Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Lejonhierta skrev 2014-08-28 19:43:34 följande:
    KUB görs fram till slutet av v13, inte efter 12+6 om jag fattat rätt. Rutinultraljud görs i regel i v18-20. Här är vanligast i v. 19. Fvp görs från v 14 vad jag fick till mig. Men vi erbjuds inte Fvp om KUB visar bättre än 1:200 och vi fick ju det bästa man kan få. Och sambon vill i detta läget absolut inte ta risken. Vi har ju redan förlorat den ena i denna grav och kostnaden totalt för oss att få till den här graviditeten är drygt hundratusen kronor då vi gjort ivf privat.
    Grattis till fint resultat på kub förresten! Får man fråga hur gammal du är? Är nyfiken då jag är 32 och fick 1:20 000 med dottern då jag var 29 men tänkte att det kanske var kört att få en så bra siffra igen?
  • JhjärtaK
    ManoMani skrev 2014-08-28 21:24:43 följande:
    jag ska göra KUB på måndag då är jag 14+5
    Det låter konstigt då vätskespalten i nacken som mäts vid UL skall ha absorberats eller vara på väg att absorberas iaf i vecka 15.

Fanns det någon speciell anledning till att du inte får göra UL tidigare?
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-08-28 23:27:07 följande:
    Hm. Jag ska göra kub i v 14. Undrar om bm har räknat fel då?
    Nej, man kan göra UL fram till och med 13+6 så ingen fara
  • JhjärtaK
    ManoMani skrev 2014-08-29 20:18:45 följande:
    Jag har gjort UL 4 gånger hittills men KUB ska jag göra på måndag och fy jag är orolig ... ringde BM imorse och sa att jag har låg ämnesömsättning... dessutom hade jag räknat fel av stress, det blir 13+5 som KUB ska göras.
    Jamen dåså, då ligger du ju inom spannet

Ja klart nervös här också! Och jag har inte mitt UL än på tre veckor! Men håller tummarna för fina siffror för oss alla!
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-08-29 22:52:54 följande:

Jag ska på en gourmetresa med jobbet 11-15 sept, så jag ringde ul och frågade om jag får göra kub före resan. Jag kommer inte kunna fekjdricka i så många dagar, och jag vill inte berätta för chefen förrän jag vet att graviditeten är på banan. Plus att det börjar synas, tror inte jag lan luras mkt längre. Hade tid 17/9, men fick 10/9. Då är jag v 11+6 på kub. Litet tidigt tyckte bm, men bokade in ändå. Tidigt?

Det sägs vara optimalt att göra i vecka 12+0 och då är du ju bara en dag ifrån

Skönt att ha det avklarat också innan resan!
  • JhjärtaK
    LillLouise84 skrev 2014-08-30 16:12:18 följande:
    Att de får reda på eller inte först spelar inte så stor roll. Men de gemensamma vännerna kommer tycka att det är skumt att vi berättar men inte de andra. Jag kommer köra mitt eget race och berätta snart eftersom det går inte att dölja så bra länge.
    Tror snarare att era gemensamma vänner kommer att tycka att de som inte berättar är skumma och inte ni som gör det. Tycker att det är bäst att berätta för det dröjer ju väldigt länge tills det är ok att fråga om någon är gravid så det känns konstigt tycker iaf jag
  • JhjärtaK
    laila88 skrev 2014-08-30 18:22:23 följande:

Nån fler än jag som bara tappar vikt? Har inte ätit gravid vitaminerna fören nu heller.

Då ja vägde mig igår och hade gått ner två kilo på en vecka börja jag med dom från aco som heter gravid för ja oroar mig att bebisen inte får det den behöver.

Tappat typ alla symptom senaste dagarna också.

När började ni med vitaminer?

Jag började med folsyra i maj och gravidvitaminer från aco när jag plussade. Bebisen tenderar att ta vad den behöver så det behöver du inte oroa dig för.

Hur är det på hemmaplan? Har du bestämt dig för att behålla oavsett hur det går med din kille?
  • JhjärtaK
    Lejonhierta skrev 2014-08-31 06:42:46 följande:

Jag har fått vätska i benen, varje kväll är de svullna och gör ont. Så var på apoteket och köpte stödstrumpor igår. Vilket mecka att få på dom men sköna och mina ben var inte svullna på kvällen. Nöjd, trots att jag känner mig som en pensionär haha

Jag körde stenhårt på stödstrumpor med dottern och fick inga åderbråck på benen och det är ju så skönt att ha på sig dem när de väl är på men oj vilket meck att få på dem när man är höggravid fick be maken att göra det några gånger mot slutet
  • JhjärtaK

laila88: skönt att du fattat ett beslut. Själv försöker jag att inte relatera alltför mycket till det lilla livet utifall att det (peppar peppar) skulle visa sig vara något fel efter kub. Men det går väl sådär

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?