Kpax skrev 2014-08-16 10:39:38 följande:
Ja men hur gör man det? Hur vet man vad som är på riktigt och vad som är hormoner?
Jag ska försöka låta bli att reagera alls innan jag tagit en liten time out, hormonreaktionerna verkar växla snabbare. Det är min enda idé än så länge.
De här extrema känslostormarna började igår tror jag, innan dess har jag haft en känsla av irritation som jag ändå kunnat hålla inne. Usch, hoppas det ger sig snart, och hoppas sambon kan tänka sig för och låta saker passera ibland. Nu har han en tendens att bita ifrån på en gång, och i det här tillståndet kan jag inte hantera det.
Jag tror det är så man får göra, stanna upp och backa lite från problemet och känna efter senare om det verkligen behövdes en känslostorm :) men det är svårt, hormonproblemen känns så äkta, dom är så bra på lura en.
En av gångerna jag skulle snöra ut sambon va för att han log då jag tog en mega portion mat, är ingen storätare i vanliga fall så var nog rätt komiskt, det känns som jag kanske överreagerade lite ;) i stunden kändes det äkta som på liv å död. Haha.
Jag är noga med att prata med han om att det känns så äkta men efter ett tag känns det helt taget ur luften så han ska förstå att jag inte är mig själv. Tror det är viktigt att försöka kamma hem lite förståelse :)