• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • laila88
    JhjärtaK skrev 2014-08-18 18:50:36 följande:

Alltså min jäkla foglossning, jag håller på att krevera! Började jobba idag och att sitta i en kontorsstol i några timmar i streck var INTE något min korsrygg uppskattade. Brännande molvärk som gjorde det svårt att koncentrera sig! Hur skall jag kunna jobba i 7 månader till???? Och jag vill verkligen inte sjukskriva mig förrän tidigast i slutet av januari, sitter på ett jätteintressant uppdrag och skulle känna att jag verkligen lämnade kunden i sticket

Kanske kan du kolla efter en ergonomisk stol av nåt slag? :) som känns bra, prova ut nån riktig en som blir balsam för fogarna? :)
  • JhjärtaK
    laila88 skrev 2014-08-18 19:03:29 följande:
    Kanske kan du kolla efter en ergonomisk stol av nåt slag? :) som känns bra, prova ut nån riktig en som blir balsam för fogarna? :)
    Har redan en bra stol och jobbar som konsult så kan inte begära att kunden skall köpa in en annan stol till mig. De vet ju dessutom inte att jag är gravid än heller. Får nog bara stå ut och be min bm om att boka in akupunktur. Har förstått att det hjälper vissa.
  • laila88
    JhjärtaK skrev 2014-08-18 19:30:09 följande:

Har redan en bra stol och jobbar som konsult så kan inte begära att kunden skall köpa in en annan stol till mig. De vet ju dessutom inte att jag är gravid än heller. Får nog bara stå ut och be min bm om att boka in akupunktur. Har förstått att det hjälper vissa.

Jaså ja, jag hade inte så mycket foglossning sist så jag minns bara att jag använde det där bältet/gördeln. Men tens apparaten då, kan det funka mot foglossning tro? Lånade hem en sådan med inför förlossningen förståss men tänkte att det kanske finns fler användningsområden.
  • Kpax

Jag jobbade första dagen efter semestern idag. Blev jäkligt trött och öm i ländryggen, så det är jag lite orolig för. Jag vill inte heller behöva gå hem förrän tidigast en månad före bf.

Men det kanske är tillfälligt. Jag ska försöka vara jättenoga med hur jag lyfter (jobbar i butik).

• emlo86

Sen uppdatering här! Befinner mig utomlands på jobbresa hela veckan och har nu gått in i v 11.

De flesta börja ana då magen är svullen, brösten större och ingen alkohol. Bestämde mig innan resan att jag inte orkade smussla med drickat...

Symptomen har börjat avta. Inget illamående längre utan enbart stickningarna i mage och ljumskar. Ngn mer som har så?

På fredag nästa v har vi fått tid för kubb-test, ska bli spännande att se den lilla.

• Mimipig
    laila88 skrev 2014-08-17 11:26:51 följande:

Jaa det är också ganska lite information och säkerhet i kombinationen gravid-svetsare. Kommer vara en rätt krävande student imorgon ;) har sparat ett långt dokument om skyddsåtgärder och sådant.

Men vad gör man inte för att hålla sig på säkra sidan :) till och med avstå sushi ;) oj så sugen ja varit på det senaste tiden! :)

Knivigt såklart, men du får strunta i männens åsikter. Livet är inte rättvist. Jag våndas inför att berätta för min chef, tänker dra på det så länge jag kan.
  • Mimipig
    Joooj0 skrev 2014-08-18 16:26:01 följande:

Heller aldrig hört om scanning vid flygplats , varför sitter inte såna skyltar uppe då? Eller information? Hur mår ni som är i v 10?

Jag har mått finfint hela tiden, inget illamående alls (copy paste på mammas graviditeter tydligen) men de senaste två dagarna har jag haft ont i magen. Oklar smärta, vet ärligt talat inte om den kommer från livmodern eller tarmarna. Men jag tänker att så länge det inte kommer blod så är det ok. Bra strategi?
  • Mimipig

Hur gör ni med after work och andra alkoholsammanhang med folk som man inte vill berätta för än? Det styrdes upp en spontan vin-och-snacks-grej på arbetstid på mitt jobb i fredags. Jag kom inte på någon annan lösning än att fejkdricka. När de andra druckit ca halva glaset hick jag på toa och hällde ut 3/4, höll handen för kupan en stund och sen var de ikapp. Tyckte alla stirrade misstänksamt på mig och paranoida jag trodde nästan att hela grejen var ett test. Nu planerar jag att gömma en flaska alkoholfritt i skrivbordet att byta med nästa gång. HUR GÖR NI???

• Ninat
    Mimipig skrev 2014-08-19 00:10:56 följande:

Hur gör ni med after work och andra alkoholsammanhang med folk som man inte vill berätta för än? Det styrdes upp en spontan vin-och-snacks-grej på arbetstid på mitt jobb i fredags. Jag kom inte på någon annan lösning än att fejkdricka. När de andra druckit ca halva glaset hick jag på toa och hällde ut 3/4, höll handen för kupan en stund och sen var de ikapp. Tyckte alla stirrade misstänksamt på mig och paranoida jag trodde nästan att hela grejen var ett test. Nu planerar jag att gömma en flaska alkoholfritt i skrivbordet att byta med nästa gång. HUR GÖR NI???

Jag köpte mig en petflaskor med alkoholfri cider som jag Rev bort etiketten på, så det ser ut som något alkoholhaltigt samtidigt som det såg ut som om man va 14 år igen ;)

I helgen ska jag på kräftskiva där massvis omedvetna kommer befinna sig så jag kommer köpa alkoholfritt och hälla i glas så igen ser ;)
  • Ninat

Är det någon som har någon aning om hur många personer man får ha med sig in i förlossningsrummet? :) tänkte ha 2 nära kompisar om det är möjligt! :p *hoppas*

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?