Min lilla tös går inte upp i vikt som är tillfredsställande för Bvc. Hon är 4 veckor och Jag ammar henne med amningsnapp,(pga smärtor i bröstvårtorna) och hon orkar antagligen inte suga i sig den mjölk hon behöver för att öka i vikt, så nu har vi varit tvungen att börja med ersättning efter varje måltid..
Känns jättepissigt! Alltså jag gör allt för att min lilla prinsessa och allt för att hon ska må bra och öka i vikt men jag ammade min son i 11 månader utan nåt problem och jag var så inställd på att amma och att det skulle gå bra, huvudsaken att jag HAR mat, så nu känns det som ett stort misslyckande..
Känslomässigt. Jag vet ju att det antagligen kan räcka med att hon lägger på sig nåt kilo eller två så kan jag gå tillbaka till att bara amma men det känns jobbigt att hon inte har den orken..
Hon är 65g från sin födelsevikt.. Ska väga henne imorrn så får väl se om hon gått upp nåt från i tisdags..
Besöken på Bvc har numera börja ge mig en klump i magen. De är jättegulliga där. Lyssnar och är väldigt mån om att jag också ska må bra men jag känner mig som en dålig mamma även fast jag vet att jag inte är det.. Skönt att läsa om fler som inte har det enkelt även fast jag önskar att ni inte behövde ha det så.