• Ninat

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag hoppar gärna in här också! Grattis till alla som plussat!

Jag plussade i förra veckan den 25:e och är beräknad till den 26 mars :)

Jag är helt överlycklig även ifall jag är jätte rädd för denna osäkra perioden :/

• Ninat

Tack! :D

Vi får hoppas det går fort till v12!

Jag känner 2 st som har fått mf så jag har de i huvudet hela tiden :/

Jag är i v 6 (5+5) och ska på hälsosamtal på fredag :)

Vart bor alla någonstans? :) jag själv är bosatt i Jönköping eller lite utanför ;)

Jag blir 22 år och detta är min första graviditet som jag dessutom skall klara på egen hand :p

Någon mer som kommer bli ensamstående? :)

• Ninat
    Villhaenbebbe skrev 2014-07-30 13:59:59 följande:
    Åh du och jag ligger nästan lika, är också i v.6 (5+6), det är min första graviditet och är också 22 :) :) 

Jag var på hälsosamtal igår, fick datum för inskrivning 8/9, känns som en eeeevighet tills dess... 

Jag har min sambo, så jag kommer inte vara ensam. Men jag tror du kommer klara det galant :)
    Jag är ny på denna sidan också så jag vet Inte om jag gör rätt nu när jag ska besvara dig men jag försöker.. ;)

vad roligt :D

Men det går säkerligen jätte fort.. Man får hitta på massa saker att göra så tänker man inte så mkt på tiden ;)

Vad mysigt :) jag kommer få jobba så mkt som möjligt nu innan iaf men det ska gå bra :) jag längtar som bara den! :D

Vad har du för syntom?
  • Ninat
    Villhaenbebbe skrev 2014-07-30 14:12:31 följande:
    Det ser ut som du lyckades :) haha!

Dom symptom jag haft hitills är mensvärk/molvärk enda sen 3 dagar efter ÄL, det kommer och går.
    Har haft ömma bröst senaste veckan, större och hårdare bröstvårtor (ömheten har dock minskat idag)
    Lite illamående som varat i någon minut, kräkts en gång,
    Varit väldigt gasig i magen, och lös och hård från dag till dag (ber om ursäkt för mycket info)
    Tröttare, men det kan bero på värmen också.. 
    Irriterad som satan - på allt och alla haha..
    Minskad sexlust

Men annars känner jag mig som vanligt. ingen av symptomen har gjort sig påminda under en längre period haha.

Vad har du för symptom? :)
    Vad bra ;)

Aa, jag har haft liknade.

Anledningen till att jag testade var pga av utebliven mens, men jag har haft ömma bröst (kan knappt ligga på mage pga av att de gör ont) och molandevärk i underlivet.. Lite obehagligt samtidigt som det är skönt att veta att livmodern växer ;) innan jag plussade så mådde jag lite illa men de gick över efter jag hade ätit nu äter jag så fort jag vaknar. jag är jätte hård i magen så har ändrat om min kost nu så får hoppas att de blir bättre, magen är verkligen uppsvälld pga de :p jag såg att jag stavade fel på symtom av bara farten ;) haha.
  • Ninat
    Vaniljhjärtan skrev 2014-07-30 14:54:08 följande:
    Hej och välkommen säger jag med, jag väntar första och blir 21 innan jag har bf, modiga duktiga du som kommer bli ensamstående, följer en del bloggar skrivna av ensamstående mammor och jag beundrar er, hatten av :)

Vi flyttar om en månad brukar jag säga så titta jag i kalendern och upptäckte att det gör vi inte vi flyttar om 1 1/2 vecka snacka om att tiden gått fort och det får den fortsätta göra tför då är det snart april och liten tittar ut :).

Hänger med er här dels för jag tror liten kommer de sista dagarna i mars och så var det inget drag i apriltråden när jag anslöt mig här men nu har de med kommit igång :)
    ~vaniljhjartan.blogg.se~ gravidbloggen från start
    Grattis :D

Vilken spännande tid vi har framför oss :)

Håller tummarna att det går bra för oss alla ????!
  • Ninat
    Kpax skrev 2014-07-30 16:41:55 följande:
    Grattis!

Modigt att gå igenom det här på egen hand, jag hoppas du har bra stöd från familj och vänner, och så hittar du förhoppningsvis stöd och vänner här :)

Jag fyller 30 i år, och bor i Västmanland. Det är första barnet för mig och sambon.
    Tack!

Grattis själv! :D

Ja, det är bara mina närmsta vänner som vet än och dom stöttar mig till fullo, familjen kommer göra det också när jag väl talar om de för dom ;) jag känner att det är lika bra att vänta till efter vecka 12 att gå ut med de, är ju ändå så osäkert nu :p har ni berättar för era föräldrar? :) min mamma kan ju inte hålla tyst ;)
  • Ninat
    Kpax skrev 2014-07-30 17:24:01 följande:
    Jag har berättat för två nära vänner, vi vill vänta till v 12 innan vi berättar för våra familjer för att minska risken att de blir besvikna. Då kommer jag berätta för min chef också, det känns viktigt. Resten får väl reda på det när vi träffar dem :)
    Ja men precis så tänker jag också när de gäller familjen :) chefen har jag berättat för pga att jag mått lite illa men hon blev bara glad att jag sa de :)
  • Ninat

Jag var på hälsosamtal i fredags och då undrade dom om jag ville göra en kub.

Är det någon som ska göra den? Jag är inte säker på om jag vill veta och sen va ledsen resten av graviditeten om de skulle visa sig att de va så :p

• Ninat
    hemlig89 skrev 2014-08-03 08:58:20 följande:

Stort grattis!!:)

Jag är också 3+ såg jag igår.

Måste få fråga, är det någon här som är gravid och har en pojkvän som inte vill medans du själv vill? Eller att du som e gravid ej har arbete? Vafasen ska man göra? Är jätte kluven!

Jag och killen som befruktade mig hade träffats i en månad när jag blev gravid. Så han gav mig ett ultimatum antingen bebis eller han. Valet var ju inte svårt. Han vill inte alls ha barn men han velar från dag till dag om han ska va delaktig eller ej. Men det ser ut som om jag blir ensamstående och jag räknar med de ;)

Jag har inget fast jobb, men jag jobbar som timvikarie inom äldreomsorgen och tar alla tider som jag kan få. :)

Har du inget jobb så kan du passa på att söka, det finns alltid jobb.. Bara man är villig att arbeta :)

Och låt ingen övertala dig till något du inte vill :)
  • Ninat
    Pyret 85 skrev 2014-08-03 17:56:44 följande:

någon mer än jag som har GRYMT ont i brösten? att ta av BH:n är AJ AJ AJ!
    Ibland när man har barnen i famnen på jobb så råkar de sätta armbågen rakt på brösten och då håller jag nästan på att skrika av smärta smile5.gif

Jag kan knappt röra vid mina bröst.. Det gör så fruktansvärt ont och det har verkligen blivit ömmare för varje vecka :p kan inte heller ligga på mage längre :p
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?