• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • tovemaja
    mp90 skrev 2014-07-29 10:00:38 följande:
    Vad kul:)!!! Var i östergötland?
    Jag har precis flyttat till Kinda kommun ( i närheten av Rimforsa). Innan dess bodde jag i Linköping... flyttade in i drömhuset för 2 veckor sedan nu :)

Var bor du?
  • Pyret 85

Enligt BM och sista mensen så är mitt BF 24/3. Men eftersom jag har stenkoll när ÄL skedde så vet jag att det är en vecka senare. jaja bebis tittar ju ut när den vill ändå.

• Vaniljhjärtan
    Pyret 85 skrev 2014-07-29 10:44:17 följande:

Enligt BM och sista mensen så är mitt BF 24/3. Men eftersom jag har stenkoll när ÄL skedde så vet jag att det är en vecka senare. jaja bebis tittar ju ut när den vill ändå.

Så tänker jag med, den lille filuren kommer när den kommer och då hoppas är det inte alltför tidigt
    ~vaniljhjartan.blogg.se~ gravidbloggen från start
  • mp90
    tovemaja skrev 2014-07-29 10:30:25 följande:
    Jag har precis flyttat till Kinda kommun ( i närheten av Rimforsa). Innan dess bodde jag i Linköping... flyttade in i drömhuset för 2 veckor sedan nu :)

Var bor du?
    Norrköping:)!! Härligt, allt på en gång:)
  • Kpax
    Madelia skrev 2014-07-28 23:30:24 följande:

Vi bor i samma landsting, och tycker det känns som en hel evighet att vänta till RUL för att få veta att allt över huvud taget står rätt till. Så vi har faktiskt bokat KUB privat, det var min sambo som gärna ville göra testet och jag ser det som en möjlighet att få se om något lever och mår bra därinne tidigare och det är värt mycket för mig som har lite svårt att glädjas innan jag vet att det är som det ska.

Var det typ 1800kr det skulle kosta? I vilken vecka kommer du vara när du gör KUB?

Vi har väl inte tänkt göra det, sett till min ålder och våra familjer borde risken för kromosomfel inte vara speciellt hög. Dessutom finns det ju en missfallsrisk vid FVP (fast det gör man ju bara om man hamnar i riskzonen). Men fy fan om något är allvarligt fel och man missar det för att man inte gör KUB.

Svårt tycker jag.
  • Pojkmamma01

Jag plussade 4 juli och är väl i v 8 fast Bm säger att jag är i v10 då de går efter sista mensen.. Men tre veckor mellan sista mensen och sista ägglossning då jag blev befruktad så utgår jag ändå från att jag är i v 8..
    Jag är 34, bor i Västernorrland och har en 7- årig son från ett tidigare förhållande, detta är första gemensamma barnet för oss!

• Pojkmamma01

Teresiat: tre dagar efter jag plussade började jag få rosa flytningar som övergick till lite röda droppar i trosskyddet.. Det höll på en vecka.. Trodde att nu är det kört, ringde och pratade med min Bm men hon sa att det var bara att avvakta och hålla ut..
    Det var/är normalt. Så länge det inte blir rikliga mensblödningar med klumpar och smärta så behöver man inte oroa sig..

Jag förstår din oro..

• Mjao80

Hej, jag hoppar in här. Detta är min fjärde graviditet. Har inga barn sedan tidigare men 3 ma bakom mig. Skrapad varje gång. Har varit inne på ett vul hitintills och sett ett pickande hjärta i vecka 6+5. Vulet var pga en störtblödning veckan innan. Fick en ny störtblödning (en dusch av färskt blod) dagen efter vul och har inte varit tillbaka på sjukhuset efter det. Lever nu på hoppet! Om allt är som det ska - vilket jag verkligen verkligen hoppas då vi försökt i tre år - går jag in i vecka 9 i morgon. Bf 10/3. Är 34 år gammal och har tid för nytt vul den 19/8.

• Pyret 85
    Mjao80 skrev 2014-07-29 17:15:59 följande:

Hej, jag hoppar in här. Detta är min fjärde graviditet. Har inga barn sedan tidigare men 3 ma bakom mig. Skrapad varje gång. Har varit inne på ett vul hitintills och sett ett pickande hjärta i vecka 6+5. Vulet var pga en störtblödning veckan innan. Fick en ny störtblödning (en dusch av färskt blod) dagen efter vul och har inte varit tillbaka på sjukhuset efter det. Lever nu på hoppet! Om allt är som det ska - vilket jag verkligen verkligen hoppas då vi försökt i tre år - går jag in i vecka 9 i morgon. Bf 10/3. Är 34 år gammal och har tid för nytt vul den 19/8.

usch vad jobbigt. hoppas verkligen att liten i magen vill stanna och mår bra denna gång.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?