• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • LillLouise84
    Mims88 skrev 2014-08-12 07:31:57 följande:

Hej.

Jag är uträknad till den 11/3-15. Jag var på hälsokontroll i juli v. 7. Jag ska bli inskriven den 2/9 och är du i v.13. Samtidigt ska jag göra glukosbelastning. Någon som gjort glukosbelastning innan som kan förklara lite mer vad det går ut på. Läser mig till det men blir inte klokare av det, förstår att det handlar om diabetes 2 som finns i min släkt. Som kan orsakar graviditetsdiabetes.

Vid glukosbelastning får man vara fastande och de börjar med att ta ett stick i fingret och mäta blodsockret. Sen får man dricka ett glas med sockerlösning, efter det är det vila i 2-3 timmar för att ta ett nytt blodsockervärde. Som gravid får man inte överstiga 12 på den skalan. En bok, tidning eller annan sysselsättning är att rekommendera
  • Chuckiiii

Alltså ryggen! Jag dör! Inatt kunde jag inte sova, varken på rygg, sidan eller magen! Gick upp mitt i natten o tog ett hett bad så avtog det liiiite!

Nån mer? Kan man hoppas att detta är övergående? Vägrar få smärtsam foglossning i vecka 8:((

Nu ska jag till jobbet, laddad för en härlig 15h dag:((

• JhjärtaK
    Chuckiiii skrev 2014-08-13 09:20:34 följande:

Alltså ryggen! Jag dör! Inatt kunde jag inte sova, varken på rygg, sidan eller magen! Gick upp mitt i natten o tog ett hett bad så avtog det liiiite!

Nån mer? Kan man hoppas att detta är övergående? Vägrar få smärtsam foglossning i vecka 8:((

Nu ska jag till jobbet, laddad för en härlig 15h dag:((

Här kom foglossningen också igår och gick in i vecka 8 idag! Så jäkla tidigt men har inte så ont som du har, usch! Vetekudde kanske hjälper så att du slipper gå upp och bada? Har du fogbälte?
  • Yllraz
    Pyret 85 skrev 2014-08-12 20:45:13 följande:

Ja jag har sjukat mig onsdag och torsdag. Har semester på fredag då vi ska åka till Liseberg. Känns bra att få komma iväg och tänka på annat. Sambon jobbar hemifrån imorgon och det känns skönt att slippa vara ensam. Läkaren på akuten gjorde vul och hon kunde inte se någon graviditet i livmodern och hcg-halten var ganska låg. Men det är bra att allt kommit ut av sig själv så jag slipper bli skrapad.

Jag beklagar verkligen! En hemsk upplevelse! :( När jag och min fru försökte få första barnet fick jag missfall två gånger i vecka 8.
    På gynakuten sa de att vi ska "se positivt" på att allt kom ut av sig själv, för då kan man försöka så fort man känner sig redo. Hade det varit tvunget med en skrapning ska man hoppa över en ägglossning för att låta kroppen vila.

Jag grät mycket över mina missfall och hatade när alla sa att det kommer vara värt i slutändan. När man väl fått sitt barn. Och som tur va hade de ju rätt! På femte försöket (två missfall och två misslyckade försök) kom min älskade son till världen!

Försök ta ett djupt andetag och vila dig igenom. Och tillåt dig känna allt det du vill känna. Inget är rätt och inget är fel - för vi alla reagerar olika på missfall.

• Chuckiiii
    JhjärtaK skrev 2014-08-13 09:35:43 följande:

Här kom foglossningen också igår och gick in i vecka 8 idag! Så jäkla tidigt men har inte så ont som du har, usch! Vetekudde kanske hjälper så att du slipper gå upp och bada? Har du fogbälte?

Vetekudden hjälper knappt! Ringde mvc häromdan men nu har det blivit mkt värre!

Det värsta är att jag typ inte har tid att gå dit, jobbar ons-fre och åker på semester på lördag, men måste kanske klämma in det tidig fredag..

Inget fogbälte, är det nåt man kan låna på mvc?
  • Storkbo

Yllraz...samma lika för mig när ja fick missfall...jag var jättearg på alla som talade om för mig att ja skulle se det positiva i att det blev ett missfall...att nåt ju var fel å att det var bra att det kom ut...jag kunde inte se nåt positivt i det hela alls ja!!! Idag ett halvår senare har ja lättare att se hur dom menade...men just då kunde ja inte alls tänka så!

Chuckiiii...jobbigt om du drabbats redan...ja är i v12 och har haft ont till och från...men inte nåt riktigt ihållande...men med mina två tidigare barn har ja drabbats i ca v 16 och det är verkligen en pina och fogbälte är det enda som underlättat det hela något iaf...å då fick ja låna det hos en sjukgymnast iaf.

• Lejonhierta
    Chuckiiii skrev 2014-08-13 09:57:31 följande:

Det värsta är att jag typ inte har tid att gå dit, jobbar ons-fre och åker på semester på lördag, men måste kanske klämma in det tidig fredag..

Hos oss skriver bm remiss till ortopedtekniska och där har jag hämtat ut. Men egentligen menar dom att sånt får man köpa själv. Så då läxade jag upp min bm och sa att jag har ju en bindvävssjukdom och har ortoser i övrigt så jag ska ha remiss. Fick då svaret: vi brukar inte skriva det så tidigt. Ehh nä men så brukar ni inte ha patienter med Ehlers danlos syndrom heller svarade jag och fick min remiss. Så prova fråga efter remiss, för tidigare graviditeter har det inte varit några problem.
  • JhjärtaK
    Chuckiiii skrev 2014-08-13 09:57:31 följande:

Kanske men ring och fråga. Jag köpte mitt via nätet har jag för mig men det var ju tre år sen så har glömt var tyvärr...
  • Hanna1989

Är det någon mer som har riktigt konstiga cravings? Förra veckan hade jag 2 dagar då jag enbart va sugen på Findus grönsakssoppa, idag mår jag illa utav att bara tänka på den och kan enbart tänka mig att äta Gorbys piroger ( inte så bra näring för babyn men är det den enda näringen jag kan få i mig idag så är det bättre än inget ; ) )

Även mariekex, frukt, morötter och skorpor funkar Haha

Jag har ganska strikta matvanor annars med mycket bra och nyttig mat men just idag går det bara inte.

Koffeinet däremot har jag inte rört på en vecka nu och det känns superbra! Inte ens sugen.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?