• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • tovemaja

Varit på inskrivning med maken nu... bm verkar helt ok. Så härligt att vara inne i systemet. Känns ännu mer verkligt... ul om ca 2 veckor trots att vi valde bort kub. Skönt! Om 6 veckor är det nytt möte med bm.

Pyret: hur går det?

• Pyret 85

Det slutade blöda igår och kom inget mer på hela kvällen/natten. Imorse hade jag en liten brun flytning, åkte till jobb som vanligt. Och vid 10 började smärtan i magen igen. och tyvärr så blöder jag lite mer nu. Åkte hem från jobbet och har pratat med gynakuten. Dom tycker jag ska avvakta för att det blöder inte tillräckligt. Denna oron äter upp mig inifrån. Sambon är på väg hem nu iaf så jag slipper vara ensam.

Det hade varit skönare att få bekräftat att det gått åt pipsvängen alt att allt är bra.

• Madelia
    Mimipig skrev 2014-08-11 23:35:17 följande:
    Skönt att höra att någon mer än jag också gått upp! Min mage är en spärrballong! Min man tycker jag är så fiiiiin, men han verkar inte koppla att det är tarmar, bajs och gas han hyllar och inte nån bäbis. Det påstås tydligen att magen sväller mer i v 12. Måtte det stämma! (Är v 9 (8+3) nu). Min inskrivning är inte förrän 21/8... Känns sent. Eller?
    Jag tror inte det är så sent:) iaf har jag inskrivning på fredag och jag gick in i v.12 igår. Dock har jag varit på ett hälsosamtal tidigare.
  • KarinIngrid

Jag är vecka 9 nu och har inskrivning på fredag!
    Min mage är uppsvälld som en ballong men jag har gått ner 2-3 kg för jag har så svårt att behålla mat... Jag hoppas verkligen att det vänder snart.

min sambo lägger handen på svullna magen och pratar med bebisen:) Jag försöker säga att det inte är mycket till bebis därinne än men det struntar han i! Så gulligt!

• Teresiat

Pyret.. Inte kul :( vad tycker gynakuten du ska vänta med? får du inte komma in och göra VUL?

• Sail on silvergirl

Hej! 
    Jag hoppar gärna in här också! 31 år, första egna barnet och är gissningsvis mellan vecka 9-10. Ska på min första träff med BM i morgon, men som jag förstår det är det mer ett hälsosamtal. Skulle vilja få någon bekräftelse på att allt är som det ska, höra hjärtljud eller vad som helst. 

• Pyret 85

Nu tänker vi strunta i vad de säger på gynakuten och åka in iaf. Smärtan är olidlig.

• tovemaja
    Pyret 85 skrev 2014-08-12 14:12:38 följande:

Nu tänker vi strunta i vad de säger på gynakuten och åka in iaf. Smärtan är olidlig.

lycka till Pyret. Fortsätter hålla tummarna!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?