Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

sommarstad skrev 2014-10-15 19:27:39 följande:

Har ni funderat nåt på gravidförsäkring? Jag har tecknat Trygg Hansas gratis försäkring men funderar utöka och ta den som kallas Extra. Det är ju inte mycket pengar iaf något skulle hända. Men är nyfiken hur ni andra tänker? :)

Jag har tecknat betaversionen hos trygg hansa. Hade den med dottern också och fick 3000 kr från dem pga min förlossningsskada. De var väldigt lätta att ha att göra med och jag gillar att den övergår i en barnförsäkring.

Denna gång tecknade jag den då bebisarna kanske kommer att behöva ligga på sjukhus efter födseln och då får man pengar ur försäkringen.
  • JhjärtaK
    Lilla W skrev 2014-10-15 20:40:43 följande:

Världens bästa läkare ringde idag, en dag efter fostervattensprovet, o berättade att våran bebis har helt normala kromosomer!! :D

Oj vad snabbt! Och grattis!
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-10-15 22:28:59 följande:
    Jag har blivit ordinerad akupunktur mot smärtan - två tillfällen i nästa v inbokade. Jag återkommer med rapport.

Jag har mestadels kontorsjobb, vill klara att jobba hela vägen till förlossning och håller det sig på denna nivå i smärta klarar jag det, men med ett fysiskt jobb kan jag inte se hur det skulle gå till. Himla skillnad för er med kroppsarbete.
    Jag har också ett kontorsjobb men blev ändå sjukskriven pga foglossning fyra veckor innan bf då jag hade så ont att jag inte sov något på nätterna, allt gjorde ont. Så var lite snäll mot dig själv. Ditt sgi dras inte ner för att du är sjukskriven utan baseras på din inkomst innan dess.

Hoppas att akupunkturen hjälper!
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-10-16 14:45:29 följande:

Då kan vi bocka av RUL :) allt gick bra! Lipade mig igenom hela organscreeningen, givetvis tog läkaren hjärtat sist... Men allt såg fint ut, till 99% är det en flicka som flyttat in :) BF 18 mars :)

Härligt och grattis!
  • JhjärtaK

Igår var jag på UL (igen ) och allt var bra med bebisarna! Om läkaren gissade så tror hon att det är två tjejer där inne

Här är en bild på tvilling ett och tvilling två.

• JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-10-16 08:29:26 följande:
    Men för att kunna teckna den gäller det att du aldrig haft några som helst problem med hälsan tidigare.

Jag försökte teckna den försäkringen när jag väntade dottern, men eftersom jag haft högt blodtryck som ogravid täckte inte försäkringen nåt överhuvudtaget. Så jag sket i det då och gissar att det skulle vara samma nu.
    Men vad konstigt. Jag behövde inte göra någon hälsodeklaration när jag tecknade trygg Hansas betalvariant.

Kanske har de ändrat reglerna nu?
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-10-17 07:06:56 följande:
    Vad gulligt, det ser ut som att tvillingen till höger håller för öronen :)
    Haha, javisst gör det tvillingen till vänster kanske sa något dumt
  • JhjärtaK
    KarinIngrid skrev 2014-10-17 13:11:50 följande:
    åhå vilka sötnosar! Vilken vecka är du i ?

Vecka 17
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-10-17 15:45:41 följande:
    Haha, för mig skulle det nog ta mycket mer än 22 veckor :)
    Samma här, oavsett tidsspann så skulle jag aldrig klara att göra något sådant fint
  • JhjärtaK
    SvanE skrev 2014-10-18 11:45:45 följande:

RUL igår, allting såg bra ut med vår lilla POJKE <3 phpXmQxBz61798.jpg

Härligt! Grattis till sonen!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?