• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Pyret 85
    Hanna1989 skrev 2014-08-08 17:05:55 följande:
    Jag tror det är en kille : ) av många orsaker, min sambos alla systrar har bara fått tjejer så alla är väl lite inne på en till kille i familjen nu när tjejerna har ett sånt övertag ; ) haha fast vi har inte berättar för de närmaste ännu.

Sedan är det känslan hos mig och så var jag hos ett medium i Juni som sa att jag skulle vara gravid innan sommaren va slut och hon såg en liten pojke jättetydligt som liknade min fästman. Hon beskrev min sambo klart och tydligt fast hon aldrig sett honom.

Vi får se om hon hade rätt ; ) hon hade ju rätt om graviditeten iaf. !

Föresten, någon mer som faller lite väl mycket hår? Trodde hårkvaliten skulle bli bättre men nu hittar vi långa blonda hår överallt.
    Kul! Min svärmor är medium och hon har sett att hon ska få två barnbarn till (ett är vårt och ett är svågerns), en flicka och en pojke. Men hon kan inte se vilken som är vår. 
    Jag hade gärna velat ha en liten tjej men blir absolut överlycklig även om det är en pojke.
  • Pojkmamma01

Är det nån som känner av fogarna?

Precis som när jag var gravid med min son i 10:e veckan så har jag börjat få ont mellan benen.. Som i benet under vänster blygdläpp.. Ilar rakt upp i "Fiffan"..

Med den graviditeten så släppte det och kom tillbaka i 7-8 månaden. Med besked.

• JhjärtaK
    Pojkmamma01 skrev 2014-08-08 17:58:56 följande:

Precis som när jag var gravid med min son i 10:e veckan så har jag börjat få ont mellan benen.. Som i benet under vänster blygdläpp.. Ilar rakt upp i "Fiffan".. smile2.gif

Känner inte av fogarna än men gjorde det i v 14 med dottern. Sen blev det bättre för att återkomma runt v 30 med besked. Hade fogbälte och gravidkudde men blev sjukskriven de sista fyra veckorna då jag verkligen inte sov något alls pga att det gjorde så ont. Bävar inför att ev må likadant denna gång :-O
  • Lejonhierta
    Pojkmamma01 skrev 2014-08-08 17:58:56 följande:

Precis som när jag var gravid med min son i 10:e veckan så har jag börjat få ont mellan benen.. Som i benet under vänster blygdläpp.. Ilar rakt upp i "Fiffan"..

Japp, har haft sk trochanterbälte för foglossning i snart tre veckor nu och jag är i v 10. Inte jätteont hela tiden men ibland ett helvete. Fogen fram samt vänstra bak smärtar rejält. Högra är av en ridolycka låst och snedställd så sällan jag har ont där.
  • Pojkmamma01

Trodde inte att jag skulle känna av det så här tidigt? Men har läst att det är inte ovanligt, speciellt för omföderskor.. Men det måste väl också vara ett tecken på att graviditeten framskrider som den ska.. Är orolig att den kan ha stannat av, fast konstigt vore väl det eftersom jag har massa symtom.. Ömma, svullna bröst, växtvärk, illamående, cravings.. Började böla igår när jag satt och tittade på The Nanny, med Fran Drescher.. Maxwell sa till henne att innan han träffade henne så visste han inte att han ville ha fler barn.. Och då började tårarna rinna..

Men jag verkar ha det lindrigt med tanke på hur ni andra har det.. Kämpa på tjejer!!

• Pyret 85

haha ja dessa hormoner sprudlar i kroppen. Jag har också blivit helt känslig. Sonen och sambon hade en liten dust igår då sonen gjorde nått som inte var ok (bagatell men ändå), han blev ledsen av tillsägelsen sambon gav honom och jag började storböla. hahaha...

• linaxelsson

Själv verkar det som att alla hormoner gjort så att min migrän eskalerat. Är inne på tredje dagen med kraftig migränhuvudvärk, aura och illamåendet. Det är dessutom så jobbigt när man inte kan ta något som hjälper mot det heller

• Mimipig

Hej! Jag hoppar in här också om det går bra! Plussade 29/7 och fb 25/3. 34 år, och smått förundrad över att vara gravid. Tog ut min p-stav 23 juni, blev tydligen gravid samma v! Hann aldrig få mens. Bm har alltid sagt att det kommer bli svårt för mig, pco, oregelbunden mens, etc, så det känns som jag fuskat.

• Mimipig
    Pyret 85 skrev 2014-08-08 15:57:14 följande:

förresten, har ni andra någon "känsla" av vilket kön som bor i magen? Jag är helt bombsäker på att det bor en liten kille i magen. drömde också härom natten att det var en pojke.

Nä, ingen aning! Har aldrig varit med om grav förr och har dessutom varit rätt ointresserad av mina väninnors. Nu är det ju tvärt om och jag vill veta allt. Gjorde nåt flumtest med frågor "sugen på sött eller salt?" Etc. Det blev 50/50. Vad baserar ni era känslor på?
  • Mimipig
    Hanna1989 skrev 2014-08-08 17:05:55 följande:

Jag tror det är en kille : ) av många orsaker, min sambos alla systrar har bara fått tjejer så alla är väl lite inne på en till kille i familjen nu när tjejerna har ett sånt övertag ; ) haha fast vi har inte berättar för de närmaste ännu.

Sedan är det känslan hos mig och så var jag hos ett medium i Juni som sa att jag skulle vara gravid innan sommaren va slut och hon såg en liten pojke jättetydligt som liknade min fästman. Hon beskrev min sambo klart och tydligt fast hon aldrig sett honom.

Vi får se om hon hade rätt ; ) hon hade ju rätt om graviditeten iaf. !

Föresten, någon mer som faller lite väl mycket hår? Trodde hårkvaliten skulle bli bättre men nu hittar vi långa blonda hår överallt.

Nä, fäller inget. Känns som om jag fått dålig andedräkt däremot.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?