• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Villhaenbebbe
    KarinIngrid skrev 2014-08-07 10:08:53 följande:

Postafen måste man få det på recept eller finns det receptfritt?

jag har inte tid hos barnmorskan förrän nästa fredag! Och jag börjar känna mig vädligt matt och hängig för jag är konstant illamående och svårt att behålla nån energi alls..

Det finns receptfritt - det är mot åksjuka :) Fråga på apoteket så hjälper dom dig säkert. 
  • KarinIngrid
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-07 10:18:01 följande:
    Det finns receptfritt - det är mot åksjuka :) Fråga på apoteket så hjälper dom dig säkert. 

Tack snälla, jag ska ta mig ner till apoteket på lunchen idag och se om de kan hjälpa mig, det börjar bli ohållbart att inte få behålla nån form av energi.

Igår fick jag jag endast behålla en halv knäckemacka och lite vatten, på hela dagen, och dagen innan det, en knäcke och en halv banan...
    Idag har jag än så länge endast fått behålla en kopp te...

Man vill ju samtidigt inte klaga eftersom jag är så överlycklig efter denna efterlängtade graviditet! Men jag måste ju få energi!!

hoppas verkligen att detta lättar om inte alltför länge!
    hur länge har ni andra varit så illamående ?
    Jag har hört att fram till vecka 10 sen brukar det avta.. nån som vet?

• bb2014

Man ska räkna med fram till vecka 12.

Men mitt var som värst v.6-8. Det har avtagit nu i vecka 9. Men räknar med att det kan komma tillbaka

• Madelia
    planerattförsökabligravid skrev 2014-08-06 08:48:16 följande:

Vaknade nyss och gick på toa och det kom rätt mycke blod med klumpar.. antar att det är missfall :'( har dock en bokad tid idag för att prata om hälsa, fökning och alkohol, hur ska jag göra med den? ringa och anboka? :(

Hemskt tråkigt att höra :( hur har det gått för dig?
  • FrökenJo

Kanske dags att jag ger mig tillkänna här. Jag plussade den 14 juli och har beräknat BF den 20/3-2015. Jag är just nu i v 8 (7+5). Började må lite lätt illa förra veckan, men så försvann i stort sett alla symtom ( ömmande bröst, molvärk och illamående) igår för att idag slå till igen med full kraft... Just nu mår jag alltså pyton och var bra nära att kräkas i förmiddags, men kräkillamåendet lugnade sig något efter en ingefäratablett och lite mat.

Men är det vanligt att alla symtom bara försvinner sådär en dag? Har ni varit med om det? Detta är min första graviditet så man oroar ju sig för minsta lilla. :)

• Hanna1989
    FrökenJo skrev 2014-08-07 12:14:02 följande:

Kanske dags att jag ger mig tillkänna här. Jag plussade den 14 juli och har beräknat BF den 20/3-2015. Jag är just nu i v 8 (7+5). Började må lite lätt illa förra veckan, men så försvann i stort sett alla symtom ( ömmande bröst, molvärk och illamående) igår för att idag slå till igen med full kraft... Just nu mår jag alltså pyton och var bra nära att kräkas i förmiddags, men kräkillamåendet lugnade sig något efter en ingefäratablett och lite mat.

Men är det vanligt att alla symtom bara försvinner sådär en dag? Har ni varit med om det? Detta är min första graviditet så man oroar ju sig för minsta lilla. :)

Precis så upplever jag det också! Är i v.7 men funderade precis på igår att det kommer och går så.

Jag har dock inte så mycket kunskap heller eftersom det är första graviditeten för mig med : ) men känns bra att någon mer upplever det likadant.

Jag har börjat må riktigt illa på morgonen och kvällen när jag ska sova. På morgonen blir det alltid bättre av mat och på kvällen upplever jag att det blir värre av mat.
  • FresnoKiwi95

Jag är precis likadan. En dag mår jag bra och tror att illamåendet är över, nästa dag mår jag skit igen. Samma sak med "mensvärken" och ont i ryggen. Det kommer och går. Men min läkare säger att det är 100% normalt. 
    Dock glad att veta att jag inte är ensam om det här haha:)
  • Yllraz
    Ninat skrev 2014-08-06 10:23:24 följande:
    Jag är också ständigt trött.. Jag vaknar vid 04 varje natt/morgon och behöver gå på toa. Fast jag somnar om lika lätt oftast ;)

Påtal om koffein så var jag också jätte beroende av koffein.

Men jag har inte druckit en enda droppe med koffein sen dagen jag plussade, har även slutat med Cola. Jag slutade även röka dagen plusset kom så jag har varit extra känslig kan man väl säga ;) jag vågar inte riskera något, så kände att de va lika bra att lägga av helt och hållet med allt :) hehe
    Starkt!! :)
  • JhjärtaK

Tycker absolut att det låter helt normalt att känna sig "som vanligt" en dag. Speciellt i början av graviditeten. Sen kommer dessutom de beryktade "spökveckorna" v 11-15 typ då man ibland inte har några symptom alls kvar och än kan man inte känna bebisens sparkar och man har inte fått någon bebismage att prata om heller (oftast iaf )
  • Lejonhierta
    JhjärtaK skrev 2014-08-07 15:12:44 följande:
    Tycker absolut att det låter helt normalt att känna sig "som vanligt" en dag. Speciellt i början av graviditeten. Sen kommer dessutom de beryktade "spökveckorna" v 11-15 typ då man ibland inte har några symptom alls kvar och än kan man inte känna bebisens sparkar och man har inte fått någon bebismage att prata om heller (oftast iaf )
    Haha jag var hos läkaren idag för ännu ett ul i denna struliga graviditet. Är i v 10. SSk samt läkare kommenterade min jättebula, ser ut som jag är i 6 månaden Oskyldig
    Har bara ett bowlingklot och inget mer. Skrattande
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?