• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Ninat
    Villhaenbebbe skrev 2014-07-30 13:59:59 följande:
    Åh du och jag ligger nästan lika, är också i v.6 (5+6), det är min första graviditet och är också 22 :) :) 

Jag var på hälsosamtal igår, fick datum för inskrivning 8/9, känns som en eeeevighet tills dess... 

Jag har min sambo, så jag kommer inte vara ensam. Men jag tror du kommer klara det galant :)
    Jag är ny på denna sidan också så jag vet Inte om jag gör rätt nu när jag ska besvara dig men jag försöker.. ;)

vad roligt :D

Men det går säkerligen jätte fort.. Man får hitta på massa saker att göra så tänker man inte så mkt på tiden ;)

Vad mysigt :) jag kommer få jobba så mkt som möjligt nu innan iaf men det ska gå bra :) jag längtar som bara den! :D

Vad har du för syntom?
  • Villhaenbebbe
    Ninat skrev 2014-07-30 14:04:56 följande:
    Jag är ny på denna sidan också så jag vet Inte om jag gör rätt nu när jag ska besvara dig men jag försöker.. ;)

vad roligt :D

Men det går säkerligen jätte fort.. Man får hitta på massa saker att göra så tänker man inte så mkt på tiden ;)

Vad mysigt :) jag kommer få jobba så mkt som möjligt nu innan iaf men det ska gå bra :) jag längtar som bara den! :D

Vad har du för syntom?
    Det ser ut som du lyckades :) haha!

Dom symptom jag haft hitills är mensvärk/molvärk enda sen 3 dagar efter ÄL, det kommer och går.
    Har haft ömma bröst senaste veckan, större och hårdare bröstvårtor (ömheten har dock minskat idag)
    Lite illamående som varat i någon minut, kräkts en gång,
    Varit väldigt gasig i magen, och lös och hård från dag till dag (ber om ursäkt för mycket info)
    Tröttare, men det kan bero på värmen också.. 
    Irriterad som satan - på allt och alla haha..
    Minskad sexlust

Men annars känner jag mig som vanligt. ingen av symptomen har gjort sig påminda under en längre period haha.

Vad har du för symptom? :)
  • Ninat
    Villhaenbebbe skrev 2014-07-30 14:12:31 följande:
    Det ser ut som du lyckades :) haha!

Dom symptom jag haft hitills är mensvärk/molvärk enda sen 3 dagar efter ÄL, det kommer och går.
    Har haft ömma bröst senaste veckan, större och hårdare bröstvårtor (ömheten har dock minskat idag)
    Lite illamående som varat i någon minut, kräkts en gång,
    Varit väldigt gasig i magen, och lös och hård från dag till dag (ber om ursäkt för mycket info)
    Tröttare, men det kan bero på värmen också.. 
    Irriterad som satan - på allt och alla haha..
    Minskad sexlust

Men annars känner jag mig som vanligt. ingen av symptomen har gjort sig påminda under en längre period haha.

Vad har du för symptom? :)
    Vad bra ;)

Aa, jag har haft liknade.

Anledningen till att jag testade var pga av utebliven mens, men jag har haft ömma bröst (kan knappt ligga på mage pga av att de gör ont) och molandevärk i underlivet.. Lite obehagligt samtidigt som det är skönt att veta att livmodern växer ;) innan jag plussade så mådde jag lite illa men de gick över efter jag hade ätit nu äter jag så fort jag vaknar. jag är jätte hård i magen så har ändrat om min kost nu så får hoppas att de blir bättre, magen är verkligen uppsvälld pga de :p jag såg att jag stavade fel på symtom av bara farten ;) haha.
  • linaxelsson

Hej, ja går också med här, har BF 20 mars och är i vecka 6+5. Känner mig mest trött hela dagarna, ömma bröst, kinkig med maten, varm och molvärk i livmodern. Skönt iaf att det blivit lite svalare

• Vaniljhjärtan
    Ninat skrev 2014-07-30 13:56:37 följande:

Tack! :D

Vi får hoppas det går fort till v12!

