• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • KarinIngrid
    Vaniljhjärtan skrev 2014-08-01 06:45:10 följande:

Jag var på sjukhuset igår och träffa en högst obehaglig läkare så nu vet jag inte om jag är gravid längre, har varit eller väntar mf. Stickor och hela mitt inre säger att jag ör gravid fortfarande medan läkaren att jag inte är det och är jag det så blir det mf, testa idag och får fint gravid på stickan

va? men oj, vad sa läkaren då?
    Verkar ju jättekonstigt!

• BowserSchnauzer

Men vad jobbig Vaniljhjärta, hur långt gången är du enl uträkning? Går det att få tid någon annanstans? Usch, klara besked eller ett uppföljande besök för att konstatera hur det går (är väl svårt ibland att se på UL tidigt) är ju det minsta man kan begära!

• Mjao80
    Lejonhierta skrev 2014-08-01 08:24:58 följande:

Tvåan har gett upp, ettan mår bra och jag blöder och kräks omvartannat.

Lejonhierta: Vad skönt! Men trist att du verkar må mindre bra.

Vaniljhjärtan: hua! Vad hände? Gjorde hen ett ul?
  • Vaniljhjärtan

Jag orkar inte förklara men skrivit en del på bloggen med massa stavfel för jag och mobilen tyckte olika och jag kontrollläste inte innan men oförskämd läkare som inte tyckte min sambo som är läkare på annan avd inte borde varit med, stickor visar gravid hela mitt jag skriker gravid och läkaren säger icke gravid, sambon min är läkare tycker att vi utgår från att jag är gravid till nya tiden nästa vecka

~vaniljhjartan.blogg.se~ gravidbloggen från start
  • Teresiat

Tovemaja, vi kommer boka ul när jag är runt 13+4. Vill vara Ibsen säkra perioden.. Men hade inte tackat nej till ett vul redan nu..

Vaniljhjärtan. Gud vad jobbigt, hoppas det inte är någon fara!!

• Mjao80
    Vaniljhjärtan skrev 2014-08-01 09:24:26 följande:

Jag orkar inte förklara men skrivit en del på bloggen med massa stavfel för jag och mobilen tyckte olika och jag kontrollläste inte innan men oförskämd läkare som inte tyckte min sambo som är läkare på annan avd inte borde varit med, stickor visar gravid hela mitt jag skriker gravid och läkaren säger icke gravid, sambon min är läkare tycker att vi utgår från att jag är gravid till nya tiden nästa vecka

Vet inte vilken vecka du är i men vi var inne på ett återbesök i början av juli efter ett tidigare missfall och då var det ca 2 v sedan jag blivit gravid igen (vecka 4-5 alltså). Vi fick göra ett vul. Det enda som gick att se på vul då var en förtjockad slemhinna och läkaren hade skrivit i journalen att han inte kunde se någon graviditet. Sen va vi inne igen efter ca 2 veckor pga en störtblödning och då gick det se ett litet knyte i rätt storlek med tickande hjärta. Kanske inte mkt till tröst men det händer ju väldigt mkt de första veckorna och allt är ju så litet. Lyssna på din sambo! Han är ju både läkare och verkar va förståndig. Jag håller tummarna!
  • Vaniljhjärtan
    Mjao80 skrev 2014-08-01 10:01:14 följande:

Vet inte vilken vecka du är i men vi var inne på ett återbesök i början av juli efter ett tidigare missfall och då var det ca 2 v sedan jag blivit gravid igen (vecka 4-5 alltså). Vi fick göra ett vul. Det enda som gick att se på vul då var en förtjockad slemhinna och läkaren hade skrivit i journalen att han inte kunde se någon graviditet. Sen va vi inne igen efter ca 2 veckor pga en störtblödning och då gick det se ett litet knyte i rätt storlek med tickande hjärta. Kanske inte mkt till tröst men det händer ju väldigt mkt de första veckorna och allt är ju så litet. Lyssna på din sambo! Han är ju både läkare och verkar va förståndig. Jag håller tummarna!

Tack jo det lugnar att höra, jag är i 4+5 och vi fick ny tid på torsdag nästa vecka
  • emlo86

Hej! Tänkte hoppa in i denna tråden. Bf är beräknat till den 13 mars och är vårt första barn.

Går in i v 9 idag och ständigt illamående! Har inskrivning först v 11 och ul i v 18 vilket jag tycker är sent? Hur tidigt har ni andra ul?

• KarinIngrid
    emlo86 skrev 2014-08-01 10:20:34 följande:

Hej! Tänkte hoppa in i denna tråden. Bf är beräknat till den 13 mars och är vårt första barn.

Går in i v 9 idag och ständigt illamående! Har inskrivning först v 11 och ul i v 18 vilket jag tycker är sent? Hur tidigt har ni andra ul?

Hej!

jag är i v. 8, har fått inskrivning vecka 10 inte fått tild för UL än men tänker be om ett så tidigt som möljigt.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?