• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • mp90
    Villhaenbebbe skrev 2014-08-05 08:39:51 följande:

Alltså nu har mitt illamående kickat igång rejält. Känner mig konstant åksjuk och får inte i mig någon mat för jag har ingen (här var jag tvungen att springa och kräkas på jobbet) aptit överhuvudtaget. 

Kommer nog gå hem tidigare idag från jobbet och försöka hitta någon medicin som hjälper!

Lergigan comp räddade mig i förra grav o har några kvar som räddar mig nu! Vet preciiis hur du mår!

Jag flyger till spanien idag.. Vet i sjutton hur ja hade lyckats utan de tabletterna!

Be en läkare/bm skriva ut de till dig:)
  • Villhaenbebbe
    mp90 skrev 2014-08-05 09:52:56 följande:
    Lergigan comp räddade mig i förra grav o har några kvar som räddar mig nu! Vet preciiis hur du mår!

Jag flyger till spanien idag.. Vet i sjutton hur ja hade lyckats utan de tabletterna!

Be en läkare/bm skriva ut de till dig:)
    Ja jag är nog långt ifrån ensam om att må illa ;) 

Jag köpte postafen nu, om det inte funkar så får jag ringa BM. För jag kommer inte palla att jobba om jag ska må så här!

Åh hoppas du får tag i något som kan hjälpa iaf, tungt med illamående utomlands.. :(
  • Joooj0

Hej! Hoppar oxå in här. Är i v.8 och ska till bm i slutet av augusti. Humöret har varit tok upp och ner:/ nu är tröttheten här, och mår illa till och från, inge kräk än men varit grymt nära!!!tur man har semester än:) har era magar vuxit??

• bb2014

Jag har fått en liten kula i vecka 9. Svårt dock om det är det jag gått upp (gått upp 1-1,5 kg). Den är hård och jag kan inte dra in den. Gjorde IVF så jag har varit rätt svullen, men svullnaden kommer på kvällen. Kulan finns på morgonen :)

Och mitt illamående är bättre (ta i trä) Äter Postafen, har akupressurarmband och börjat förstå när jag ska stoppa i mig mat.

Har till och med blivit sugen på mat! Så hoppas det är borta helt till v. 12 för då åker vi till Malaysia/Borneo.

Har Lergigan också. Inte komp utan vanliga, gillar inte efedrin som kompen innehåller (men har man inget val så har man inte!). Så de kan jag ta när jag är ledig och kan vara lite dåsig. Har hjälp att få nån dag "ledigt" från illamående.

Men jag har varit hemma 3 dagar från jobbet. Och då har jag inte spytt men mått så illa att jag inte kan koncentrera mig.

Annars har jag upptäckt att lite kaffe gör susen. Jag blir illamående av socker. Men en 1/3 kopp svart kaffe, det får igång hungern.

Morot är också nått jag kan äta. Har en skalad bredvid sängen. Sätter klockan 30 min tidigare och äter den och vilar sen så är jag inte helt tom i magen.

Pirrig inför VUL i em. Kommer inte lägga upp några bilder dock. Men kul att se andras :)

• Hanna1989

Ringde bm idag och fick tid 19 Augusti, fullbokat fram tills dess, babyboom i min stad tydligen.

Inget illamående änsålänge men lite svullen och känns att det pågår något i magen : )

• hemlig89

måste fråga er tjejer som gjort tidigt Ultraljud. vart gjorde ni detta?
    Ringt runt som en galning och finner ingenting. Har ej valt om jag skall behålla än, men vill se det med egna ögon först...

ngn som vet?

• bb2014
    hemlig89 skrev 2014-08-05 13:51:25 följande:

Ringt runt som en galning och finner ingenting. Har ej valt om jag skall behålla än, men vill se det med egna ögon först...

ngn som vet?

Jag får det genom min IVF Klinik eftersom jag genomgått IVF.

Vänd dig till en privat ultraljudsklinik. Du måste vara runt v. 7-8. Och det kostar runt 500-1500kr beroende på stad/ställe.
  • TigerBamse

ngn som vet?

Kan bara svara för mig själv... Jag har diabetes typ 1 vilket gör att jag kommer få gå på mycket tätare kontroller än vanligtvis.. Därför fick jag göra tidigt vul.
  • bb2014

Och om du inte valt att behålla än så rekommenderar jag dig en tid hos BM så snart som möjligt. Där kan du få träffa kurator och prata med.

• Skumbollen

ngn som vet?

Vart bor du? Går man till barnmorskegruppen i Göteborg så gör de ett tidigt ultraljud dör några hundralappar vid inskrivningen. Har bi kanske en privat mvc där du bor?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?