• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • bb2014

VULet gick jättebra! Fostret (eller embryo är det väl fortfarade i vecka 9) var 1,6 cm vilket är exakt längd för v.8+1 vilket jag är i idag. Hjärtat pickade på fint och den vickade till och med på rumpan! Skrattande

Så himla roligt att se! Läkaren sa också att risken för missfall är liten när den växt så bra som den gjort. Så det känns ju skönt, även om det inte är något jag oroar mig för.

Så nu är det inskrivning hos BM i morgon!

• Skumbollen
    bb2014 skrev 2014-08-05 16:27:20 följande:

VULet gick jättebra! Fostret (eller embryo är det väl fortfarade i vecka 9) var 1,6 cm vilket är exakt längd för v.8+1 vilket jag är i idag. Hjärtat pickade på fint och den vickade till och med på rumpan! Skrattande

Så himla roligt att se! Läkaren sa också att risken för missfall är liten när den växt så bra som den gjort. Så det känns ju skönt, även om det inte är något jag oroar mig för.

Åh vad härligt! Grattis :) vi skall imorgon så jag hoppas på samma tur :)
  • bb2014
    Skumbollen skrev 2014-08-05 16:38:55 följande:

Åh vad härligt! Grattis :) vi skall imorgon så jag hoppas på samma tur :)

Tack! Det går alldeles säkert jättebra! :)
  • tovemaja

grattis grattis! Ska på UL imorgon och är vansinnigt nervös! Hoppas så att allt är som det ska med plutt trots mina minimala symptom!
  • mizzidus

Härligt att höra att bebben mår bra i magen din :) 
  • mizzidus

Det borde vara fler än jag som måste gå upp på natten ett ex antal gånger för att kissa?! Jag vandrar runt på dagarna (nättern när jag jobbar natt) som en zombie för att jag inte får tillräckligt med sömn.

Jag hoppas att det blir bättre lite längre fram, får tänka framåt och positivt  

• bb2014

Tack alla :D

mizziduz, jo jag kissar en hel del. Dock mindre nu i vecka 9 på natten. Men det lär ju bli mer. Livmodern växer=trycker på blåsan.

• mizzidus
    bb2014 skrev 2014-08-05 18:39:52 följande:

Tack alla :D

mizziduz, jo jag kissar en hel del. Dock mindre nu i vecka 9 på natten. Men det lär ju bli mer. Livmodern växer=trycker på blåsan.

Jag blir bara så förvånad hur mycket kiss det kan komma ut trots att jag dricker dåligt, det liksom forsar varenda gång jag ska på toa, men det är ju normalt att behöva gå på toa under graviditeten så det är väl bara att stå ut :)
  • Pyret 85

gick in i v.7 idag och ryggen har känts bättre nu i två dagar. Igårkväll när jag lagt mig kom jag på att jag inte haft ont alls. så det känns skönt,

Förutom brösten så har jag inga nämnvärda symptom. pyttelite illamående emellanåt men inget att snacka om.

Blir hälsosamtal hos BM på fredag.

• Chuckiiii
    Joooj0 skrev 2014-08-05 10:27:56 följande:

Hej! Hoppar oxå in här. Är i v.8 och ska till bm i slutet av augusti. Humöret har varit tok upp och ner:/ nu är tröttheten här, och mår illa till och från, inge kräk än men varit grymt nära!!!tur man har semester än:) har era magar vuxit??

Vecka 8 och ha i augusti låter lite fel..? Jag är i v 7 o ska ha 28e mars;)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?