• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Chuckiiii

Hos oss blir det nog skötbord på badkaret, alternativt i det som ska bli barnrum(bor i en trea).. Men känns ändå skönt att ha det i badrummet, trots att det är väldigt litet!

• Teresiat

Vi har precis byggt ett hus på 160 kvm som vi flyttat in i för ett par månader sedan. Så här finns det också mycket plats. Alla stora husprojekt är klart, vilket känns riktigt lämpligt då jag har foglossningar... Yes tidigt som attan, faktum är att det var mitt första gravsymtom innan jag testat på BIM. + 4..

Skötbord tänkte jag ha i tvättstugan. Men jag har noterat att många väljer att ha det i bäbisens rum.. Vill man inte ha det nära rinnande vatten?

Tovemaja, vi tänkte också börja inreda barnrum kring jul. Men tankeverksamhet och planering går för fullt i min hjärna ;)

• Vaniljhjärtan
    KarinIngrid skrev 2014-07-30 09:13:07 följande:

Det låter ju ganska smart! Det finns ju så bra skötväskor med "inbyggt" skötbord så att säga så har man inte så stor plats i badrummet så kanske det är rent onödigt att fixa ett vanligt skötbord.

Aha gör det, har inte kollat upp det jag nojjar över vagn för jag har inte sett nån som ens är snygg alla verkar så tråkiga och fyrkantiga om de ens kommer i närheten av våra funktioner vi vill ha, det här kan bli ett dilemma känner jag redan :(

Är det nån som vet om man kan göra ett barnvagnstest, typ svara på frågor och sen få svar på vagnförslag utifrån det man svarat?
    ~vaniljhjartan.blogg.se~ gravidbloggen från start
  • Vaniljhjärtan
    KarinIngrid skrev 2014-07-30 09:13:07 följande:

Det låter ju ganska smart! Det finns ju så bra skötväskor med "inbyggt" skötbord så att säga så har man inte så stor plats i badrummet så kanske det är rent onödigt att fixa ett vanligt skötbord.

Aha gör det, har inte kollat upp det jag nojjar över vagn för jag har inte sett nån som ens är snygg alla verkar så tråkiga och fyrkantiga om de ens kommer i närheten av våra funktioner vi vill ha, det här kan bli ett dilemma känner jag redan :(

Är det nån som vet om man kan göra ett barnvagnstest, typ svara på frågor och sen få svar på vagnförslag utifrån det man svarat?
  • Lejonhierta

Tack, ska på ul om två timmar för att kolla hur det ligger till i "enrummaren" , hoppas såklart allt är som det ska med den som stannade kvar.

• Sanna&J
    BowserSchnauzer skrev 2014-07-29 22:23:59 följande:

Hur bor alla? Vi bor i lägenhet (2:a) än så länge och blir lite fundersam på hur man ska lösa det med skötbord i badrummet som är ganska litet (kan inte ställa något på ett badkar för vi har bara dusch). Klurar...! Bebis kan ju sova i babynest i sängen första tiden tänker jag...

Hi hi, är ju en stund kvar men det känns som att helt plötsligt kommer det att vara vår och en liten ser förhoppningsvis världen... Försöker visualisera och tänka positivt att allt kommer att gå vägen även om det inte gått så lång tid ännu...

Vi flyttade in i vår villa på 110 kvm för bara två veckor sedan, sover för närvarande i det tilltänkta babyrummet då vi renoverar vårt eget :)
  • Sanna&J
    Lejonhierta skrev 2014-07-30 09:27:18 följande:

Tack, ska på ul om två timmar för att kolla hur det ligger till i "enrummaren" , hoppas såklart allt är som det ska med den som stannade kvar.

Håller tummarna för dig :)
  • Lejonhierta

Tänkte hoppa över liggvagn och satsa på en smidig sittvagn istället. Vis av erfarenheten. Jag är inte den som går promenader och tidigare har jag burit i babyskyddet som även funkat sätta tvärs över kundvagn då man handlar. Det var bara då nr 3 o nr 4 var små som jag verkligen använde tvillingvagn men det är bara 14 månader mellan dom.

Tvättmaskinen kommer få tjänstgöra som skötbord, med en bra plastad tunn madrass och handduk funkar det fint.

Däremot blir det nytt babyskydd till bilen, vill absolut inte köpa begagnat på den punkten.

• Vaniljhjärtan
    Lejonhierta skrev 2014-07-30 09:38:10 följande:

Tänkte hoppa över liggvagn och satsa på en smidig sittvagn istället. Vis av erfarenheten. Jag är inte den som går promenader och tidigare har jag burit i babyskyddet som även funkat sätta tvärs över kundvagn då man handlar. Det var bara då nr 3 o nr 4 var små som jag verkligen använde tvillingvagn men det är bara 14 månader mellan dom.

Tvättmaskinen kommer få tjänstgöra som skötbord, med en bra plastad tunn madrass och handduk funkar det fint.

Du verkar kunnig det är inte jag får jag ställa en kanske knasig fråga? Jag har sett några fina sittvagnar menar du att bebis kan använda den som nyfödd?

Däremot blir det nytt babyskydd till bilen, vill absolut inte köpa begagnat på den punkten.

• Vaniljhjärtan
    Lejonhierta skrev 2014-07-30 09:38:10 följande:

Förra inlägget såg mysko ut så jag för om det för jag fick in min fundering i ditt inlägg sorry

Du verkar kunnig det är inte jag får jag ställa en kanske knasig fråga? Jag har sett några fina sittvagnar menar du att bebis kan använda den som nyfödd?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?