Jag känner 2 st som har fått mf så jag har de i huvudet hela tiden :/

Jag är i v 6 (5+5) och ska på hälsosamtal på fredag :)

Vart bor alla någonstans? :) jag själv är bosatt i Jönköping eller lite utanför ;)

Jag blir 22 år och detta är min första graviditet som jag dessutom skall klara på egen hand :p

Någon mer som kommer bli ensamstående? :)

Hej och välkommen säger jag med, jag väntar första och blir 21 innan jag har bf, modiga duktiga du som kommer bli ensamstående, följer en del bloggar skrivna av ensamstående mammor och jag beundrar er, hatten av :)

Vi flyttar om en månad brukar jag säga så titta jag i kalendern och upptäckte att det gör vi inte vi flyttar om 1 1/2 vecka snacka om att tiden gått fort och det får den fortsätta göra tför då är det snart april och liten tittar ut :).

Hänger med er här dels för jag tror liten kommer de sista dagarna i mars och så var det inget drag i apriltråden när jag anslöt mig här men nu har de med kommit igång :)
    ~vaniljhjartan.blogg.se~ gravidbloggen från start
  • Sanna&J
    Ninat skrev 2014-07-30 13:56:37 följande:

Tack! :D

Vi får hoppas det går fort till v12!

Jag känner 2 st som har fått mf så jag har de i huvudet hela tiden :/

Jag är i v 6 (5+5) och ska på hälsosamtal på fredag :)

Vart bor alla någonstans? :) jag själv är bosatt i Jönköping eller lite utanför ;)

Jag blir 22 år och detta är min första graviditet som jag dessutom skall klara på egen hand :p

Någon mer som kommer bli ensamstående? :)

Är också i vecka 6 (5+3) och ska också på samtal på fredag :)

Spännande tid men också mkt nerver, försöker dock bara tänka bra tankar även om en viss oro såklart finns :)
  • Pyret 85

Åh någon mer än jag som tycker veckorna segar sig fram?

Bara i v. 6 (5+0).

Ryggen känns iaf lite bättre idag. gör fortfarande ont men inte alls som igår.

välkommen till alla nya och grattis till era plus

kul att vara ett gäng nu ju.

Läste att ni diskuterat barnvagn. Vi har fortfarande en fullt fungerande sittvagn i källaren sen sonen, om jag kompletterar den med en mjuklift så kommer den duga bra. Sen tänkte jag inhandla en bärsjal också.

• KarinIngrid
    Pyret 85 skrev 2014-07-30 15:10:13 följande:

Bara i v. 6 (5+0).

välkommen till alla nya och grattis till era plus

Läste att ni diskuterat barnvagn. Vi har fortfarande en fullt fungerande sittvagn i källaren sen sonen, om jag kompletterar den med en mjuklift så kommer den duga bra. Sen tänkte jag inhandla en bärsjal också.

jaa det går jättesegt. har precis gått in i vecka 7
    6+1
    det känns som det är evigheter kvar till vecka 12 då man kan andas ut lite..

jag har börjat må jättekonstigt när jag ska äta. Inte kräkts nåt än.

Men jag är konstant jättehungrig
    så gör jag ordning mat och börjar äta, efter bara några tuggor känner jag mig proppmätt och tar jag då ytterligare nån tugga blir jag helt illamående och kan knappt svälja...

så jag får äta i omgångar, lite lite i taget för jag måste ju få i mig. min lunch idag fick jag värma om tre gånger för den hann bli kall innan jag fick i mig nåt... 

någon med samma problem och förslag på åtgärd?
    äta måste vi ju!

det enda som funkar nu är att bara äta några tuggor och sen vänta nån 10-15 minuter och så ta några tuggor till... men det är inte så praktiskt...
    det tog 20 minuter i morse att få i mig en skål yoghurt...
  • JhjärtaK
    Pyret 85 skrev 2014-07-30 15:10:13 följande:

Bara i v. 6 (5+0).

välkommen till alla nya och grattis till era plus smile1.gif

Jag joinar här också Antingen bf den 31/3 eller den 1/4 men jag tror mer på den 31/3 så är också i vecka 5+0 idag

Och ja, det segar sig verkligen! Skall på VUL om 2,5 vecka och vill bara spola fram tiden tills dess, trots att det är på sista semesterdagen
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?