• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • bb2014
    Evening primrose skrev 2014-08-09 21:57:38 följande:

Postafen hjälper inte alls för mig å jättetrött blir jag av dom... :-S

Ja vissa blir jättepåverkade av dem. Då finns de ju Lergigan komp som läkaren kan skriva ut. Men de innehåller både koffein och efedrin.
  • mizzidus

Vilken vecka är det dags för UL? Det står så olika, kanske är olika i olika landsting?? Det känns som en evighet tills jag får se livet i magen! 

• tovemaja
    mizzidus skrev 2014-08-09 23:24:34 följande:

Vilken vecka är det dags för UL? Det står så olika, kanske är olika i olika landsting?? Det känns som en evighet tills jag får se livet i magen! 

jag bokade privat i v.10. Får annars v.13 och v.20 av landstinget Östergötland...
  • bb2014

Vi gjorde IVF och gjorde VUL (vaginalt ultraljud) nu i vecka 9 då man kollar hjärtslag och att embryot växer som det ska.

Sen är jag 35 när jag föder så därför gör jag UL/KUB-test vecka 12-14 (jag gör det i vevka 12)

Och sen Rutinultraljud då man kollar allt i vecka 19. Gissar att det är ett till på slutet.

• mizzidus

Jag hoppas att jag får göra ett VUL snart, jag kan väl alltid fråga BM om det på mitt första besök vilket är imorgon. Är nervös faktiskt! 

• tovemaja
    mizzidus skrev 2014-08-10 06:33:31 följande:

Jag hoppas att jag får göra ett VUL snart, jag kan väl alltid fråga BM om det på mitt första besök vilket är imorgon. Är nervös faktiskt! 

nervös för besöket eller nervös för om bebisen har det bra?
  • Madelia
    mizzidus skrev 2014-08-10 06:33:31 följande:

I vårat landsting får man bara ett ul och det är RUL som väl är i v.17-20 något :/. Men sen är det nå speciella omständigheter får man säkert fler.
  • Pyret 85
    Madelia skrev 2014-08-10 09:25:29 följande:
    I vårat landsting får man bara ett ul och det är RUL som väl är i v.17-20 något :/. Men sen är det nå speciella omständigheter får man säkert fler.
    Ja samma hos oss.
  • Yllraz
    Pyret 85 skrev 2014-08-10 09:39:38 följande:
    Ja samma hos oss.
    Samma här! Jag får göra tul (tillväxtultraljud) ett par gånger efter rul:et, eftersom jag gjort en magsäcksoperation för några åt sedan
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?