• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Pyret 85

Här nere får man heller inte KUB eller VUL/UL så tidigt utan vi får snällt vänta till v.18. Men jag känner mig inte så orolig över det.

• Teresiat

Då är vi flera som blöder.. Tråkigt, men vi får hoppas tillsammans! Har googlat runt och läst så mkt jag kunnat på nätet. 30% av alla gravida kvinnor blöder i tidig graviditet och mer än hälften av dessa graviditeter slutar ändå lyckligt enligt något uttalande av en doktor vid Örebro sjukhus..

Mjao, vad skönt att du har ett VUL att se fram emot! jag ska boka ett privat i början av september. Länets privatklinik är semesterstängd tills mitten av augusti. Ska jag vänta så länge kan jag lika väl vänta två veckor ytterligare tills jag passera v12.

• Mjao80

Teresiat: min syster blödde konstant genom båda sina graviditeter och det gick bra båda gångerna. Själv har jag inte blött på det sätt som jag gjort nu i någon tidigare graviditet - och det har inte gått bra någon gång. Man kan verkligen aldrig veta utan bara hoppas!

• Madelia
    Kpax skrev 2014-07-29 16:18:55 följande:
    Var det typ 1800kr det skulle kosta? I vilken vecka kommer du vara när du gör KUB?

Vi har väl inte tänkt göra det, sett till min ålder och våra familjer borde risken för kromosomfel inte vara speciellt hög. Dessutom finns det ju en missfallsrisk vid FVP (fast det gör man ju bara om man hamnar i riskzonen). Men fy fan om något är allvarligt fel och man missar det för att man inte gör KUB.

Svårt tycker jag.
    Ja det är svårt, och det kändes egentligen inte viktigt för mig då vi inte heller borde ha något alls att oroa oss över. Men nu tyckte ju sambon att det var värt tid och pengar, så då säger jag inte emot utan tycker det ska bli spännande att se om det ens är något där inne. Känns fortfarande overkligt:) och FVP skulle jag isf endast göra om sannolikheten är väldigt hög att det skulle kunna vara något kromosomfel.

Nej, jag tror det skulle kosta 1600 inklusive bilder att ta med. Jag gör blodprovet här hemma nästa vecka, i v.11 och sedan ultraljudet i v.13, den 21 augusti.
  • niobit

Här i Örebro är kub gratis och man får boka det själv. Var hos BM idag för hälsosamtal o sen ringde jag och bokade nupp ultraljudet. Känns lite konstigt att ha det inbokat så tidigt, vet ju inte vad som kan hända. 5+3 idag och ultraljudet blev 12+2.

• Kpax
    Madelia skrev 2014-07-29 19:06:41 följande:

Ja det är svårt, och det kändes egentligen inte viktigt för mig då vi inte heller borde ha något alls att oroa oss över. Men nu tyckte ju sambon att det var värt tid och pengar, så då säger jag inte emot utan tycker det ska bli spännande att se om det ens är något där inne. Känns fortfarande overkligt:) och FVP skulle jag isf endast göra om sannolikheten är väldigt hög att det skulle kunna vara något kromosomfel.

Nej, jag tror det skulle kosta 1600 inklusive bilder att ta med. Jag gör blodprovet här hemma nästa vecka, i v.11 och sedan ultraljudet i v.13, den 21 augusti.

Ja, det måste ju bli mer verkligt då, det vore ju inte fel :) Du får inte glömma uppdatera oss med resultaten!
  • ca85rro

Jag plussade imorse! Är i vecka 5. :)

Enligt olika uträknare är det BF den 31 Mars, ska ringa

barnmorskan imorrn och se om man kan få komma i v.6.

Hoppas knyttet stannar kvar och det är mitt och sambons första <3

• Kpax
    niobit skrev 2014-07-29 20:02:56 följande:

Här i Örebro är kub gratis och man får boka det själv. Var hos BM idag för hälsosamtal o sen ringde jag och bokade nupp ultraljudet. Känns lite konstigt att ha det inbokat så tidigt, vet ju inte vad som kan hända. 5+3 idag och ultraljudet blev 12+2.

Vad kul! Önskar att det var ren rutin här också.
  • V1lda

Hej, hänger jätte gärna på er här på denna tråden. Plussade imorse, enligt sista menar är de BF 29 mars. Fick tid till barnmorskan för hälsosamtal i mitten av augusti. Hur har ni andra gjort med er inskrivning? Hoppas ni mår bra där ute :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?