• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Kpax
    Madelia skrev 2014-07-31 19:37:56 följande:

Tack, skönt att höra även om man ju vet att det kan vara så:) Jag ska göra KUB och har då ul i slutet av v.13. Så är exakt 3 veckor kvar idag:) tiden går väldigt sakta de här första veckorna när man nästan är mer orolig än glad :) men andra sidan kan man ju inte påverka så mycket vad som händer :)

Är du i slutet av v 10 nu alltså?

Jag räknade sista mensens första dag till 27/5, och fick fram bf 7/3. Men när vi var hos bm fick hon fram 2/3, jag tyckte dock att vi var överens om vilken vecka jag var i, men nu känns det märkligt. Jag är (tror jag) i vecka 9 nu (10 på måndag).
  • Mjao80
    Lejonhierta skrev 2014-07-30 09:27:18 följande:

Tack, ska på ul om två timmar för att kolla hur det ligger till i "enrummaren" , hoppas såklart allt är som det ska med den som stannade kvar.

Lejonhierta: hur gick det för dig? Har hållit tummarna för att nr 2 stannade kvar.

Madelia: spökveckor kanske om du är i v 10?
  • Madelia
    Kpax skrev 2014-07-31 20:15:32 följande:
    Är du i slutet av v 10 nu alltså?

Jag räknade sista mensens första dag till 27/5, och fick fram bf 7/3. Men när vi var hos bm fick hon fram 2/3, jag tyckte dock att vi var överens om vilken vecka jag var i, men nu känns det märkligt. Jag är (tror jag) i vecka 9 nu (10 på måndag).
    ag kan ha fel, jag blir inte alltid klok på hur man räknar. I mitten av veckan blir det nog. Byter vecka söndag el. Måndag. Jag är 9+4 tror jag, är man inte inne på v.10 då? Fast vi borde ligga ganska precis lika sånär som på någon dag, då min sista mens bara var nån dag före dig
  • Madelia
    Mjao80 skrev 2014-07-31 20:17:35 följande:
    Lejonhierta: hur gick det för dig? Har hållit tummarna för att nr 2 stannade kvar.

Madelia: spökveckor kanske om du är i v 10?
    Ja kanske, jag vet inte riktigt vad spökveckor innebär? Att symtomen försvinner? Dock har jag knappt haft några på hela tiden. Men är bara allt som det ska är det ju bara skönt att slippa må dåligt iaf :)
  • Kpax
    Madelia skrev 2014-07-31 22:01:34 följande:

ag kan ha fel, jag blir inte alltid klok på hur man räknar. I mitten av veckan blir det nog. Byter vecka söndag el. Måndag. Jag är 9+4 tror jag, är man inte inne på v.10 då? Fast vi borde ligga ganska precis lika sånär som på någon dag, då min sista mens bara var nån dag före dig

Om din mens bara var någon dag före min så stämmer ju BF jag fick av barnmorskan, 2/3. Men hur fan har jag räknat då? Jag har ju en app! Måste räkna igen, jag går ju inte och har missfallsångest en vecka i onödan!
  • Kpax

Okej, jag gjorde om allt och fick 10 (9+2).

Nu är jag och bm överens och jag ändrar mig på BF-listan, så får man väl ändra igen efter UL :)

• Madelia
    Kpax skrev 2014-07-31 22:20:36 följande:
    Om din mens bara var någon dag före min så stämmer ju BF jag fick av barnmorskan, 2/3. Men hur fan har jag räknat då? Jag har ju en app! Måste räkna igen, jag går ju inte och har missfallsångest en vecka i onödan!
    Precis, det vore ju onödigt :) Ja, sen blir man väl flyttad ändå, men skönt att ha något att gå efter innan:)
  • tovemaja
    Teresiat skrev 2014-07-31 19:07:04 följande:

Tovemaja och madelia. Jag har flera vänner som inte har haft några symtom och graviditeten resulterat i friska barn. Men jag vet hur ni känner er, har också vissa symtomfria perioder och då oroar jag mig som attans.. Men, som sagt, det är säkerligen ingen fara :) Vilken vecka kommer ni göra vul/ul?

gör UL nästa vecka (v.10 då?
  • Vaniljhjärtan

Jag var på sjukhuset igår och träffa en högst obehaglig läkare så nu vet jag inte om jag är gravid längre, har varit eller väntar mf. Stickor och hela mitt inre säger att jag ör gravid fortfarande medan läkaren att jag inte är det och är jag det så blir det mf, testa idag och får fint gravid på stickan

~vaniljhjartan.blogg.se~ gravidbloggen från start
  • tovemaja
    Vaniljhjärtan skrev 2014-08-01 06:45:10 följande:

Jag var på sjukhuset igår och träffa en högst obehaglig läkare så nu vet jag inte om jag är gravid längre, har varit eller väntar mf. Stickor och hela mitt inre säger att jag ör gravid fortfarande medan läkaren att jag inte är det och är jag det så blir det mf, testa idag och får fint gravid på stickan

men va?! Vad hände?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?