktiskt (av någon konstig anledning). Jag såg nämligen att det stod som en "faktor" på det papper vi fick hem från kub:en. Det stod "IVF?: Nej"

Jag är förresten också 32 . Tror att vår åldersrisk låg på 1:400 någonting så i jämförelse med det så är ju 1:2500 jättebra också
  • JhjärtaK
    Chuckiiii skrev 2014-09-24 13:07:33 följande:

Jag åkte in till gynakkuten häromnatten, efter flera timmars blödning! Usch vilken panik jag hade!

Som tur var fick jag se ett slående hjärta och en liten som rörde sig därinne!

Men. Jag kan inte släppa händelsen! Jag vågar nästan inte gå på toa i rädsla för blod på pappret. Jag går i mf-tankar nästan hela tiden. Usch!

Läkarn sa att den såg frisk ut men också att 'hon inte kunde lova nåt' hur tolkat man det liksom?

Känner så igen rädslan inför att gå på toaletten och torka sig. Skickar all styrka jag kan!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?