Inlägg från: Pojkmamma01 |Visa alla inlägg
  • Pojkmamma01

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag plussade 4 juli och är väl i v 8 fast Bm säger att jag är i v10 då de går efter sista mensen.. Men tre veckor mellan sista mensen och sista ägglossning då jag blev befruktad så utgår jag ändå från att jag är i v 8..
    Jag är 34, bor i Västernorrland och har en 7- årig son från ett tidigare förhållande, detta är första gemensamma barnet för oss!

• Pojkmamma01

Teresiat: tre dagar efter jag plussade började jag få rosa flytningar som övergick till lite röda droppar i trosskyddet.. Det höll på en vecka.. Trodde att nu är det kört, ringde och pratade med min Bm men hon sa att det var bara att avvakta och hålla ut..
    Det var/är normalt. Så länge det inte blir rikliga mensblödningar med klumpar och smärta så behöver man inte oroa sig..

Jag förstår din oro..

• Pojkmamma01

Är det nån som känner av fogarna?

Precis som när jag var gravid med min son i 10:e veckan så har jag börjat få ont mellan benen.. Som i benet under vänster blygdläpp.. Ilar rakt upp i "Fiffan"..

Med den graviditeten så släppte det och kom tillbaka i 7-8 månaden. Med besked.

• Pojkmamma01

Trodde inte att jag skulle känna av det så här tidigt? Men har läst att det är inte ovanligt, speciellt för omföderskor.. Men det måste väl också vara ett tecken på att graviditeten framskrider som den ska.. Är orolig att den kan ha stannat av, fast konstigt vore väl det eftersom jag har massa symtom.. Ömma, svullna bröst, växtvärk, illamående, cravings.. Började böla igår när jag satt och tittade på The Nanny, med Fran Drescher.. Maxwell sa till henne att innan han träffade henne så visste han inte att han ville ha fler barn.. Och då började tårarna rinna..

Men jag verkar ha det lindrigt med tanke på hur ni andra har det.. Kämpa på tjejer!!

• Pojkmamma01

Min andra graviditet som jag äter Postafen. Illamående ibland när jag är riktigt hungrig men annars så mår jag bra..

• Pojkmamma01

Jag är också i vecka 9, går in i vecka 10 imorrn och jag har fortfarande svårt att förstå att jag är gravid.. Haha..

• Pojkmamma01

laila88:
    Lider med dig.. Måste vara fruktansvärt.
    Tänk om din kille "bara" fått hjärnsläpp..?

Ingen vet vad som händer i framtiden..
    Har själv befunnit mig i samma sits men då var det jag som funderade på att lämna.. medan jag var gravid.
    Jag resonerade så här att bara för att det inte funkade mellan oss, just då, så skulle jag behålla barnet.
    Men det är ju upp till var och en vad som känns rätt. Det är ju bara du som vet vad som är rätt för er. Dig.

• Pojkmamma01

Har fått göra ett tidigt ul pga oro och rosa flytningar.. Va skönt det var att se en liten plutt där inne som levde rövare.. Blev även framflyttad några dagar så jag går in i v 13 i övermorgon ist på söndag

Vet att det inte är några garantier för framtiden men just nu så känns det skönt att se ett pickande hjärta!

• Pojkmamma01

Jag går in i v 14 på torsdag.. Känner inte av så mycket växtvärk (mensvärk) som jag hade när jag var i v 5-9 ungefär.. Känner tyngd och det spänner mer nu.. Är det nåt att oroa sig för? Gjorde ett tidigt ul för en vecka sedan och då såg allt bra ut.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?