• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • JhjärtaK
    KarinIngrid skrev 2014-08-14 10:03:09 följande:

Mm nu oroar jag mig över att hon ska vara otrevlig och inte hjälpsam alls..
    min sambo säger att jag överreagerar och att det inte går att utläsa ur mailet vad hon egentligen menade. Just när jag fick det så tolkade jag det som att hon absolut inte ville ge mig ett tidigt ultraljud. men han ju rätt, det kanske inte var så hon menade... får väl helt enkelt gå dit imorgon och försöka att inte vara negativt inställd, hon kanske är jättetrevlig. Men det kändes som en avvisande otrevlig ton i mailet..
    men det kanske bara är jag som blir nojig för att jag är nervös också!

Lätt att tolka in otrevligheter i mail men hon menade nog bara att det inte fanns några tider imorgon. Hoppas att du får en tid bokad för UL imorgon! Och tror att du kan andas ut kring utomkvedes iaf, har fått för mig att det ofta upptäcks tidigare än vecka 9 då det gör så in i helvete ont om graviditeten sitter fel och växer där den inte får plats
  • KarinIngrid
    JhjärtaK skrev 2014-08-14 11:11:15 följande:
    Lätt att tolka in otrevligheter i mail men hon menade nog bara att det inte fanns några tider imorgon. Hoppas att du får en tid bokad för UL imorgon! Och tror att du kan andas ut kring utomkvedes iaf, har fått för mig att det ofta upptäcks tidigare än vecka 9 då det gör så in i helvete ont om graviditeten sitter fel och växer där den inte får plats
    Tack för pepp!!
    Jag ska försöka gå dit med positiv inställning!

Jag har hört att utomkvädes gör svinont så det borde jag ju ha märkt isåfall!
  • KarinIngrid
    JhjärtaK skrev 2014-08-14 11:11:15 följande:
    Tack för pepp!!
    Jag ska försöka gå dit med positiv inställning!

Jag har hört att utomkvädes gör svinont så det borde jag ju ha märkt isåfall!
  • Storkbo

JhjärtaK...exakt så var det..."pga din ålder kommer troligen KUB bli helt missvisande så därför kan vi inte erbjuda dig det. Skulle du däremot vilja göra ett FVP så får du återkomma om en tid."

Så i vårt landsting kan man säga att det är upp till varje läkare att ta beslut om sånt tydligen ;)

• mp90

Tidigt ultraljud idag. Hjärtat slog o allt såg fint ut! Skönt! Fick tidigt för att utesluta flerbarnsgraviditet! En liten böna:)!

Blev tillbakaflyttad (som ja visste innan) så nu är jag i v 8:)

• KarinIngrid
    mp90 skrev 2014-08-14 13:55:37 följande:

Tidigt ultraljud idag. Hjärtat slog o allt såg fint ut! Skönt! Fick tidigt för att utesluta flerbarnsgraviditet! En liten böna:)!

Blev tillbakaflyttad (som ja visste innan) så nu är jag i v 8:)

Härligt!
    grattis till bönan!! :)
  • Skumbollen
    Storkbo skrev 2014-08-14 13:11:25 följande:

JhjärtaK...exakt så var det..."pga din ålder kommer troligen KUB bli helt missvisande så därför kan vi inte erbjuda dig det. Skulle du däremot vilja göra ett FVP så får du återkomma om en tid."

Så i vårt landsting kan man säga att det är upp till varje läkare att ta beslut om sånt tydligen ;)

Det samtalet fick jag också idag, trots att jag är 33, att åldern skulle göra det hela missvisande och att det blir bäst med fvp direkt. Bor i Göteborg.
  • Daisybramble

Hej alla,
    jag har BF 6 mars 2015! :) Bor mitt emellan Göteborg och Borås. :)
    Hur mår ni allihopa? Jag mår skitilla hela tiden och är ff trött trots att jag är i vecka 12 nu. Men bebisen mår bra och den 25:e är det dags för kub för mig. 

• Hanna1989
    Daisybramble skrev 2014-08-14 16:38:02 följande:

Hej alla,

jag har BF 6 mars 2015! :) Bor mitt emellan Göteborg och Borås. :)

Hur mår ni allihopa? Jag mår skitilla hela tiden och är ff trött trots att jag är i vecka 12 nu. Men bebisen mår bra och den 25:e är det dags för kub för mig. 

Hej! Jag är ursprungligen ifrån Borås men bor nu på västkusten : )

Jag mår också illa och tandköttet börjar mjukas upp, kunde inte ens äta ett päron innan idag haha

Jobbar 12 timmars dag idag men känns som jag klarar allt med det där lilla livet i magen, är så lycklig och älskar redan den där lilla lilla ärtan så mycket : D längtar tills jag är över v.12

Har inskrivning på Tisdag och går då in i v.9
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?