• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • bb2014
    Lejonhierta skrev 2014-08-02 12:44:29 följande:

Nja, vi får se, tror chefen tänker omplacera mig till kontorstjänst under henne. Varit på tal tidigare. De ville även jag skulle söka tjänst som vik. verksamhetschef då den andra chefen ska vara föräldraledig från november. Men kändes inte aktuellt nu. Vet ej om chefen vet, men mina kollegor vet samt vår ssk eftersom det är ivf. Chefen har vetat om de två tidigare försöken, men hon gick på semester lagom tills vi drog igång och sedan gick jag på semester...

Men om du kräks hela tiden är väl inte kontorstjänst heller att tänka på.
  • bb2014
    Lejonhierta skrev 2014-08-02 13:03:49 följande:

Tja, jag och papperskorgen har kamperat ihop förr -i eget kontorsrum dock.

Okej du känner ju din kropp bäst :)
  • JhjärtaK

Hej! Tänkte följa med här om jag får? Hänger även i april-tråden då bf antingen är 31/3 eller 1/4

Vi har en dotter sedan innan född i mars 2012 och bor i Göteborg.

Är i vecka 6 och är tröttare än normalt, molande värk, lite illamående men det jobbigaste är yrseln! Har lågt blodtryck i vanliga fall och nu blir jag yr av absolut allt. Men jag är ändå nöjd med att må som jag gör då vi har två mf på raken precis innan denna graviditet. Tredje gången gillt hoppas vi på!

• mizzidus
    JhjärtaK skrev 2014-08-02 14:14:56 följande:

Hej! Tänkte följa med här om jag får? Hänger även i april-tråden då bf antingen är 31/3 eller 1/4

Vi har en dotter sedan innan född i mars 2012 och bor i Göteborg.

Är i vecka 6 och är tröttare än normalt, molande värk, lite illamående men det jobbigaste är yrseln! Har lågt blodtryck i vanliga fall och nu blir jag yr av absolut allt. Men jag är ändå nöjd med att må som jag gör då vi har två mf på raken precis innan denna graviditet. Tredje gången gillt hoppas vi på!

Hejhej! 
    Välkommen och självklart får du också vara med i gänget! :) 
    Håller tummarna att det går vägen för dig och att bebben stannar i magen! 
  • mizzidus

Hej gänget! 

Jag räknar säkert helt fel men jag tror att jag är i vecka 7 ( 6+5 ) och jag har ständig mensvärk eller växtvärk eller vad tusan det är! Spänt i nederdelen av magen, känner mig uppsvälld och jag är antingen hård eller lös i magen (för mycket info kanske), finns inget mellanting lagom liksom.

Vissa dagar mår jag toppen och andra är det bara skit! Ständigt trött men det är ju så mycket som händer i kroppen dessa första veckor så det är nog inte så konstigt. Jag mår illa då och då och har huvudvärk, får nog i mig för lite vätska och mat överhuvudtaget men jag försöker ändå! När jag reser mig ibland från sängen eller vad som så blir jag yr och måste stanna upp några sekunder, händer det någon mer än mig? Är det något symptom eller hänger det ihop med att jag äter för dåligt?

Lite nervös är jag allt eftersom det är mitt första barn och jag läser så mycket som jag inte borde göra, skräckhistorier. Det är nog bra att jag går på infomötet med BM den 11/8 så hon kan lugna ner mina nerver lite men jag kan inte sluta tänka på att tänk om min kropp spelar mig ett spratt och att det inte är något där inne? Testet visade ju plus men känner mig ändå så osäker.

En annan fråga som jag har är att är det någon av er som jobbar natt och vaken natt dessutom? Vad äter ni och så? Hur mår ni? Jag är GBP-opererad också så jag måste äta åtminstone någonting var tredje timme annars så mår jag inte bra alls.

Kram på er och kämpa vidare!

• JhjärtaK
    mizzidus skrev 2014-08-03 05:53:56 följande:

Hej gänget! 

Jag räknar säkert helt fel men jag tror att jag är i vecka 7 ( 6+5 ) och jag har ständig mensvärk eller växtvärk eller vad tusan det är! Spänt i nederdelen av magen, känner mig uppsvälld och jag är antingen hård eller lös i magen (för mycket info kanske), finns inget mellanting lagom liksom.

Vissa dagar mår jag toppen och andra är det bara skit! Ständigt trött men det är ju så mycket som händer i kroppen dessa första veckor så det är nog inte så konstigt. Jag mår illa då och då och har huvudvärk, får nog i mig för lite vätska och mat överhuvudtaget men jag försöker ändå! När jag reser mig ibland från sängen eller vad som så blir jag yr och måste stanna upp några sekunder, händer det någon mer än mig? Är det något symptom eller hänger det ihop med att jag äter för dåligt?

Lite nervös är jag allt eftersom det är mitt första barn och jag läser så mycket som jag inte borde göra, skräckhistorier. Det är nog bra att jag går på infomötet med BM den 11/8 så hon kan lugna ner mina nerver lite men jag kan inte sluta tänka på att tänk om min kropp spelar mig ett spratt och att det inte är något där inne? Testet visade ju plus men känner mig ändå så osäker.

En annan fråga som jag har är att är det någon av er som jobbar natt och vaken natt dessutom? Vad äter ni och så? Hur mår ni? Jag är GBP-opererad också så jag måste äta åtminstone någonting var tredje timme annars så mår jag inte bra alls.

Kram på er och kämpa vidare!

Välkommen! Jag har också världens yrsel och det är jobbigt! Det hela blir säkert värre av att det varit varmt så att det är svårt att få i sig tillräckligt med vätska.
  • hemlig89

Stort grattis!!:)

Jag är också 3+ såg jag igår.

Måste få fråga, är det någon här som är gravid och har en pojkvän som inte vill medans du själv vill? Eller att du som e gravid ej har arbete? Vafasen ska man göra? Är jätte kluven!

• Malinpetronella

Hej alla ???? jag plussade idag och bör vara i vecka 6 om jag räknar rätt... blir det mars eller april då som är bl tro?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?