Vaniljhjärtan skrev 2014-08-01 09:24:26 följande:
Jag orkar inte förklara men skrivit en del på bloggen med massa stavfel för jag och mobilen tyckte olika och jag kontrollläste inte innan men oförskämd läkare som inte tyckte min sambo som är läkare på annan avd inte borde varit med, stickor visar gravid hela mitt jag skriker gravid och läkaren säger icke gravid, sambon min är läkare tycker att vi utgår från att jag är gravid till nya tiden nästa vecka
Vet inte vilken vecka du är i men vi var inne på ett återbesök i början av juli efter ett tidigare missfall och då var det ca 2 v sedan jag blivit gravid igen (vecka 4-5 alltså). Vi fick göra ett vul. Det enda som gick att se på vul då var en förtjockad slemhinna och läkaren hade skrivit i journalen att han inte kunde se någon graviditet. Sen va vi inne igen efter ca 2 veckor pga en störtblödning och då gick det se ett litet knyte i rätt storlek med tickande hjärta. Kanske inte mkt till tröst men det händer ju väldigt mkt de första veckorna och allt är ju så litet. Lyssna på din sambo! Han är ju både läkare och verkar va förståndig. Jag håller tummarna!