• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Villhaenbebbe
    Kpax skrev 2014-08-15 22:19:25 följande:

Jag har inte heller någon koll på vilka alla (någon) är :)

Idag är det jäkligt kämpigt med hormonerna. Jag har hatat min sambo och gråtit två gånger idag, helt sjukt, jag är egentligen sansad.

Illamåendet håller i sig, och magen är fortfarande knackig.

Brösten är ömma, men till min stora glädje är mina BHar lite för små nu. Äntligen bröst! ;)

Ja det är väl allt jag har att komma med.

Ska ni ta magbilder? När börjar ni isf med det?

Haha känner igen humöret.. Storlipa igår då jag knäckte en nagel hahah..

Jag ska ta magbilder, tänkte börja nu faktiskt :) är i vecka 9!
  • Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-15 22:46:41 följande:

Haha känner igen humöret.. Storlipa igår då jag knäckte en nagel hahah..

Jag ska ta magbilder, tänkte börja nu faktiskt :) är i vecka 9!

Usch, jag önskar nu att jag var vältränad. Kul med en degig lönnfet mage som före-bild. Jag är i v 12 och har inte tagit någon bild än, är väl dags. :)
  • Madelia
    Kpax skrev 2014-08-15 22:44:15 följande:
    Kul! Gav hon strikta order om att det var v 18-20 som gällde? Eller det kanske är när man ringer och bokar de håller koll på sånt, så man inte sneakar åt sig ett ul i v 14.
    Hon sa att det skulle göras i v.17-18 till mig och tyvärr skulle de ha tillgång till min journal där och ser vilken vecka jag är i och det passar att göra RUL i, så det blir nog svårt att lura till sig en smygtitt innan tyvärr:)
  • Chuckiiii
    Kpax skrev 2014-08-15 22:50:26 följande:

Usch, jag önskar nu att jag var vältränad. Kul med en degig lönnfet mage som före-bild. Jag är i v 12 och har inte tagit någon bild än, är väl dags. :)

Vill också a magbilder! Och det är väl nu (v.8) man skulle börja? Men ja håller med, degmagen som levt livet under det värsta illamåendet är ju inte nåt man vill ha på bild direkt:/

Skulle vilja ta roliga bilder! Typ när sambon blåser upp magen med pump????
  • Kpax
    Madelia skrev 2014-08-15 23:08:59 följande:

Hon sa att det skulle göras i v.17-18 till mig och tyvärr skulle de ha tillgång till min journal där och ser vilken vecka jag är i och det passar att göra RUL i, så det blir nog svårt att lura till sig en smygtitt innan tyvärr:)

Vafan, 17-18? Hon sa 18-20 till mig, vi tillhör ju samma landsting.

Nåja, det var på första samtalet, får väl se vad hon säger på tisdag :)
  • Kpax
    Chuckiiii skrev 2014-08-15 23:12:02 följande:

Vill också a magbilder! Och det är väl nu (v.8) man skulle börja? Men ja håller med, degmagen som levt livet under det värsta illamåendet är ju inte nåt man vill ha på bild direkt:/

Skulle vilja ta roliga bilder! Typ när sambon blåser upp magen med pump????

Ja, jag har sett någon sån, kul grej! :)
  • mizzidus

Jag har en sån svullen mage, ser ut som om jag är gravid i typ 5:e månaden fast jag bara är i vecka 10 ( 9+1 )
    Tänk om det är två där i??

Eller kommer jag bli en riktig knubbsäl innan ungen poppar ut nästa år??
    Min mamma gick upp hela 30 kilo under sin första graviditet så jag är lite skraj faktiskt...

• Kpax
    mizzidus skrev 2014-08-15 23:26:59 följande:

Jag har en sån svullen mage, ser ut som om jag är gravid i typ 5:e månaden fast jag bara är i vecka 10 ( 9+1 )

Tänk om det är två där i??

Eller kommer jag bli en riktig knubbsäl innan ungen poppar ut nästa år??

Min mamma gick upp hela 30 kilo under sin första graviditet så jag är lite skraj faktiskt...

Ja, jag är också större, men jag ser inte gravid ut - bara tjock. Jag vet inte när svullnaden ger sig och ersätts med en riktig bebis, men hoppas snart!
  • Madelia
    Kpax skrev 2014-08-15 23:14:41 följande:
    Vafan, 17-18? Hon sa 18-20 till mig, vi tillhör ju samma landsting.

Nåja, det var på första samtalet, får väl se vad hon säger på tisdag :)
    Ja hon sa antingen 17-18 el. 17-19, minns ej exakt. Trodde också det skulle vara någon vecka senare, men så sa hon.

Om det är till någon tröst känner jag mig också bara tjock. Hos mig är det dock 99% chips, glass och extra mackor jag unnat mig på senaste tiden och ca 1% bebis. Jag är dock rätt smal sedan innan och motionerar en del, men det vore ju kul om det om några veckor är bebismagen som växer utan att allt runtomkring hänger med:)
  • mizzidus
    Kpax skrev 2014-08-15 23:32:49 följande:
    Ja, jag är också större, men jag ser inte gravid ut - bara tjock. Jag vet inte när svullnaden ger sig och ersätts med en riktig bebis, men hoppas snart!
    Jag känner mig också tjock, hoppas att det lugnar ner sig lite grann iaf snart.
    Jag har iofs överskottshud kvar på magen efter en GBP-operation men magen såg inte alls ut såhär innan graviditeten. Vi får se vad som händer, bebisen verkar må bra iaf och det är huvudsaken! :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?