Inlägg från: Pojkmamma01 |Visa alla inlägg
  • Pojkmamma01

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag är i v 14.. Går in i v 15 på torsdag.. Och känner mig mindre gravid? Är det vanligt?

Brösten ömmar inte så mycket längre.. Jag har inget direkt "mensvärk" som jag hade från början utan mer som ett tryck neråt.. Får dock kissa ofta.. Magen är uppblåst..

Skulle lätt kunna göra ett ul till bara för att se att det fortfarande är ok..

Längtar tills jag gjort rul.. Vill bara veta att allt är ok med lill*n..

Är det nån fler som känner sig ömmare nere i "muffen"? Känner mig öm i slidan typ..

• Pojkmamma01

Ok.. Skönt att det inte bara är jag..

Det känns hemskt att klaga "att man inte har så mycket symtom" när de finns de med blödningar, missfall.. Jag tänker på er!

När man mådde som skit så klagade man och nu klagar man när man känner för lite.. Som sagt.. Det finns inga garantier men jag längtar tills vi varit på rul.. Och att allt ser bra ut då.. :-|

6 oktober ska jag dit.. Och tror att bf är 11 mars.. Få se om jag blir förflyttad efter rul..

• Pojkmamma01

Ja, jag åt dom 4 månader innan jag blev gravid.. Men läste i nån app (amerikansk) att man ska äta Folsyra hela grav och då blev jag osäker eftersom jag slutade med dom efter v 13.. Men då kan man väl lita på Bm som sa att jag inte behövde äta dom längre..

Nojig. Jag.

• Pojkmamma01

Skönt att läsa att det är fler som befinner sig i "spökveckorna".. Är rädd att nåt är fel.. Är jag fortfarande gravid?

Kommer allt vara bra med bebis när det är tid för Ul???

• Pojkmamma01

Är det nån som har en stor bulle mellan naveln och blygdbenet på morgonen? Känns som om jag har en handboll därinne..

• Pojkmamma01

Jag har även börjat känna "bullen" på dagen/kvällen när jag har kissat och ligger på rygg.

Jag känner inget "sprattel" eller "fjärilar" än men har börjat känna en "känsla" där bullen är.. Ungefär som om en bubbla, stor som en apelsin ungefär, vänder lite på sig.. Måste vara bebis.. Känns inte som tarmrörelser..

Det här är andra barnet för mig, är i v 16. (15+3)

• Pojkmamma01

Jag har suttit i sovrummet och storbölat för att jag inte kan ha några av mina gamla kläder.. Vet att det är skitlöjligt och jag är superglad över att vara gravid men jag bara bröt ihop efter att jag hade duschat och skulle klä på mig.. Herregud..

Jag skäms över mig själv just nu..

• Pojkmamma01

ManoMani: jag skäms över att få tokbryt, storböla över att inte komma i mina kläder.. Vet flera i min umgängeskrets som skulle vilja byta plats med mig..

Jag känner inte så som jag gjorde i dag hela tiden.. Är otroligt glad över min växande mage och att jag får må bra..

Därför skämdes jag idag.

• Pojkmamma01

Rul idag..

Har varit lugnt i magen flera dagar vilket gör mig orolig att det är nåt som är fel (även fast jag vet att i de här veckorna så är det normalt att känna och sen inte känna nåt).

Kommer kännas skönt när det är klart. Hoppas allt ser bra ut! :-|

• Pojkmamma01

Jag blev tillbakaflyttad 3 dagar så jag är 17+1 idag ist.. Hon vill göra ett nytt ul när jag är 19 fullgångna veckor, alltså om två veckor. Men hon mätade och kollade och allt såg jättebra ut! Puh!!

• Pojkmamma01

Om magen syns fort har ganska mycket att göra med livmoderns position och om man varit gravid tidigare..

Det här är mitt andra barn, 7 år sedan jag var gravid sist och är imorrn i v 19 och det både syntes fortare att jag var gravid den här gången och jag kände bebis fortare..

Men det är heller inte ovanligt att inte känna något.. Det är ff full aktivitet i magen..

• Pojkmamma01

Hur många av er har sökt gravidpenning och kommer att gå hem tidigare?

Om ni kommer att gå hem, hur långt innan Bf?

• Pojkmamma01

Jag jobbar som flygvärdinna och har marktjänst nu.

Fick besked i torsdags att jag blivit beviljad hel graviditetspenning!

Isf jobbar jag min sista dag 12 jan. Bf 14/3

Känns skönt att få gå hem och vila och tänka på mig själv samtidigt så känns det konstigt att inte vara på jobbet och lite vemodigt.. :-/

• Pojkmamma01

Kpax: inte så länge.. Tror runt 2-2,5 vecka sedan jag skickade in alla papper. Dagen innan jag fick hem pappret där de meddelade att de beviljade mig hel gravidpenning så ringde de och pratade med min chef..

• Pojkmamma01

Ligger jag lite snett så känner jag sparkar mot revbenen på vä sida.. Tycker allmänt att det sparkas mest på vä sida, ner mot urinblåsan och rakt upp.. Inte så mycket på vä sida.. Nån annan som lagt märke till det?

Vi var på bio och såg The Hobbit. Jisses vad det sparkade i magen när det var som mest liv i filmen.. Hörseln måste ju funka på lillfisen iaf..

Omeprazol is the shit! Och Nezeril just nu.

• Pojkmamma01

Bild tagen för någon vecka sedan. Sön 28/12 går jag in i v 30. Shit! Snart ska lill*n ut!

Nu är jag ledig en vecka och efter nyår så har jag en jobbvecka kvar.. Sen är jag "ledig"!

• Pojkmamma01

Min lilla tös går inte upp i vikt som är tillfredsställande för Bvc. Hon är 4 veckor och Jag ammar henne med amningsnapp,(pga smärtor i bröstvårtorna) och hon orkar antagligen inte suga i sig den mjölk hon behöver för att öka i vikt, så nu har vi varit tvungen att börja med ersättning efter varje måltid..

Känns jättepissigt! Alltså jag gör allt för att min lilla prinsessa och allt för att hon ska må bra och öka i vikt men jag ammade min son i 11 månader utan nåt problem och jag var så inställd på att amma och att det skulle gå bra, huvudsaken att jag HAR mat, så nu känns det som ett stort misslyckande..

Känslomässigt. Jag vet ju att det antagligen kan räcka med att hon lägger på sig nåt kilo eller två så kan jag gå tillbaka till att bara amma men det känns jobbigt att hon inte har den orken..

Hon är 65g från sin födelsevikt.. Ska väga henne imorrn så får väl se om hon gått upp nåt från i tisdags..

Besöken på Bvc har numera börja ge mig en klump i magen. De är jättegulliga där. Lyssnar och är väldigt mån om att jag också ska må bra men jag känner mig som en dålig mamma även fast jag vet att jag inte är det.. Skönt att läsa om fler som inte har det enkelt även fast jag önskar att ni inte behövde ha det så.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?