• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • bb2014

Dags för VUL i morgon eftersom jag gjort IVF. Är så spända!! Går in i vecka 9 idag :)

• tovemaja
    bb2014 skrev 2014-08-04 17:52:32 följande:

Dags för VUL i morgon eftersom jag gjort IVF. Är så spända!! Går in i vecka 9 idag :)

spännande! Lycka till! Jag ska på UL onsdag morgon, är då 9+3 någonting så kan du lägga upp bild blir jag jätteglad över att se vad jag kan förvänta mig!
  • bb2014
    tovemaja skrev 2014-08-04 18:25:23 följande:

spännande! Lycka till! Jag ska på UL onsdag morgon, är då 9+3 någonting så kan du lägga upp bild blir jag jätteglad över att se vad jag kan förvänta mig!

Fast jag är i vecka 9 (8+0) så du är en vecka längre gången än mig :) och gör som sagt VUL för att se hjärtslag. Vet inte hur bilderna skiljer sug mellan VUL och UL.
  • TigerBamse

Hej alla! Var på tidigt vul idag. Läkaren ändrade bf-dag till 17/3 (jag ändrade mig därför i bf-tråden). Fick se ett fint litet hjärta slå. Sååå nervös å nojig jag varit för detta. Vissa dagar har jag tänkt att jag inbillar mig, inte är väl jag gravid, jag känner ju ingenting? För att några timmar senare må illa, ha inte-nudda-brösten-för-det-gör-så-ont, vara så trött att jag hade kunnat somna stående och behöva gå och kissa en-två gånger i timmen.

Nästa vecka är det inskrivning och om 1 månad nytt läkarbesök med ul igen med hopp om att allt ser lika bra ut då som nu!

Fick med oss en liten bild på mini-kotten! Ca 13-14 mm stor (liten).

• mizzidus
    TigerBamse skrev 2014-08-04 18:46:40 följande:

Hej alla! Var på tidigt vul idag. Läkaren ändrade bf-dag till 17/3 (jag ändrade mig därför i bf-tråden). Fick se ett fint litet hjärta slå. Sååå nervös å nojig jag varit för detta. Vissa dagar har jag tänkt att jag inbillar mig, inte är väl jag gravid, jag känner ju ingenting? För att några timmar senare må illa, ha inte-nudda-brösten-för-det-gör-så-ont, vara så trött att jag hade kunnat somna stående och behöva gå och kissa en-två gånger i timmen.

Nästa vecka är det inskrivning och om 1 månad nytt läkarbesök med ul igen med hopp om att allt ser lika bra ut då som nu!

Fick med oss en liten bild på mini-kotten! Ca 13-14 mm stor (liten).

Härligt att få det bekräftat att det finns en liten bebis i magen :) 
  • Villhaenbebbe

Alltså nu har mitt illamående kickat igång rejält. Känner mig konstant åksjuk och får inte i mig någon mat för jag har ingen (här var jag tvungen att springa och kräkas på jobbet) aptit överhuvudtaget. 

Kommer nog gå hem tidigare idag från jobbet och försöka hitta någon medicin som hjälper!

• Hanna1989

Hej alla!

Hänger på här.

Jag och min sambo väntar vårt första barn, vi har försökt i ett halvår utan resultat och testat allt möjligt, det som funkade i slutändan var bidrottninggele för min del och semester för oss båda ????

Kunde inte tro det när jag fick + på två lite billigare test igårmorse, köpte clearblue med veckoindikator igår och fick 3+ imorse.

Misstänker att jag är i v.6 och ska ringa barnmorskan idag ????

Har haft enorm "mensvärk" och var säker på att den skulle komma närsomhelst. Ömma och större bröst redan här med.

Måste berätta tidigt på jobbet då jag håller i krävande pass, mycket hopp + fysisk krävande som massör och PT. Men så länge det går bra kommer jag köra men de tuffa passen åker nog bort direkt, håller mig till yogapassen, simning, styrketräning + Powerwalk i grupp ????????

Vågar inte berätta för någon annan just nu, väntar så länge jag kan så allt känns säkert ????

Kul att läsa om alla er andra!

• KarinIngrid

Mitt illamående har också eskalerat
    känner mig konstant proppmätt och illamående, jättesvårt att äta, får i mig några tuggor sen tar det tvärstopp.
    Imorse satt jag på bussen på väg till jobbet och det var skitjobbigt när det gungade till hela tiden, till slut kunde jag inte hålla emot längre utan fick kliva av och kräkas i ett dike... :/
    Nu framme på jobbet en timme försent och alldells urlakad och kallsvettig..

• Villhaenbebbe
    KarinIngrid skrev 2014-08-05 09:30:59 följande:

Mitt illamående har också eskalerat
    känner mig konstant proppmätt och illamående, jättesvårt att äta, får i mig några tuggor sen tar det tvärstopp.
    Imorse satt jag på bussen på väg till jobbet och det var skitjobbigt när det gungade till hela tiden, till slut kunde jag inte hålla emot längre utan fick kliva av och kräkas i ett dike... :/
    Nu framme på jobbet en timme försent och alldells urlakad och kallsvettig..

Åh jag känner igen det där - fick sitta och fokusera på vägen trots att kräkset låg i halsen.. 
    Jag kräktes direkt när jag kom in på jobbet.. Tror en i ledningen där jag jobbade hörde mig, trots att jag försökte kräkas tyst haha.. 

Har apotek i samma bygnad så sprang och köpte prostafen, om det inte blir bättre om någon timme så åker jag hem för dagen och vilar upp mig!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?