Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Evening primrose skrev 2014-10-01 17:20:48 följande:

Handlar inte detta med igångsättning om att datering på rul inte är exakt utan diffar plus minus tio dar el vad d är, man vill ju inte sätta igång folk för tidigt utan medicinsk motivering smile1.gif

? Lilla E ?
    Om det diffar såpass mycket så måste man ju tänka på motsatt scenario också. Dvs att mamman kanske går över 24 dagar istället för 14 och det är ju inte bra, varken för mamman eller barnet.

Tycker att det borde vara som standard att man gör ett UL när mamman gått över tiden en vecka och kontrollerar fostervatten och flöde.
  • JhjärtaK
    KarinIngrid skrev 2014-10-01 22:39:33 följande:
    Samma här. Inte RUL förrän 30;e oktober
    Jag har inte RUL förrän den 6 november så fem veckor kvar idag! Kommer då vara i vecka 19+0 så känns bra ändå.
  • JhjärtaK
    Kpax skrev 2014-10-03 17:29:10 följande:

Jamen sådär ja, RUL avklarat!

Allt såg bra ut, och det är en liten flicka där inne. Moderkakan ligger i framvägg, så det lär väl dröja innan jag känner sparkar. Så himla skönt att veta (så gott det går) att allt är okej. :)

Vi blev flyttade tre dagar, så nu är BF 5/3.

Åh så härligt med bra RUL! Och kul att ni fick reda på kön också
  • JhjärtaK
    Kpax skrev 2014-10-03 19:18:30 följande:
    Ja nu när vi hade bestämt att vi ville veta hade vi blivit besvikna om det inte gick att se :)
    Ja vi vill också veta och hoppas att de hinner titta efter det. Såg dock i kallelsen idag (till specMVC) att de inte har avsatt tid till att kolla kön . Men med UL varannan vecka framöver så borde de ju kunna kolla någon gång hoppas jag ändå
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-10-03 20:41:36 följande:
    Kan glädja dig med att det alltid står så på kallelsen från östra. Frågar man snällt så skall du se att de kikar :)
    Oh! Bra att veta! Då hoppas jag att allt annat ser bra ut så att de kan tänka sig att kolla
  • JhjärtaK
    LillLouise84 skrev 2014-10-04 08:53:19 följande:

Nu längtar jag ihjäl mig till rul, nu är det bara dagar kvar! På torsdag! Men ni som har barn förut vet ni om syskon får följa med? Vi har en ettåring utan barnvakt den dagen

Det står även i vår kallelse att barn inte får följa med. En till person förutom mamman får vara med.
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-10-04 09:58:18 följande:
    Att barn inte får följa beror väl på två saker - att det ska vara lugnt i rummet och att det i en del fall upptäcks något fel med bebisen och då är det inte lämpligt att ett barn är med.
    Precis.
  • JhjärtaK
    Teresiat skrev 2014-10-04 15:06:13 följande:

Idag har vi bokat vår vagn + babyskydd. Det blev bugaboo Buffalo och maxi cosi med adapter. Det köptes på babyproffsen, 14 600 kr för allt och då fick vi 1749 kr i rabatt då de hade kampanj på babyskydden... Känns som ett stort steg :) nu ska jag sy ett babynest... Önska mig lucka till ;)

phpy6bLGj13066.jpg

Härligt att vagn är fixad! Och ja du måste visa hur babynestet blev sen! Funderar på att få min mor att sy ett som passar till två

Vår dotter sov i sitt babynest (i sin spjälsäng) på nätterna ända tills hon var 6 månader.
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-10-05 23:19:20 följande:

Alltså, hormoner: Jag fick en hostattack som var så våldsam att jag började gråta. Idag har jag hormongrinat i över en h. Det tar ny fart om jag tex ser ett snorpapper, en dammråtta, för små trosor, stökiga skor i hallen, mig själv i spegeln, ja, det verkar finnas en bottenlös källa till anledningar att gråta just idag. Jag är patetisk. Det kan jag också gråta över.

Var inte så hård mot dig själv. Hormoner är inte att leka med och vissa reagerar väldigt starkt på gravidhormonerna, själv blev jag ett vrak av amningshormonerna men inte så farligt under graviditeten.

Fast denna gång har jag mycket närmare tårarna, dubbla hormoner, yay!
  • JhjärtaK
    Pojkmamma01 skrev 2014-10-06 08:32:03 följande:

Rul idag..

Har varit lugnt i magen flera dagar vilket gör mig orolig att det är nåt som är fel (även fast jag vet att i de här veckorna så är det normalt att känna och sen inte känna nåt).

Kommer kännas skönt när det är klart. Hoppas allt ser bra ut! :-|

Lycka till idag!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?