• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Daisybramble

Jag gjorde ett ul i tisdags och grät som en stucken gris, av glädje såklart! Att se det lilla livet röra på sig och se hjärtat ticka var det bästa jag varit med om! Och vi fick med oss två jättefina bilder hem. Hjärta

• Storkbo

Daisybramble...jag har BF 1 mars...å mitt illamående har faktiskt avtagit denna vecka...har tom kunnat dricka lite kaffe igen...vilket var en total omöjlighet fram till för två dagar sedan :)

• Daisybramble
    Storkbo skrev 2014-08-14 17:08:29 följande:

Daisybramble...jag har BF 1 mars...å mitt illamående har faktiskt avtagit denna vecka...har tom kunnat dricka lite kaffe igen...vilket var en total omöjlighet fram till för två dagar sedan :)

Åh vad skönt för dig! Har du också luktsinne som en spårhund? ALLA dofter i min närhet känner jag hundra gånger starkare än förut! *haha* 
  • Storkbo

Hahaha ja det har ja!!! Det är fruktansvärt jobbigt ju...å det som är värst är nog människor som luktar svett...kan knappt gå i affärer utan å må illa ja...hahaha hoppas verkligen det oxå lägger sig lite snart kan bli jobbigt å gå så här hela graviditeten...

• JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-08-14 14:22:02 följande:
    Det samtalet fick jag också idag, trots att jag är 33, att åldern skulle göra det hela missvisande och att det blir bäst med fvp direkt. Bor i Göteborg.
    Men va??? Du är ju för sjutton 33, inte 103! Är ju helt galet. Vilken mvc går du till?
  • Teresiat

Inskrivning idag. Kändes bra och bm var duktig och förtroende ingivande. Bokade privat VUL till den 27/8.. Gaaaaah bara två veckor bort.. Är i v 11 nu.. Tiden har nog gått ganska fort ändå, men det känns som en evighet sedan jag plussade.

• Skumbollen
    JhjärtaK skrev 2014-08-14 18:17:56 följande:
    Men va??? Du är ju för sjutton 33, inte 103! Är ju helt galet. Vilken mvc går du till?
    Jag går på kungshöjd, nu var vi inställda på fvp sedan innan då vi har en son med allvarligt hjärtfel och känner att han måste få vara den "sjuka". Givetvis kan man få ett barn med massor av problem som inte syns via diverse fosterdiagnostik men vi känner väl att vi vill kolla allt man kan kolla. På första läkarbesöket övertalade läkaren oss till kub istället och vi var nu inställda på det. Men idag ringde de och sa att de var rädda för att resultatet skulle bli för dåligt för att det skulle vara värt det. Har en tid nästa vecka för ytterligare rådgivning. Det var ju lätt att säga innan graviditet att vi skulle göra fvp. Men nu när pyret flyttat in snurrar ju tankarna helt klart....
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-08-14 18:25:25 följande:
    Jag går på kungshöjd, nu var vi inställda på fvp sedan innan då vi har en son med allvarligt hjärtfel och känner att han måste få vara den "sjuka". Givetvis kan man få ett barn med massor av problem som inte syns via diverse fosterdiagnostik men vi känner väl att vi vill kolla allt man kan kolla. På första läkarbesöket övertalade läkaren oss till kub istället och vi var nu inställda på det. Men idag ringde de och sa att de var rädda för att resultatet skulle bli för dåligt för att det skulle vara värt det. Har en tid nästa vecka för ytterligare rådgivning. Det var ju lätt att säga innan graviditet att vi skulle göra fvp. Men nu när pyret flyttat in snurrar ju tankarna helt klart....
    Ja det förstår jag. Tankarna snurrar här också. Blir rätt orolig dock att även vi får ett missvisande dåligt resultat på kub då jag är 32, var 29 med dottern och fick lägsta möjliga sannolikhet för kromosomfel, det kanske inte ens går att få när man passerat 30?
  • Mimipig

Någon som känner igen det här: Jag har mått fint hela grav hittills, men idag är jag helt matt och slut, fick total andnöd när jag powerwalkande till jobbet i uppförsbacke, kändes som att andas genom tunna sugrör. 8+6 idag. Är det normalt?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?