• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • KarinIngrid
    KarinIngrid skrev 2014-08-01 10:30:25 följande:

Hej!

jag är i v. 8, har fått inskrivning vecka 10 inte fått tild för UL än men tänker be om ett så tidigt som möljigt.

sorry missade en siffra, jag är i vecka 7 :)
  • Kpax
    Vaniljhjärtan skrev 2014-08-01 06:45:10 följande:

Jag var på sjukhuset igår och träffa en högst obehaglig läkare så nu vet jag inte om jag är gravid längre, har varit eller väntar mf. Stickor och hela mitt inre säger att jag ör gravid fortfarande medan läkaren att jag inte är det och är jag det så blir det mf, testa idag och får fint gravid på stickan

Men fy fan! Jag blir så illa berörd när de människor som verkligen måste visa empati och medmänsklighet inte klarar av att göra det. Man är så jävla utsatt.

Riktigt skönt att din man är läkare, och att han tog tag i det här.

Jag håller verkligen tummarna för dig inför nästa besök, det är som sagt tidigt och svårt att se. Lita på magkänslan.
  • BowserSchnauzer

Hi hi, och DÄR blev det ändå att vi berättade för mormor... Vi utgår ifrån att det ska gå bra och nu är vi då himla glada så man vill bara dela med sig av den glädjen. OCH vi ska på fest imorgon dör alkohol blev en fråga så jag förklarade att jag kan vara förare ett tag framöver. Tihi!

• Vaniljhjärtan
    Kpax skrev 2014-08-01 10:34:25 följande:

Men fy fan! Jag blir så illa berörd när de människor som verkligen måste visa empati och medmänsklighet inte klarar av att göra det. Man är så jävla utsatt.

Riktigt skönt att din man är läkare, och att han tog tag i det här.

Jag håller verkligen tummarna för dig inför nästa besök, det är som sagt tidigt och svårt att se. Lita på magkänslan.

Tack kpax nu är ni många här och i apriltråden, på bloggen och som pmar mig som skriver samma som min sambo säger att det är tidigt så ja jag resonerar väl som er och utgår från att jag är gravid som min egen magkänsla säger med, vi får väl se på torsdag
    ~vaniljhjartan.blogg.se~ gravidbloggen från start
  • Kpax
    emlo86 skrev 2014-08-01 10:20:34 följande:

Hej! Tänkte hoppa in i denna tråden. Bf är beräknat till den 13 mars och är vårt första barn.

Går in i v 9 idag och ständigt illamående! Har inskrivning först v 11 och ul i v 18 vilket jag tycker är sent? Hur tidigt har ni andra ul?

Välkommen! Skriv gärna in dig på BF-LISTAN, länk i trådstarten :)

Jag har varit på ett första hälsosamtal i v. 9, ska tillbaka i v 12-13, antar att riktiga inskrivningen är då? UL i v 18-20, om jag inte väljer att boka och betala för KUB i annat landsting, men det gör jag nog inte.
  • Skumbollen
    Vaniljhjärtan skrev 2014-08-01 10:11:59 följande:
    Tack jo det lugnar att höra, jag är i 4+5 och vi fick ny tid på torsdag nästa vecka
    ~vaniljhjartan.blogg.se~ gravidbloggen från start
    Kan bara säga detsamma, med sonen gjorde vi ett vul i v 6 plus 2 och såg inget tickade hjärta, tio dagar senare så fanns det där, med denna graviditeten gjorde vi också vul efter sex fulla veckor men såg bara gulkroppen, skall tillbaka på onsdag för en ny titt.

Var förövrigt inne och läste din berättelse på bloggen och blev bara matt av att läsa om stolpskottet till läkare!
  • Madelia
    emlo86 skrev 2014-08-01 10:20:34 följande:

Hej! Tänkte hoppa in i denna tråden. Bf är beräknat till den 13 mars och är vårt första barn.

Går in i v 9 idag och ständigt illamående! Har inskrivning först v 11 och ul i v 18 vilket jag tycker är sent? Hur tidigt har ni andra ul?

Vi får inte heller ul förän RUL i v. 18-20. Vi har dock bokat tidigare själva i och med KUB.
  • mp90

Tidigt ultraljud idag. Allt såg bra ut men för tidigt för att se hjärta. Vilket jag nästan visste innan:)! Enligt sista mens 7+0 men snarare 5+6 enligt mig:)!

Nytt om 1.5 vecka! Spännande!

• minisklini
    Vaniljhjärtan skrev 2014-08-01 06:45:10 följande:

Jag var på sjukhuset igår och träffa en högst obehaglig läkare så nu vet jag inte om jag är gravid längre, har varit eller väntar mf. Stickor och hela mitt inre säger att jag ör gravid fortfarande medan läkaren att jag inte är det och är jag det så blir det mf, testa idag och får fint gravid på stickan

Fyfan vilken rövhål till läkare. Blev alldeles tårögd när jag läste din blogg. Usch vad förbannad man blir!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?