• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Kpax
    bb2014 skrev 2014-08-01 23:01:09 följande:

Jag har också det. Mitt illamående sitter där uppe. Kan tipsa om flytande Gaviscon. Det tar bort den känslan tycker jag. Ja magen är ju antingen av eller på.. :)

Ah, tack, det ska jag testa!
  • emlo86

Tack för tipsen! Är i v 8+1 idag och vaknade med smärtor i nedre delen av magen - nästan som små kramper som släpper efter en stund. Någon som kännt liknande? I övrigt håller illamåendet i sig men är glad att det enbart är på morgon/fm.

• Kpax
    emlo86 skrev 2014-08-02 09:57:35 följande:

Tack för tipsen! Är i v 8+1 idag och vaknade med smärtor i nedre delen av magen - nästan som små kramper som släpper efter en stund. Någon som kännt liknande? I övrigt håller illamåendet i sig men är glad att det enbart är på morgon/fm.

Jag känner igen det, sträckningar typ?

Tror det är lite växtvärk :)
  • Lejonhierta

Oj, händer mycket i tråden då man inte är in och läser på någon dag. Hoppas du får ett bra besked @vaniljhjärtan.

Här är det lite oroligt fram och tillbaka, kroppen försöker stöta ut den döda tvillingen så jag blöder fortfarande, men ettan verkar må bra än sålänge. Trött som tusan och käkar mina järntabletter. Kaskadkräks några gånger per dygn och får ibland inte ens behålla vatten. Igår kväll började jag lipa då jag kräktes upp ett glas juice som kom både via mun och näsa eftersom det kommer så häftigt. Gör verkligen ont att få magsafter i näsan och i luftröret. Kände mig så jäkla liten och klen. idag har jag peppar peppar än sålänge fått behålla ett halvt glad pepsi, en kopp te samt en fralla och 4 salta kex, fördelat på två små måltider. Får en ofrivillig bantningskur -precis vad jag behöver -NOT. Är ju klent byggd sedan tidigare.

Hoppas ni alla får en fin dag. Kramar.

• Kpax
    Lejonhierta skrev 2014-08-02 10:49:18 följande:

Oj, händer mycket i tråden då man inte är in och läser på någon dag. Hoppas du får ett bra besked @vaniljhjärtan.

Här är det lite oroligt fram och tillbaka, kroppen försöker stöta ut den döda tvillingen så jag blöder fortfarande, men ettan verkar må bra än sålänge. Trött som tusan och käkar mina järntabletter. Kaskadkräks några gånger per dygn och får ibland inte ens behålla vatten. Igår kväll började jag lipa då jag kräktes upp ett glas juice som kom både via mun och näsa eftersom det kommer så häftigt. Gör verkligen ont att få magsafter i näsan och i luftröret. Kände mig så jäkla liten och klen. idag har jag peppar peppar än sålänge fått behålla ett halvt glad pepsi, en kopp te samt en fralla och 4 salta kex, fördelat på två små måltider. Får en ofrivillig bantningskur -precis vad jag behöver -NOT. Är ju klent byggd sedan tidigare.

Fy fan vad jag inte ska gnälla! Stackars dig :(

Kan du inte få något mot kräkningarna?
  • bb2014
    emlo86 skrev 2014-08-02 09:57:35 följande:

Får också så. Det är tydligen sträckningar i ligamenten runt livmodern.
  • Pyret 85
    Lejonhierta skrev 2014-08-02 10:49:18 följande:

usch kan inte vara lätt. skickar en kram till dig och hoppas att du slutar kräkas snart!
  • Lejonhierta

Tack... fast ska jag se bakåt på tidigare grav så kan jag nog räkna med att kräkas minst 8 veckor till om jag har otur... Obestämd

• Ninat

Jag var på hälsosamtal i fredags och då undrade dom om jag ville göra en kub.

Är det någon som ska göra den? Jag är inte säker på om jag vill veta och sen va ledsen resten av graviditeten om de skulle visa sig att de va så :p

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?